آشنایی با خواص گوشت گاو میش

زمان مطالعه: 2 دقیقه

آشنایی با خواص گوشت گاو میش

گاومیش ها و گاوها هر دو از خانواده گاوسانان می باشند. شیر و گوشت گاومیش ها و گاوها تفاوت ها و شباهت هایی با هم دارد و در نتیجه خواص متفاوتی نیز دارند. قبلا شما را با خواص شیر گاومیش آشنا کردیم و در این مطلب می خواهیم شما را با خواص و مضرات گوشت گاومیش آشنا کنیم.

گاومیش یکی از حیوانات مفید برای انسان بوده که علاوه بر قدرت بدنی بالا، شیر و گوشت آن نیز یکی از منابع تغذیه ای به حساب می آید. همانطور که می دانید گوشت گاومیش نسبت به گوشت گاو کاربرد کمتری دارد زیرا گوشت گاومیش الیافی بوده و رنگ تیره تری دارد.

تغذیه نامناسب و ضعف مدیریتی در پرورش گوشت گاومیش موجب تولید گوشت های بی کیفیت از گوساله های گاومیش می شود. در صورت اجرای طرح های مدیریتی قوی می توان گوشتی با کیفیت بالا و اقتصادی از این دام مهم و ارزشمند تولید کرد.

آشنایی با خواص گوشت گاو میش

گوشت گاومیش یک منبع غنی از پروتئین هاست که به ازای هر 180 گرم گوشت حدودا 12 گرم پروتئین دارد. منبع خوبی از کراتین است و به همین دلیل خوردن آن به بدنسازان توصیه می شود. در واقع گوشت گاومیش موجب جذب آهن و کوتاهتر شدن مسیر رشد عضلانی می شود.

گوشت گاومیش یکی از انواع گوشت قرمز است که از نظر طعم و رنگ و بافتی تفاوت هایی با گوشت گاو دارد. گوشت گاومیش قبل از پخت روشن است اما پس از پخت تیره تر از گوشت گاو است. وقتی گوشت گاومیش چرخ شود بسیار لطیف و آبدار می شود اما پس از پخت سفت شده و طعم چندان جالبی ندارد. پس توصیه می کنیم از این گوشت به عنوان گوشت چرخ استفاده نکنید و یا در صورت استفاده با ادویه جات معطر طعم آن را بهتر کنید.

گوشت گاومیش میزان زیادی روی دارد. این ماده مفید تولید تستسترون را افزایش می دهد.

آشنایی با خواص گوشت گاو میش

مقایسه گوشت گاومیش و گاو

  • گوشت گاومیش از نظر میزان پروتئین با گوشت گاو تفاوات چندانی ندارد اما چربی و کالری آن تقریبا دو برابر گوشت گاو است.
  • میزان فسفر، آهن و پتاسیم گوشت گاومیش با گوشت گاو برابر است.
  • ویتامین‌های B و کلسیم گوشت گاومیش کمتر از گوشت گاو است.
  • میزان سدیم گوشت گاومیش کمی بیشتر از گوشت گاو است.
  • کلسترول گوشت گاومیش به میزان 40 درصد از دیگر گوشت های قرمز کمتر است.
  • پروتئین گوشت گاومیش به میزان 11 درصد و مواد معدنی آن هم 10 درصد بیشتر از دیگر گوشت های قرمز است.

2/5 - (1 امتیاز)

فهرست مطالب

‫4 نظرها

  1. مصرف شیر و گوشت گاومیش به دلیل گرمی مزاج بهتر از گوشت و شیر گاو می باشد در ضمن گوشت چرخ کرردهخ گاومیش با بره جهت کباب بسیار مطلوب است.

  2. به اطلاع می رساند مصرف شیر و گشوت گاومیش به دلیل گرممزاج بودن آن بهتر از گوشت گاو می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *