انواع نژاد خروس جنگی

انواع نژاد خروس جنگی
زمان مطالعه: 3 دقیقه

در دنیا خروس های جنگی را به دو دسته کلی تیپ آسیایی و تیپ مدیترانه ای تقسیم بندی می کنند. در ایران نیز اصلی ترین و مهم ترین نژاد خروس جنگی، خروس های لاری هستند.

سنتی از گذشته ها برای مردم بسیاری از مناطق باقی مانده که امروزه مخالفان زیادی را نیز دارا می باشد و آن هم مبارزه خروس های جنگی است. این رسم در نقاط مختلفی از کشور ما و در بسیاری از کشورهای دیگر مرسوم بوده و در بسیاری از نقاط همچنان نیز با قوت ادامه دارد. در این مطلب قصد داریم به معرفی انواع نژاد خروس جنگی بپردازیم.

تقسیم بندی این خروس های جنگی لاری از منظر رنگ پر و بال آن ها انجام می شود. دسته بندی شامل لاری قرمز، قهوه ای، گل باقالی و سفید می باشد.

اما از نظر نژاد نیز چند نژاد خروس جنگی و لاری در کشور وجود دارد که به آن ها در ذیل اشاره می کنیم. بعد از آن هم به انواع خروس جنگی در دنیا و انواع نژادهای خروس جنگی خواهیم پرداخت.

خروس لاری

اصیل ترین و مهم ترین نوع نژاد لاری، لاری قرمز می باشد. رنگ پر و بال درخشنده و زرد رنگ و وجود لکه های سیاه در پر و بال و مخصوصا در زیر شکم و بال ها از ویژگی های خروس لاری قرمز می باشد. رنگ خروس های این نوع تیره تر از مرغ ها می باشد.

 

اما لاری های قهوه ای، پرهایشان قهوه ای رنگ با رگه های سیاه به نظر رسیده و رنگ پرهای سینه آن ها سیاه تر از سایر جاهای بدن این نوع خروس زنده لاری می باشد. برعکس نوع قبلی رنگ خروس های این نوع روشن تر از مرغ هاست.

انواع نژاد خروس جنگی

لاری گل باقالی و سفید بسیار نادر است. زیرا کمار خروسی پیدا می شود که نوارها و لکه های سیاه، زرد و طوسی در شانه، گردن و پشت نداشته باشند.

خروس نژاد شامو

⬅️بهترین نژادهای خروس جنگی در دنیا، نژاد شامو است که بسیار سنگین وزن بوده و در کشورهای مختلف حتی ژاپن نیز برای جنگ برده شده است.

 

⬅️نژاد دیگر کوشامو می باشد که نسبتا راست قامت بوده و زادگاهش کشور ژاپن است.

⬅️نژاد اوشامو از ترکیب دو نژاد قبلی یعنی کوشامو و شامو در ژاپن به وجود آمده و بدنی بسیار کشیده است. در بیان شکل بدن این نژاد باید عرض کرد که سر و سینه و پاها همه در یک خط قرار دارند .

⬅️این نژاد بسیار گران بوده و جنگ انداختن آن ها صرفه ندارد. این خروس به سلطان جنگ نیز مشهور شده است. زیرا بدجوری خوی دیوانگی داشته و گاهی مرغ خودش را هم کتک می زند. نژاد گادون نیز دیگر نژاد مشهور خروس جنگی می باشد.

همشهریان تهرانی می توانند از طریق سایت livesheep.com هر گونه خروس زنده یا سر بریده را جهت قربانی و دفع بلا و همچنین خیرات سفارش داده و در محل تحویل بگیرند.

Rate this post

فهرست مطالب

‫2 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *