نژاد قره گل

فروش دام زنده نژاد قره گل
زمان مطالعه: 2 دقیقه

نژاد قره گل

گوسفندان نژاد قره گل جزو دسته ای از گوسفندان می باشند که دارای زیست بوم های بیابانی هستند. این گونه گوسفندان در بیابان های سرخس یافت می شوند. ویژگی های بدنی و ظاهری این گوسفندان متناسب با آب و هوای بیابانی می باشد. رنگ بدن و پشم گوسفندان این نژاد در زمان برگی مشکی می باشد و با رشد کردن گوسفند رنگ بدن به خاکستری تبدیل می شود و اما دست و پا و کله ی گوسفند هم چنان به رنگ مشکی باقی م ماند. تعداد اندکی از گوسفندان این نژاد دارای رنگ خاکستری و قهوه ای می باشند. این نوع گوسفندان با توجه به زیست بومی که دارند بسیار مقاوم هستند و می توانند بدی آب و هوا به خوبی تحمل کنند. این گوسفندان نژاد قره گل در تابستان قابلیت تحمل گرما را حتی تا چهل درجه ی سانتی گراد دارند و در مقابل هم در زمستان می توانند سردی هوا را حتی تا 30 درجه زیر صفر تحمل کنند. بینی گوسفندان نژاد قره گل دارای پیچش و انحنای خاصی می باشد که سبب می شود که گوسفندان بتوانند بدون مواجه شدن با مشکل در گردو غبار ناشی از وزش باد های موسمی و محیط زیست این گونه گوسفندان، تنفس کنند.

 

خواص نژاد قره گل:

این نوع از گوسفندان هم دارای تولیدات گوشتی می باشند و هم پوستی و از هر دو جهت قابل استفاده می باشند. در مناطق سرخس که این گونه گوسفندان نگهداری می شوند، حیوانات دیگر توانایی تحمل کمی دارند و مناسب نگه داری نیستند و سریع تلف خواهند شد. اما نژاد های قره گل گوسفندان به عنوان یکی از منابع تامین گوشت مردم این گونه مناطق محسوب می شوند.

نژاد قره گل
نژاد قره گل

پشم و پوست این گونه گوسفندان به سبب داشتن پیچ و جعد مطلوب و زیبایی که دارد در صنعت پوشاک استفاده می شود و معمولآ این گونه پوست گوسفند برای تهیه ی البسه ی گران قیمت و زیبا استفاده می شود.

گوسفندان نژاد قره گل دارای سیستم تولید مثل فصلی هستند.

خرید و فروش دام زنده در تهران امروزه با روش جدید تر و متناسب با پیشرفت تکنولوژی انجام می گیرد. سایت خرید و فروش آنلاین گوسفندان برای شما کاربران تهرانی تهیه شده تا بتوانید به دور از دردسر های مراجعه به مراکز عرضه ی دام شهری و بدون حمل کردن دام های خریداری شده بتوانید دام مورد نیاز خود را بر اساس قیمت گوسفند زنده ی 95 تهیه کنید. هم چنین از طریق این سایت می توانید از قیمت روز گوساله ی زنده، قیمت گوسفند زنده ی امروز و وزن گوسفندان متناسب با قیمت آن ها اطلاع پیدا کنید.

Rate this post

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *