گوسفند نژاد شال

گوسفند نژاد شال
زمان مطالعه: 3 دقیقه

هر یک از گوسفندانی که مشاهده می کنیم و به نظر ما یکسان هستند، دارای یک خصوصیت ظاهری یکسانی نیستند و حتی اگر به آن ها دقت کنید می بینید که شکل برخی از اندام ها و نیز خصوصیت رفتاری و حتی تولیدی آن ها با هم متفاوت می باشد.

دسته هایی از گوسفندان را که دارای خصوصیات تقریبآ مشابهی دارند در دسته های یکسان قرار می دهند و هر کدام از این دسته ها را یک نژاد می نامند. نژاد های مختلف گوسفندان علاوه بر تغییرات ظاهری و رفتاری دارای زیست بوم های مختلفی هستند و در محیط هایی با شرایط گوناگون توان زیست و رشد را دارند. از این رو اگر می خواهید که به پرورش این نوع از حیوانات بپردازید باید ابتدا انواع مختلف نژاد های گوسفندان را از نظر شیوه و محیط مورد نیاز زیست و نیز خصوصیات دیگر شناسایی کنید و سپس به خرید گوسفندان اقدام کنید.

علاوه بر آن اگر قصد تهیه ی گوسفند زdfgdfgایر نژاد ها ممکن است که سهم تولیدی گوشت بالایی نداشته باشند و کیفیت گوشت آن ها زیاد نباشد. تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا به تفسیر یکی دیگر از نژاد های گوسفندان به نام گوسفند شال بپردازیم.

گوسفند نژاد شال
گوسفند نژاد شال

خصوصیات نژاد شال:

گوسفندان شال در زمان تولد دارای پشم ها و پوستی به رنگ خاکستری تیره و حتی مایل به سیاه هستند و با رشد گوسفند این رنگ پوست و پشم به شکری متمایل به خاکستری مبدل خواهد شد. به روی پیشانی این نوع از گوسفندان لکه های سفیدی قرار دارد که حتی گاهی تا پشت سر گوسفند هم ادامه دار شده است. اگر گوسفند شال را از نیم رخ مشاهده کنید شاهد محدب بودن بینی گوسفند خواهید شد. این نوع از گوسفندا دارای منگوله هایی در زیر گلو و یا زیر گوش می باشند که حالت آویزان دارد.

این گوسفندان جزء گوسفندان دارای دنبه محسوب می شوند که سایز دنبه ی آن ها هم بزرگ است و تا بالای مفصل خرگوشی قرار گرفته و ادامه دارد.

گوش های این نژاد شال گوسفند بزرگ است به طوری که در مقایسه با برخی دیگر از نژاد ها بزرگ بودن سایز گوش آن ها کاملآ ملموس می باشد. حالت گوش های گوسفندان شال افتاده و آویزان است.

این نوع از گوسفندان در قسمت هایی از سر، دست و پا و نیز قسمت زیر شکم خود مویی ندارند به گونه ای که پوست گوسفند در این نواحی قابل مشاهده می باشد. سر گوسفندان نژاد شال طویل است و البته این میزان طویل بودن کم و بیش متغییر می باشد.

چشم های این حیوانات عمومآ برجسته و dfgfیده نمی شود.

گوسفند نژاد شال
گوسفند نژاد شال

زیست بوم نژاد شال:

گوسفندانی که از نژاد شال هستند عمومآ دارای زیست بومی در منطقه ی بوئین زهرا هستند و این منطقه به عنوان زادگاه اصلی این نژاد از گوسفندان محسوب می شود. با توجه به خصوصیات ظاهری و فیزیولوژی این نوع از گوسفندان بری زیست در محیط های سرد و کوهستانی اصلآ مناسب نمی باشند و به هیچ عنوان نمی توانند در این گونه از مناطق زیست داشته باشند.

گوسفندان نژاد شال دارای گوشت مرغوبی هستند و نیز تولید شیر خوب و باکیفیتی دارند از این رو این نژاد های گوسفندان را در دسته ی گوشتی و شیری دسته بندی می کنند.
اگر قصد خرید گوسفند نژاد های خاصی را دارید می توانید این گوسفند زنده خود را از مرکز خرید و فروش دام زنده در تهران به صورت آنلاین و غیر حضوری انجام دهید. این مرکز عرضه کننده ی تمامی نژاد های گوسفند زنده با سلامت و نیز بهداشت بالا می باشد که فروش خود را طبق وزن گوسفند زنده و نیز قیمت روز گوسفند زنده انجام خواهد داد.

Rate this post

فهرست مطالب

‫127 نظرها

  1. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همه دامداران عزیز بنده سی ساله گوسفند نگه میدارم انواع نژادهای گوسفند رو داشتم همدان میشینم افشار شال بختیاری دارم ولی نژادی تو ایران از همه لحاظ رو دست مهربان نیست میش اصیل مهربان هیکلش از شال و افشار درشت تر سنگین تر و دو قلویی فوق العادهای داره من قبلا ۲۰۰ تاگوسفند مهربان داشتم الانم دارم ولی نژادا قبلا خالص بود الان شال و افشار نژاد گوسفند مهربان خراب کرده اصلا نزاد میکس از لحاظ علمی یه چیز چرتیه قبلا ادم از هیکل گوسفند مهربان وحشت میکردی به خدا نژاد مهربان تو دنیا تکه بعد یه مشگل بزرگی که چند سالیه واسه تهدید نژادی اومده تو ایران گوسفند رومانف خواهشا از این چرت و پرتا نگه ندارین به خدا خیلی استانا رفتم گوسفند مثل مه ربان اصیل نیست نژاد فقط خالص

    1. خیر چون گوسفند شال دارای وزن زیادی هست وبراش سخته که قادر به بالا رفتن ازکوه باشه

  2. شما باید تقریبا از ۲۲ تا ۲۷ تومن هزینه کنی …. بستگی داره که میش شال رو چه قیمتی بهت بگن ولی قیمت حدودی میش شال دونه ای ۴ تا ۶ تومن باید باشه بیشتر از این نیست .

  3. با سلام و خسته نباشید به عوامل سایت ؛ بنده میخواستم بدونم که آیا گوسفند شال در آب و هوای سلفچگان (از نواحی استان قم ) ساز گار هست یا خیر .
    سلفچگان منطقه ای کوهپایه ای است و دارای طبیعت بکری با آب هوای معتدل است .
    خواهشا راهنمایی کنید….

    1. بله بسیار خوب هست ففط یه جایی میخواد که زیاد تو افتاب نمونه من تویزد نگه میدارم البته بصورت بسته .بهار بند وبسته هیچ چیزی هم برای گرم سرد کردن اغل ندارم خوب هست فقط جیره باید درست باشه

    1. شما باید تقریبا از ۲۲ تا ۲۷ تومن هزینه کنی …. بستگی داره که میش شال رو چه قیمتی بهت بگن ولی قیمت حدودی میش شال دونه ای ۴ تا ۶ تومن باید باشه بیشتر از این نیست .

    2. ماده ها اگه شکم اول دوم باشن وزن خوبی هم داشته باشن خوش هیکل و بخور باشن دونه جفتی تقریبا 6 قیمت میخوره. قوچ هم اگه جون و حرفه ای و خوش هیکل باشه تا 5 یا 6 قیمت میخوره.

  4. سلام ایا گوسفند شال در منطقه گرم خشک خوبه. زاد ولد دوقلو زایی دارن در برابر بیماری مقاوم هستن

    1. سلام. سازگاری داره. دوستان گوسفند شال اصیل جون خوش هیکل بخور کسی خواست استان کرمان در خدمتیم. ان شالله به همین زودی یکی از بزرگترین مرکز خرید و فروش دام رو در استان کرمان و ایران راه اندازی میکنیم
      09139485622
      09140951425

  5. با سلام خدمت شما دامداران عزیز محمد عمویی هستم درخدمت شما‌فروش نیش بره ماده و قوچ نژاد اصیل شال مستقیم‌از دامداری بدون واسطع و دلالی استان قزوین شهرستان تاکستان شهر اسفرورین ۰۹۲۲۳۹۸۷۵۴۷

  6. با سلام من 20 راس بره ماده با نژاد اصیل شال درشت اندام و کشیده به همراه 2 راس بره قوچی از همین نژاد خریدارم لطفا اگر کسی هست که به معنای واقعی کلمه دارای این نوع نژاد اصیل است به شماره 09055303929 تماس بگیرد ممنون.

  7. با سلام و خسته نباشید،
    یوسفی هستم از کردستان،چن تا گوسفند شال دارم که مدام سقط جنین دارن علتش چی میتونه باشه؟؟

  8. سلام بنده اکران هستم در خدمت دوستان گرامی هستم در مورد مشاوره دادن برای خرید گوسفند شال 09154509629

  9. سلام. من ۵۵عدد بره شال خالص درشت اندام برای داشتی خریدارم.
    اگر کسی با قیمت مناسب و تعهد خالص بودن دارد برام اطلاع دهید.
    ۰۹۱۳۳۷۸۰۶۹۱

    1. سلام. چند شکم زایش هستند و دونه ای چند؟ ضمنا کدوم منطقه هستید؟

  10. با عرض سلام وخسته نباشیدبنده خودم شالی هستم وگوسفندشالی وقوع شالی دارم بنده درخدمت شما هستم بدون دلال و واسطه اگه توشیپوربریدشمارموبزنیدمیبینید0۹۳۸۱۳۵۷۰۷۳

    1. سلام من میخوام بره ماده شال بخرم برای منطقه نسبتا سرد آیا خوبه یا نه
      اگه دوستتان کسی داره زنگ بزنه
      0915 9325751

  11. با عرض سلام وخسته نباشیدبنده خودم شالی هستم وگوسفندشالی وقوع شالی دارم بنده درخدمت شما هستم بدون دلال و واسطه اگه توشیپوربریدشمارموبزنیدمیبینید0۹۳۸۱۳۵۷۰۷۳

  12. سلام تعداد ۵عدد میش و۱ عدد قوچ می خوام برا مناطق سرد سیر کرمانشاه امکان پرورش اینجا برای نژاد شال هست ممنون

  13. سلام خدمت تمامی دوستان محمد عمویی هستم درخدمت شما افرادی ک قصد خرید گوسفند میش بره ماده بره نر قوچ و میش بره دار از نژاد اصیل شال هستند درخدمت هستم ادرس استان قزوین شهر اسفرورین در دامداری محمد عمویی بدون دلال و واسطه با بهترین قیمت و کیفیت شماره تماس ۰۹۲۲۳۹۸۷۵۴۷درخدمت شما عزیزان هستم

  14. سلام خدمت تمامی دوستان محمد عمویی هستم درخدمت شما افرادی ک قصد خرید گوسفند میش بره ماده بره نر قوچ و میش بره دار از نژاد اصیل شال هستند درخدمت هستم ادرس استان قزوین شهر اسفرورین در دامداری محمد عمویی بدون دلال و واسطه با بهترین قیمت و کیفیت

    1. سلام.من 200 راس بره ماده شال وزن پایین میخوام تازه شیر مست پولمم نقده .
      09396384048 امین پور

    2. سلام.من 200 راس بره ماده شال وزن پایین میخوام تازه شیر مست پولمم نقده .
      09396384048 امین پور

  15. درضمن برای قیمت حضورتون بگم که با دوملیون تومن میتونید بره درشت قوچ خورده یا پای قوچ بخرید

  16. گوسفند شال به سه دسته تقسیم میشه گوسفندان هیکلی وکشیده ودرشت دسته اول گوسفندان متوسط دسته دوم وگوسفندان کوچک تر که از نطر جثه کوچکتر وبدنی جمع وجور دارن دسته سوم میباشد که طبق تجربه من با اینکه تعداد محدودی نژاد شال درگله خود دارم گوسفندان دسته اول که درشت هستن سالی یکبار زایش دارن دسته دوم سالی یک بار ولی نسبتن بهترتر از دسته اول سالی دوبار اونم نه همشون تقریبا پنجاه پنجا ولی دسته سوم نژاد شال که که بیشتر خریدارن این رده از گوسفند شالو پسند نمیکنن زیاد اشتیاقی به خریدش ندارن مایل به خرید ردیف اول هستن اشتباه میکنن گوسفند کوچکتر میش نژاد شال که زیا د به چشم نمیاد دررده اول زایش قرار دارن و۱۰۰درصد سالی دوبار زایش میکنن درکل ایتطور بگم که همیشه بره های کوچک پیششون دارن درهمه فصول زاد وبلد زیاد رسیدگی بره عالی شیردهی خوب بااین که جثه ولاشه کوچکی دارن وبه نطر وتجربه بنده برای تشکیل گله خوب وزودبازده از خرید گوسفندان نژاد شال با جثه های کوچک وجمع وجور شروع کنید از خرید میشهای هیکلی ودرشتدوسنگین خودداری نمایید البته این نطر بنده بود با تجربه ای که داشتم درضمن به اب وهوای مناطق دیگرم سازگاری بهتری دارن نسبت به شال رده اول حالا انتخاب با شما ولی اگرم قبول ندارید یکی دوتا آزمایشی بگیرید تا براتون ثابت بشه من این حرفارو از بیست سال تجربه میگم نه از مقاله یا کتاب یا فصای مجازی خواستم راهنمایی کرده باشم حق انتخاب با شماس اگر دربین شما از اهالی محترم شهرشال هست که گله داری میکند جواب منو با منطق بده وبگه که این تجربیات من درست بوده یا نه وتوصیحی بده که ایشالله من وسایر دوستان قانع بشیم بانهایت تشکر از شما که وقت گذاشتیدو نظرات منو مطالعه کردید خسته نباشید
    تورج هستم از اراک

  17. درضمن میخواستم بدونم قوچ نژاد شال ژن دوقلوزا اصلاح نژاد شده یا بره نرهای موجود در شهر شال کلن نژاد دوقلوی دارن که درصورت خرید برهای ماده اصل شال چن راس قوچ به خرید خود اضافه کنیم که گله طی گدشت زمان از یکدستی درنیاد وکل نژاد گله روی شال خالص متمرکز بشه چرا که با امیختگی قوچهای متقرقه گله از هم پاشیده واز یک رنگیو یکدستی درخواهد امد قوچ بالغ حتما باید درچه سنی وارد گله شود برای جفتگیری ونسل کشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *