گوسفند نژاد شال

گوسفند نژاد شال
زمان مطالعه: 3 دقیقه

هر یک از گوسفندانی که مشاهده می کنیم و به نظر ما یکسان هستند، دارای یک خصوصیت ظاهری یکسانی نیستند و حتی اگر به آن ها دقت کنید می بینید که شکل برخی از اندام ها و نیز خصوصیت رفتاری و حتی تولیدی آن ها با هم متفاوت می باشد.

دسته هایی از گوسفندان را که دارای خصوصیات تقریبآ مشابهی دارند در دسته های یکسان قرار می دهند و هر کدام از این دسته ها را یک نژاد می نامند. نژاد های مختلف گوسفندان علاوه بر تغییرات ظاهری و رفتاری دارای زیست بوم های مختلفی هستند و در محیط هایی با شرایط گوناگون توان زیست و رشد را دارند. از این رو اگر می خواهید که به پرورش این نوع از حیوانات بپردازید باید ابتدا انواع مختلف نژاد های گوسفندان را از نظر شیوه و محیط مورد نیاز زیست و نیز خصوصیات دیگر شناسایی کنید و سپس به خرید گوسفندان اقدام کنید.

علاوه بر آن اگر قصد تهیه ی گوسفند زdfgdfgایر نژاد ها ممکن است که سهم تولیدی گوشت بالایی نداشته باشند و کیفیت گوشت آن ها زیاد نباشد. تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا به تفسیر یکی دیگر از نژاد های گوسفندان به نام گوسفند شال بپردازیم.

گوسفند نژاد شال
گوسفند نژاد شال

خصوصیات نژاد شال:

گوسفندان شال در زمان تولد دارای پشم ها و پوستی به رنگ خاکستری تیره و حتی مایل به سیاه هستند و با رشد گوسفند این رنگ پوست و پشم به شکری متمایل به خاکستری مبدل خواهد شد. به روی پیشانی این نوع از گوسفندان لکه های سفیدی قرار دارد که حتی گاهی تا پشت سر گوسفند هم ادامه دار شده است. اگر گوسفند شال را از نیم رخ مشاهده کنید شاهد محدب بودن بینی گوسفند خواهید شد. این نوع از گوسفندا دارای منگوله هایی در زیر گلو و یا زیر گوش می باشند که حالت آویزان دارد.

این گوسفندان جزء گوسفندان دارای دنبه محسوب می شوند که سایز دنبه ی آن ها هم بزرگ است و تا بالای مفصل خرگوشی قرار گرفته و ادامه دارد.

گوش های این نژاد شال گوسفند بزرگ است به طوری که در مقایسه با برخی دیگر از نژاد ها بزرگ بودن سایز گوش آن ها کاملآ ملموس می باشد. حالت گوش های گوسفندان شال افتاده و آویزان است.

این نوع از گوسفندان در قسمت هایی از سر، دست و پا و نیز قسمت زیر شکم خود مویی ندارند به گونه ای که پوست گوسفند در این نواحی قابل مشاهده می باشد. سر گوسفندان نژاد شال طویل است و البته این میزان طویل بودن کم و بیش متغییر می باشد.

چشم های این حیوانات عمومآ برجسته و dfgfیده نمی شود.

گوسفند نژاد شال
گوسفند نژاد شال

زیست بوم نژاد شال:

گوسفندانی که از نژاد شال هستند عمومآ دارای زیست بومی در منطقه ی بوئین زهرا هستند و این منطقه به عنوان زادگاه اصلی این نژاد از گوسفندان محسوب می شود. با توجه به خصوصیات ظاهری و فیزیولوژی این نوع از گوسفندان بری زیست در محیط های سرد و کوهستانی اصلآ مناسب نمی باشند و به هیچ عنوان نمی توانند در این گونه از مناطق زیست داشته باشند.

گوسفندان نژاد شال دارای گوشت مرغوبی هستند و نیز تولید شیر خوب و باکیفیتی دارند از این رو این نژاد های گوسفندان را در دسته ی گوشتی و شیری دسته بندی می کنند.
اگر قصد خرید گوسفند نژاد های خاصی را دارید می توانید این گوسفند زنده خود را از مرکز خرید و فروش دام زنده در تهران به صورت آنلاین و غیر حضوری انجام دهید. این مرکز عرضه کننده ی تمامی نژاد های گوسفند زنده با سلامت و نیز بهداشت بالا می باشد که فروش خود را طبق وزن گوسفند زنده و نیز قیمت روز گوسفند زنده انجام خواهد داد.

Rate this post

فهرست مطالب

‫127 نظرها

  1. فروش گوسفند نژاد شال
    میش،،،قوچ،،،بره ماده و نر،،،شیشک
    جهت خرید تماس حاصل فرمایید 09396806835
    سلحشور
    استان قزوین شهر شال//ارسالم دارم

  2. فروش گوسفند اصیل شال با قیمت مناسب
    شماره تماس: 09192855314
    سلحشور
    جهت خرید و اطلاع بیشتر تماس حاصل فرمایید
    قزوین شهر شال

  3. فروش انواع گوسفند نژاد شال در قزوین
    ارسال به تمام نقاط
    با قیمت مناسب و گوسفند درجه یک
    شماره تماس 09396806835
    جهت اطلاع بیشتر تماس حاصل فرمایید
    میش اصیل شال//بره ماده//قوچ ژن دار و کار بلد//بره قوچ درجه یک
    فروش به صورت کلی و جزعی

  4. با سلام خدمت دامداران گرامی جهت خرید هماهنگی نژاده دوقلوزا شال با ما در تماس باشید تحت نظر دکتر فلاح وبا ماشین های مجوزدار جهت حمل دام فروش بصورت حضوری و غیر حضوری ۰۹۱۰۰۴۱۴۳۶۰اسماعیل نجفلی خدمت گذار همه دوستان عزیز♥️????

  5. فروش انواع گوسفند نژاد شال(میش،قوچ،بره،شیشک و…)
    ارسال به تمام نقاط
    جهت خرید و اطلاع بیشتر تمتس حاصل فرمایید
    09396806835

  6. فروش انواع گوسفند نژاد شال(میش،،قوچ،،بره،،شیشک و…)
    ارسال هم دارم به تمام نقاط
    قزوین شهر شال
    جهت خرید و اطلاعات بیشتر تماس بگیرید 09396806835

  7. با سلام میش و شیشک یا قوچ اصیل شال خواستید من در خدمتم کسایی هم که سوال درباره نژاد شال دارند حتی اگر قصد خرید از ما رو نداشته باشند میتونند با این شماره تماس بگیرند ۰۹۱۲۸۸۳۵۱۳۳
    با کمال میل پاسخگو هستم در ضمن با این شماره می تونید از طریق وات ساب هم در تماس باشیم

  8. سلام مرتضی هستم از شال میش و شیشک یا قوچ اصیل شال خواستید با کمترین قیمت تو کل منطقه شال و اسفرورین من در خدمتتون هستم در ضمن حتی قصد خرید نداشتید هر سوالی هم درباره نژاد شال داشتین با کمال میل در خدمتتون هستم برای پاسخ گویی این شماره ۰۹۱۲۸۸۳۵۱۳۳واتساب هم داره خواستین تماس بگیرین

  9. با سلام
    اگر سوال و مشکلی درباره دام برایتان پیش آمده
    برای مشاوره های خصوصی رایگان و پولی به شماره 09229768482 در واتساپ پیام دهید????????

  10. سلام دوستان من خودم گوسفند شال از حاج محمد نجفی و پسرش تلفنی خریدم کلاه بزرگی سرم گذاشتن اگر میش شال خواستین تحقیق کنین مثل من کلاه سرتون نره البته از حجت شالی خریدم اونا خوبن

    1. با سلام خدمت دامداران گرامی جهت خرید هماهنگی نژاده دوقلوزا شال با ما در تماس باشید تحت نظر دکتر فلاح وبا ماشین های مجوزدار جهت حمل دام فروش بصورت حضوری و غیر حضوری ۰۹۱۰۰۴۱۴۳۶۰اسماعیل نجفلی خدمت گذار همه دوستان عزیز♥️????

    2. سلام
      من هم از شهر شال تلفنی خرید کردم بسیار ناراضی ام بعضی ازدلالها بویی از انسانیت نبردند گوسفند ها شرف دارند به این انسان نما ها فقط قسم دروغ وچرب زبانی وفریب

  11. شال برای قزوین خوبه هر منطقه گوسفند خاص خودش رو داره و با هوا وکیفیت چراگاه اونجا تطبیق پیدا کرده دوستان سعی کنید برای دامپروری از نژاد گوسفند بومی محل خودتون استفاده کنید مثلا گوسفند لری وبختیاری برای مناطق بیابانی مثل قم واراک هیچ سازگاری نداره و زادو ولدش کم میشه چون مراتعش فقیره

    1. بله جواب میده برای کرمانشاه محمدخانی هستم شهر شال شماره تماس ۰۹۱۲۴۸۲۲۵۸۸ محمدخانی

    2. سلام دوستان گوسفند شال فقط در کوهستانهایی که شیب زیادی داشته باشه جواب نمیده در دامنه مناطق کوهستانی و دشت بهترین نژاد برا نگهداریه در ضمن آب باید نزدیک به چراگاه باشه چون این نوع در هنگام چرا چند بار آب میخوره
      مرتضی از شال گوسفندهم برای فروش داریم 09128835133

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *