درمان بیماری لنگش گوسفندان

زمان مطالعه: 2 دقیقه

درمان بیماری لنگش گوسفندان

همانطور که قبلا در مقاله ای به بیمارهای سم و درمان آن پرداختیم یکی از بیمارهایی که مربوط به سم است بیماری گندیدگی سم  گوسفندان می باشد. چرک خاکستری لجنی که بوی شدید دارد و حتی در برخی اوقات ممکن است با جدا شدن بافت سم همراه شود. اما یکی از علائمی که که جز بیماری گندیدگی سم می باشد لنگش گوسفندان می باشد. در این مقاله سعی داریم که راه ههای پیشگیری و درمان بیماری لنگش گوسفندان توضیح دهیم.

بیماری لنگش دام چیست؟

به طور کلی قرمز شدن پوست یا التهاب پوست بین انگشتان پا و دست گوسفند را بیماری لنگش می گویند که ممکن است به دلیل وجود کاه و کلش یا بی دقتی در سم چینی گوسفند و ورود باکتری ها انجام شود. البته قرار گرفتن زیاد در رطوبت زیاد هم می تواند علتی بر زخم بودن پوست باشد. لنگش گوسفندان حتی ممکن است با بوی بد همراه باشد.

در مرحله اول بهتر است تعداد گوسفندانی که به بیماری لنگش مبتلا هستند پیدا کنید اگر تعداد آنها خیلی زیاد باشد و نشانه هایی از بیماری گندیدگی سم باشد بهتر است با دامپزشک تماس بگیرید. در غیر این صورت می توانید با اسپری اکسی تترا سایکلین سم حیوانات را ضد عفونی کنید. حتی اگر تعداد خیلی بیشتر باشد با درست کردن حمام سم سولفات روی 10 درصد باعث درمان بیماری شوید.

در صورت مشاهده بیماری گندیدگی سم حتما با دامپزشک تماس بگیرید و تا زمان حضور دامپزشک دام ها را به حمام سم با محلول فرمالین 5 درصد ببرید.

راه های پیشگیری از بیماری لنگش

  • حتما روی زمین کنار آخور و آبشخور و جایی که محل ورودی طویه است آهک ساختمان بپاشید.
  • هر ماه دام ها را به حمام سم ببرید.
  • هنگام تولد بره ها تا زمانی که می توانند به راحتی وارد حمام سم بروند بره ها را به حمام سم ببرید.
  • حتما جایگاه زیر بره ها را تمیز کنید زیرا بره ها پوستی حساس دارند.
Rate this post

فهرست مطالب

‫32 نظرها

  1. سلام من یک بره دارم دو ماه دارد پاش سمت چپ عفونت کرده فشارش میدم تخلیه میشه ولی بعد از چند دقیقه پر میشه چه کار بکنم خیلی درد میکشه

  2. سلام یه بره دارم رو زانو هاش راه میره اصلا انم نمیخوابه رو زمین فقط ایستاده ایا این دباغ (تب برفتکی ) داره یکم گیج هم میزنه چه دارو یی بهش بزنم لطفا بگید ????????

  3. بره شیری دوماهه هیچ اثری در سم وجای دیگه ندار ولی لنگی شدید دارد حتی پایش را به زمین هم نمی‌گذارد اگر دوستان آشنایی با این بیماری دارن راهنمای کنن

  4. سلام درفتگی مفصل لگن گوسفند درمان داره ؟ میشه جراحی کرد؟ لطفا اگه کسی میتونه راهنمایی کنه۰۹۳۶۸۳۰۶۳۷۴محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *