آیا گرانترین گاو جهان را میشناسید؟

گاو واگیو
زمان مطالعه: 4 دقیقه

گرانترین گاوهای جهان گاوهای واگیو هستند که به دلیل گوشت بسیار باکیفیت و خوش طعمشان شهرت جهانی دارند. این گاوها در کشور ژاپن پرورش داده میشوند و زندگی متفاوتی با دیگر گاوهای جهان دارند. گاو واگیو یک گاو چهار نژاده و کمیاب ژاپنی است از ترکیب چهار نژاد گاو قهوه ای ژاپنی، گاو جنوبی ژاپن، گاو سیاه ژاپنی و نژاد گاو بوجود آمده است. این گاوها به طور خاص و ویژه ای نگهداری میشوند و همین مساله کیفیت گوشت لذیذ این گاوها را دوچندان می کند. در این مطلب میخواهیم شما را با این گاوهای مشهور و علت طعم بی نظیر گوشت آنها آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

معرفی گاو واگیو

گاوهای Wagyu گاوهایی بسیار نازپرورده هستند که در تمام طول روز در حال خوردن و خوابیدن هستند. پرورش دهندگان این گاوها در تمام طول روز بهترین و اشتها برانگیزترین علوفه ها را که دارای انواع مواد مغذی است به آنها می دهند. در واقع این گاوها هیچ کاری جز خوردن و خوابیدن ندارند و از بهترین علوفه تغذیه می کنند. هم اکنون این نوع گاو نه تنها در کشور ژاپن بلکه در کشورهای آمریکا، استرالیا، کانادا و کشور ولز نیز در سطح وسیعی پرورش داده می شوند. قیمت گوشت گاو واگیو بسیار بالا بوده و در حدود 250 تا 500 یورو متغیر است. کباب تهیه شده از گوشت این گاوها گران قیمت ترین کباب در جهان بوده و طرفداران زیادی دارد به طوری که برای خوردن یک پرس از این کباب باید از یک هفته قبل میز رستوران را رزرو کرده باشید.

گاو واگیو

لذیذترین گوشت گاو

گوشت گاو واگیو بسیار خوشمزه و لذیذ است و علت این مساله نه تنها به نوع نژاد بلکه به شرایط خاص نگهداری این گاوه برمی گردد. این گاوها با بهترین علوفه ها تغذیه شده و همواره مورد رسیدگی های بهداشتی و درمانی لازم هستند. پرورش دهندگان این گاوها برنامه هایی مستمر برای ماساژ آنها دارند که موجب تقویت و بزرگ شدن عضلات این گاوها می شود. همین موضوع موجب شده که گوشت این گاوها بسیار باکیفیت بوده و در هنگام پخت طعم خود را حفظ نماید. با سردتر شدن هوا میزان چرم و پشم این گاوها نیز بیشتر می شود.

ویژگی های خاص گوشت گاو واگیو

یکی از ویژگی های خاص این گوشت نرمی فوق العاده و مرطوب بودن آن است که ناشی از وجود چربی بین عضله ای میباشد. در هنگام پخت این چربی های بین عضله ای ذوب میشوند و طعم خاص و کیفیت ویژه ای به این گوشت میدهند. امروزه گاوهای واگیو را از ترکیب گاوهای نژادهای دیگر انند براون سوئیس، دوون، شورت هورن، سیمنتال، آیرشایر و …با نژاد گاو بومی ژاپنی ایجاد میکنند.

گاوهای واگیو چگونه پرورش داده می شوند؟

شیوه نگهداری و پرورش این گاوها بسیار خاص و متفاوت از دیگر دامهاست. این گاوها تحت دستورالعمل های ویژه و ضوابط خاصی نگهداری میشوند و همواره از بهترین خدمات بهداشتی و درمانی برخودار هستند. این گاوها عمولا در پرورش داده شده و تغذیه ای بسیار باکیفیت دارند. گوساله های جوان این نژاد معمولا به صورت دستی و جایگزین شیردهی میشوند. همین مراقبتهای خاص موجب شده که گوشت این دامها حاوی چربی درون عضلانی بوده و به اصطلاحا مرمری باشد.

اصلاح نژاد گاوهای واگیو

در سال های اخیر اصلاحاتی در نژاد این گاو صورت گرفته است که منجر به بزرگتر و چاق تر شدن آنها شده است. این گاوها کمتر چرا میکنند و در عوض از خوراک و جیره غذایی بیشتر و باکیفیت تری تغذیه می کنند. جیره غذایی این گاوها بیشتر از یونجه و افزودنی های کاملاً مغذی و بی خطر تشکیل شده است. دامداران معمولا این بر روی این گاوها برس سفت می کشند که موجب افزایش گردش خون و کاهش استرسشان می شود. البته شایعاتی نیز در مورد شیوه خاص نگهداری از این گاوها گفته میشود که شاید عجیب ترین آنها دادن آب جو و ماساژ شکم این گاوها بعد از هر وعده غذایی باشد.

گاو واگیو

واگیو یک کباب ژاپنی بسیار خوشمزه

واگیو یکی از کباب های بسیار مشهور در دنیاست که در واقع متعلق به کشور ژاپن است. این کباب همانطور که از اسمش پیداست با گوشت گاو واگیو درست می شود که در واقع شبیه به استیک است. این کباب از گوشت گاو کوبیده شده تهیه میشود و رگه های چربی بر روی آن دیده می شود. این غذا یکی از مقوی ترین و لذیذترین غذاهای دنیاست که بالطبع پول زیادی را برای خوردن یک وعده آن باید کنار بگذارید.

Rate this post

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *