خوراک کنسانتره پلت گوسفند

خوراک کنسانتره پلت گوسفند
زمان مطالعه: 2 دقیقه

مزایای پرواربندی دام و سود حاصل از پرواربندی

در هنگام پرواربندی گوسفندان شما باید به نکاتی چون انتخاب نوع گوسفند با توجه به شرایط آب و هوا، جثه گوسفند و همچنین تغذیه آن توجه ی ویژه ای داشته باشید. اگر به صورت دقیق و حرفه ای اقدام به پرواربندی گوسفند کنید می توانید بعد از سه چهار ماه سود کلانی از این شغل بدست آوردید. در این مقاله قصد داریم روش استفاده از خوراک کنسانتره پلت گوسفند را به شما آموزش دهیم.

فواید تغذیه به موقع دام و استفاده از کنسانتره

اینکه تنها فکر کنید که باید هنگام پرواربندی باید گوسفندان را به چرا ببرید و به موقع به آنها آب دهید کاملا اشتباه است. شما باید تمامی پروتین ها و ویتامین های مورد نیاز برای گوسفند زنده را فراهم  کنید تا بعد از چند ماه با افزایش وزن گوسفند روبه رو شوید.

مواد خوراکی مورد نیاز دام

  • کاه
  • یونجه
  • جو، ذرت، سویا، سبوس گندم، ملاس چغندر قند، مکمل های حاوی ویتامین ها، مواد معدنی ونمک که همگی در کنسانتر پلت گوسفند موجود است
  • آب معدنی و نمک به موقع

نکات رعایت شده هنگام استفاده از خوراک کنسانتره پلت

  • اساس استفاده از این کنسانتره به این صورت است که هنگام مصرف و خوراندن آن به گوسفندان به مقدار لازم کاه و یونجه به گوسفندان دهید.
  • بهترین روش تغذیه گوسفند با کنسانتر پلت در ساعت شش صبح، ساعت 1 الی 2 ظهر، ساعت 7 الی 8 شب می باشد.
  • شروع مقادیر مصرف کنسانتره پلت برای گوسفندان کوچک جثه(25 تا 35 کیلوگرم) حداکثر 900 گرم در طی سه وعده از کنسانتره استفاده شود که هر وعده 300 گرم کنسانتره به اضافه 100 تا 150گرم یونجه و کاه به آن اضافه شود. برای گوسفندان جثه متوسط (35 تا 55 کیلوگرم) هر سه وعده حداکثر 1350 گرم کنسانتره یعنی هر وعده مساوی با 450 گرم کنسانتره پلت همراه با 250 تا 300 گرم کاه و یونجه برای تغذیه استفاده شود. برای مصرف کنسانتر گوسفندان بزرگ جثه ( بالای 60 کیلوگرم وزن) حداکثر 1800 گرم در هر سه وعده کنسانتره لحاظ شود که هر وعده مساوی با 600 گرم همراه با 450 الی 500 گرم کاه و یونجه برای آنها در نظر گرفته شود البته اگر به هر علتی یونجه وجود نداشت باید از کاه گندم استفاده کنید.
  • پس از 14 روز که از این جیره به گوسفندان دادید و شکمبه گوسفند به این جیره عادت کرد شما می توانید برای گوسفندان کوچک جثه تا 450 گرم – برای گوسنفدان متوسط جثه تا 600 گرم، و گوسفندان بزرگ جثه تا 750گرم کنسانتره در هر وعده غذایی آنها افزایش و به همان مقدار کاه گندم و یونجه اضافه کنید.
  • با استفاده از جیره غذایی بالا هر ماه وزن گوسفند بین 8 الی 10 کیلوگرم افزایش پیدا می کند.
  • حتما محل نگهداری کنسانتره تمیز و خشک باشد
  • به موقع به گوسفندان آب بدهید .
خوراک کنسانتره پلت گوسفند
خوراک کنسانتره پلت گوسفند

فروش با کیفیت ترین گوسفند زنده و حداقل قیمت همراه با قصاب و باسکول در محل شما

Rate this post

فهرست مطالب

‫10 نظرها

  1. سلام جیره پلت را اگر قبل از مخلوط کردن با کاه خیس کنیم برای دام مضر است یا این کار خوب است.

  2. واگر مرتع وچراگاهی سرسبز وخرم در دسترس هست که نیازی به مکمل و کنسانتره هم نیست .اون گوشت ورزیده که تو مرتع عمل میاد رو چه جای قیاس با گوشت پرواری یه مشت پی. این قصه ها مال توشهر و خشکسالی ومحدودیتهاس

  3. پودر چربی و پودر ماهی رو با بلغور جو و ذرت وکمی نمک میکس کرده بزنید به کاه نمناک زود چاق میشن.یونجه گرونه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *