تعقیب و مجازات سارقان دام در طرح ویژه پلیس

تعقیب و مجازات سارقان دام
زمان مطالعه: 3 دقیقه

در پی گرانی ها یک سال اخیر و افزایش قیمت گوشت و مرغ، برخی سودجویان اقدام به سرقت و فروش غیر قانونی دام و طیور نموده اند که در این شرایط آسیب های بسیار بیشتری برای بازار دام و طیور به همراه خواهد داشت. نیروی انتظامی در این میان میتواند بدون شک مهمترین عنصر برای تعقیب و مجازات سارقان دام و پیشگیری از ادامه اینگونه اتفاقات باشد.

طرح ویژه پلیس برای پیشگیری از سرقت دام و طیور

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا سرهنگ رضا موذن در صحبت های اخیر خود به افزایش ۳۷ درصدی سرقت دام نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته خبر داد. طبق گفته وی به تازگی اولین مرحله طرح عملیاتی ویژه مبارزه با سارقان دام و طیوردر سراسر ایران اجرایی شده است. ایشان در بخشی از صحبت های خود به کم بودن آمار میزان سرقت دام و احشام نسبت به دیگر سرقت های دیگر اشاره کرده و اظهار کرد: به دلیل بی توجهی و عدم رعایت دامداران به مسائل ایمنی و حفاظت از احشام، سارقین احشام توانسته اند در این شرایط دست به سرقت های بیشتری بزنند.

طبق گفته های معاونت مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا، نیروی انتظامی در سال ۹۸ اقدامات بسیار زیادی برای پیشگیری و کنترل این سرقت ها اجرا نموده است. از ابتدای امسال نیز طرح ویژه پلیس برای مقابله با سارقان احشام با همکاری سایر یگان های عملیاتی موثر به مدت دو روز اجرا شد.

سرقت دام

با اجرای این طرح و با همکاری تمام نهادهای موثر در این زمینه و همکاری مردم و دامداران بسیاری از محل های داد و ستد دام و طیور بررسی شد و همچنین کشتارگاه ها و مراکز خرید و فروش دام و مراکز عرضه عمده محصولات دامی در سراسر کشور مورد پایش قرار گرفت.  بسیاری از سارقین دام و طیور دستگیر شده و تعداد ۹۱۸ راس دام و طیور کشف ضبط گردید. با اتمام این کار ویژه حدودا ۲۲۲ فقره پرونده سرقت دام و طیور بسته شد.

طبق این گزارش کشف سرقت دام و طیور در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۳۷ درصد افزایش یافته و با اجرای طرح ویژه پلیس برای تعقیب و مجازات سارقان دام میزان دستگیری این سارقین ۴۶ درصد افزایش یافته و میزان کشفیات این سرقت ها نیز ۱۲۷ درصد افزایش داشته است.

پیشگیری از سرقت دام

طبق صحبت های سرهنگ موذن زاده، همکاری سایر نهادهای موثر در زمینه پیشگیری از سرقت احشام میتواند بسیار موثر باشد. این نهادها و سازمان ها با تکمیل تجهیزات الکترونیکی به پلیس کمک میکنند تا در صورت بروز سرقت احشام، در کمترین زمان ممکن سارقین را دستگیر نموده و آنها را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام بگذارند. وی در سخنان پایانی خود به دامداران توصیه کرد که کار محافظت و نگهبانی از دام های خود را تنها به افراد مورد اعتماد بسپارند.

نتیجه گیری :

توصیه می شود دامداران برای محافظت بهتر از دام های خود و پیشگیری از سرقت های احتمالی، تمامی محل نگهداری احشام و دامداری خود را با به سیستم های پیشگیری مجهز کنند و در نقاط اصلی آن دوربین های مدار بسته نصب نمایند. نگهبانان احشام و دامداران در صورت مشاهده هر گونه خودرو، افراد مشکوک و سایر موارد هشداردهنده بهتر است هر چه سریعتر با پلیس ۱۱۰ تماس گیرند.

گروه گوسفنده زنده به طور شبانه روزی و در هر کجای تهران در خدمت شماست. برای خرید گوسفند زنده ،گوساله و یا خروس زنده خود تنها کافی است با شماره های موجود در سایت با ما تماس بگیرید. گوسفند زنده همچنین اقدام به ارسال دام و قصاب همراه با باسکول به آدرس مورد نظر شما خواهد نمود.

Rate this post

فهرست مطالب

‫2 نظرها

  1. خدا دز ها را خیر نده از من بدبخت ۵تا دزدیدن هر دزدی گرفتید باید یک دستش را قطع کرد که عبرتی بشه برای بقیه دزدها نامرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *