روش های بالا بردن درآمد پرورش دهندگان گوسفند

بالا بردن درآمد پرورش دهندگان گوسفند
زمان مطالعه: 3 دقیقه

روش های بالا بردن درآمد پرورش دهندگان دام

در این مقاله به طور خلاصه به شرح مواردی برای بالا بردن درآمد پرورش دهندگان گوسفند میپردازیم. سعی میکنیم با ارایه راهکارهای عملی به شما دامداران عزیز کمک نمائیم تا درآمد خود را به نحو احسن افزایش دهید.

مدیریت تولید مثل

یکی از روش های موجود برای کم کردن هزینه ها و بالا بردن راندمان تولیدمثل  قوچ ها و میش ها استفاده از ابزارهای مدرن مدیریتی میباشد. میتوان با تقویت قوچ ها از تعداد آنها در گله کاست که باعث برگشت سریع تر سرمایه و کاهش هزینه های نگهداری میگردد.

همچنین با تقویت تولید مثل میش ها باعث زایش بیشتر و دوقلوزایی میگردد که در نتیجه سود سالیانه به طور چشمگیری افزایش پیدا میکند.

یکی از روش های علمی برای مدیریت تولید مثل در سال های اخیر استفاده از داروهای تنظیم کننده زمان فحلی و جفت گیری گوسفند میباشد که میتوان به موارد سیدر، اسفنج و رگولین اشاره نمود.

جفتگیری-گوسفند

رگولین و افزایش جفت گیری:

رگولین قطعه ای است که دارای  هورمون ملاتونین میباشد، که در زیر پوست گوش قوچ و میش کاشته می شود و با آزادسازی تدریجی هورمون ملاتونین سبب میشود  به نوعی دام احساس منیکند که روز کوتاه شده است و شب بلند تر شده است. با این شرایط دام احساس میکند که فصل جفتگیری مجدد شروع شده است و دام را تحریک میکند و شروع به جفتگیری میکند (فصل جفت گیری طبیعی  اواخر تابستان و اوایل پاییز شروع می شود).

کاشت-رگولین
کاشت-رگولین
رگولین
رگولین

چگونه از رگولین استفاده کنیم:

با استفاده از یک تفنگ مخصوص که در بالا عکس آن را مشاهده میکنید 3 عدد زیر پوست قوچ و یک عدد زیر پوست میش کاشت میکنیم چون این فرایند همین یک مرحله میباشد نیازی به برداشتن آن نیست.

 

زمان‌بندی کاشت رگولین در قوچ و میش:

معمولا رگولین در قوچ ها 7 تا 10 روز قبل از میش ها کاشته میشود و 50 روز بعد از کاشت رگولین در میش ها قوچ ها وارد گله میشوند و 15 روز بعد اوج جفتگیری به حداکثر خود میرسد، افرادی که این موارد را از نزدیک دیده اند مبهوت این فرایند هستند.

 

مزایای استفاده از رگولین:

مهمترین مزیت آن ایجاد یک فصل جفتگیری دیگر است که شانس تولیدمثل به شدت افزایش پیدا میکند. از جمله مزایای رگولین میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • آسانی کاشت رگولین و عدم نیاز به برداشتن آن
  • بهترین حالت استفاده از آن خارج از فصل جفتگیری میباشد که دام میل زیادی به انجام امور جنسی ندارد
  • باروری گله

بالا بردن درآمد پرورش دهندگان گوسفند

Rate this post

فهرست مطالب

‫4 نظرها

  1. سلام بنده ساکن شهر اهواز هستم ،زمین کشاوزی دارم که دارای اب و برق میباشد،اگر کسی تمایل به شراکت در دامپروری را دارد لطفا به این شماره تماس بگیرد
    09384461584

  2. سلام .من وهمکارانم تولید کننده خوراک دام وطیور وماهی هستیم در استان گیلان. میخواستم از خدمتتان بپرسم که آیا میتوانم برای تبلیغ محصولات خود بنده راه به دامداران معرفی کنید؟از شما سپاسگذارم.۰۹۱۱۲۳۶۲۲۸۳ سهیل پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *