فواید مصرف قلم گاو را بهتر بشناسید

خواص قلم گاو
زمان مطالعه: 4 دقیقه

قلم گاو خوراکی بسیار مفید و پرطرفداری است که قطعا شما هم در مورد فواید مصرف آن برای استخوان های بدن زیاد شنیده اید. این ماده خوشمزه و پرخاصیت خواص بیشماری دارد و مصرف آن به تمامی گروههای سنی مخصوصا به افراد میانسال و مسن توصیه می شود. مصرف قلم گاو و آب آن بدن را در برابر پیری و اثرات ناشی از آن حفظ میکند و به کارکرد بهتر دستگاه گوارش و مغز کمک می کند. مصرف قلم گاو برای درد مفاصل و تحکیم استخوان ها و تقویت سیستم ایمنی نیز مفید بوده و به طور کلی بر سلامتی بدن بسیار موثر است. در این مطلب با تمامی خواص بی نظیر این ماده غذایی آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

قلم گاو چقدر کالری دارد؟

قلم گاو آب آن بسیار پرانرژی بوده و کالری موجود در آن تقریبا 310 کالری است. این ماده غذایی حاوی چربی کامل، پتاسیم، سدیم، چربی اشباع شده، پروتئین، کلسترول، کلسیم و آهن است که موجب شده مصرف آن خواص بیشماری برای سلامتی بدن داشته باشد.

تاثیر مصرف قلم برای تحکیم استخوان ها

همه ما شنیده ایم که مصرف قلم گاو و آب آن تاثیر بسیار زیادی بر تقویت و استحکام استخوان های بدن و دندان ها دارد. طبق تحقیقات انجام شده استخوان ها برای تشکیل شدن به مواد مختلفی چون کلسیم، پروتئین، ویتامین A، ویتامین K، ویتامین C، ویتامین های B، منیزیم، فسفر، پتاسیم، منگنز، مس و آهن اجتیاج دارند. قلم گاو و آب آن حاوی بسیاری از این مواد مغذی بوده و در نتیجه میتوانند به فرآیند تشکیل شدن استخوان ها و تقویت آنها کمک کند.

با خوردن قلم گاو به سیستم ایمنی خود کمک کنید

یکی از مهمترین خواص قلم گاو کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن است. این ماده غذایی ارزشمند به دلیل دارا بودن آمینواسیدهای حیاتی مانند آرژنین، گلوتامین و سیستنین تاثیر مهمی بر تقویت سیستم ایمنی بدن ما خواهد داشت.

تاثیر مصرف قلم گاو بر درمان سرما خوردگی و برونشیت

خوردن قلم گاو می تواند به کاهش علائم سرماخوردگی کمک کند و با باز کردن مسیرهای تنفسی و کمک به دفع خلط از سینه در درمان سریعتر فرد موثر خواهد بود. طبق آزمایشات صورت گرفته قلم گاو حاوی اسید آمینه سیستیمی می باشد که به عنوان دارو در درمان بیماری برونشیت کاربرد دارد.

مصرف قلم گاو و کاهش وزن

یکی از جالب ترین خواص قلم گاو تاثیر مثبت آن بر روند کاهش وزن و لاغر شدن است. تحقیقاتی انجام شده که نشان می دهد افراد چاق نسبت به افراد لاغر دارای مقادیر بیشتری از باکتری به نام فیرمیکوتس و مقادیر کم تری از نوع دیگری به نام باکتریودتس در دستگاه گوارش خود هستند. همین زیاد و کم شدن باکتریهای گوارشی در افراد میتواند یکی از عوامل مهم در چاقی و اضافه وزن باشد. از طرفی قلم گاو حاوی مقادیر قابل توجهی از آمینو اسید ال گلوتومین است که در سلامت دستگاه گوارش و عملکرد صحیح آن بسیار موثر است. این آمینواسید موجب کاهش باکتری فیرمیکوتس در روده مفید شده و در نتیجه به کاهش وزن کمک می کند. تجربه نشان داده خوردن سوپ قلم گاو قبل از مصرف وعده غذایی میزان مصرف غذا را کمتر کرده و در نتیجه میزان کالری کمتری وارد بدن شخص میکند.

فواید قلم گاو و آب قلم بر سلامت پوست

خوردن عصاره قلم گاو به دلیل تحریک تولید کلاژن میتواند به جوان ماندن پوست ما کمک کند. این ماده حاوی مواد معدنی بیشماری است که وقتی با سبزیجات ترکیب شود کربوهیدارت های لازم را نیز به غذا می افزاید.

خواص قلم گاو

ارتباط مصرف قلم گاو و کاهش التهاب

طبق تحقیقات انجام شده قلم گاو به دلیل دارا بودن آمینواسیدهای ضروری مانند سیستین، هیستیدین و گلایسین میتواند التهاب و درد را کاهش دهد. آمینو اسید ال گلوتامین که در کاهش التهاب روده بسیار موثر است نیز در این ماده غذایی موجود است.

چرا مصرف قلم گاو به ورزشکاران توصیه میشود؟

مصرف سوپ قلم گاو به ورزشکاران بسیار توصیه میشود زیرا این سوپ همراه با سبزیجات به دلیل داشتن کربوهیدارت ها و الکترولیت های مفید میتواند آب بدن و الکترولیت های از دست رفته در زمان ورزش را به بدن باز گرداند.

مصرف قلم گاو و ماهیچه سازی

مصرف قلم گاو و آب آن برای تمامی ورزشکاران مخصوصا بدنسازان که به ماهیچه سازی نیاز دارند بسیار مفید است. قلم گاو به دلیل آمینواسیدهای مفید موجب تحریک سنتز پروتئین عضلانی شده و در نتیجه به ماهیچه سازی کمک میکند. پروتئین ماهیچه ای به رشد، و بازسازی و نگهداری از توده های عضلانی و کاهش التهاب در ورزشکاران کمک میکند.

تاثیر مصرف قلم گاو بر عملکرد مغز

مصرف قلم گاو برای مغز نیز مفید است. مصرف قلم گاو بر باکتریهای شکمی تاثیر گذار بوده و این باکترهای نیز بر عملکرد مغز تاثیر میگذارند. در نتیجه با تنظیم باکترهای شکمی گوارش فرد کاملا سالم بوده و با عملکرد منظم گوارش مغز نیز بهتر عمل میکند. در واقع شما وقتی گوارش سالمی داشته باشید پیام های شادی از شکمتان به مغزتان ارسال می شود و در صورت گوارش ناسالم پیام های اضطراب برای مغز ارسال خواهد شد.

خواص قلم گاو

دیگر خواص قلم گاو و آب آن

کمک به استحکام دندان ها، مفید برای سالم تر شدن ناخن ها، حفظ جوانی و شادابی پوست، ضد تومور، کمک به تسکین درد و ورم مفاصل، تنظیم انسولین و کم به پیشگیری از دیابت، بهبود وضعیت خواب، نرمال کردن اسید معده، مفید برای درمان زخم هایی مانند بواسیر، خونریزی مثانه و … از جمله فواید بیشمار مصرف این خوراکی ارزشمند هستند.

مصرف قلم گاو و آب آن به صورت سوپ سبزیجات برای سلامتی تمامی گروه های سنی بسیار مفید است. مصرف این سوپ برای افرادی که گوارششان دچار مشکل شده و همچنین برای گیاهخواران به شدت توصیه می شود.

Rate this post

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *