آشنایی با گاو نژاد گالووی

زمان مطالعه: 3 دقیقه

تاریخچه نژاد گاو گالووی

نژاد گاو گالووی در ابتدا در بخش جنوب غربی اسکاتلند معروف بود ولی کم کم در قرن شانزدهم میلادی این نژاد به صورت کامل جا افتاد. در قرن هفدهم به دلیل داشتن گوشت با کیفیت و بالا رفتن وزن عالی در پروار شدن توانست به کشورهای دیگر صادر شود. رنگ بیشتر گاوهای نژاد گاو گالووی قرمز می باشد. رنگ قرمز نشان دهنده ترکیب نژادی این نژاد با نژادهای اسکاندیناوی و بریتانیایی می باشد. در حال حاضر این نژاد با نژاد های ردپل، ساوت دوون، و شورت هورن ترکیب شده است . در قدیم این تصور بود که این گاو مشابه به گاوهای نژاد هایلند بسیار قوی می باشد ولی در سال 1862 نژاد گاو گالووی و همچنین نژادهای آبردین، آنگوس به عنوان گاو بی شاخ ثبت گشت و در سال ۱۸۷۷ توانست به صورت مستقل و مجزا تاسیس گردد.
گاو گالووی در برابر باد، سرما، گرما، برف و باروان خیلی مقاوم بوده و دارای پوستی کلفت و همچنین موهای پرپشت و پشمالو است که می تواند از آن ها حفاظت نماید. توانایی در چرای این نژاد بسیار خوب بوده و مراتعی که برای سایر نژادها قابل تحمل نیست برای این گاوها مناسب می باشد.


نژاد گاو گالووی در کشورهای زیادی مانند آمریکا، کانادا، استرالیا، آفریقا بازخورد خوبی داشته است و تعدادی از آن ها نیز در نیوزلند وجود دارد.


مشخصات ظاهری نژاد گاو گالووی

بیش ترین رنگی که این نژاد دارد رنگ سیاه می باشد ولی در برخی موارد به رنگ های قهوه ای متمایل به خاکستری و قرمز هم مشاهده می گردد. در واقع نژاد گاو گالووی رنگ قهوه ای متمایل به خاکستری و از قهوه ای تیره تا قهوه ای روشن می باشد.
نژاد گاو گالووی پشمالو بوده و دارای موهایی ضخیم و بلند می باشد. البته موهای نژاد گاو گالووی دارای امتیاز خاص ضد آب می باشد. این نوع پوشش مو می تواند این گاو را از آب و هوای سرد و همچنین مرطوب منطقه حافظت نماید. گوش های نژاد گاو گالووی بسیار پر مو بوده و دارای موهای منگوله ای دم بلند و همچنین پرپشت است. در گرمای زیاد این پوشش ضخیم جهت سازگاری با محیط، کوتاه می گردد. صورت نژاد گاو گالووی کوتاه بوده و دارای عرض پهن می باشد. نژاد گاو گالووی تا اندازه ای مشابه به نژاد آبردین آنگوس بوده ولی تا حدودی خشن تر از آن می باشد و به رفتار و کنترل کردن آرام عکس العمل خوبی از خود بروز می دهد.

مشخصات تولیدی نژاد گاو گالووی

در پرواربندی میانگین افزایش وزن روزانه گاو نر نژاد گالووی در حدود هزار گرم می باشد. گوشت نژاد گاو گالووی بسیار نرم بوده و همچنین خوش طعم می باشد.

مشخصات تولید مثلی نژاد گاو گالووی

نژاد گاو گالووی دارای بلوغی دیر رس بوده و لگنی پهن و عریض دارد. این خصوصیت در نژاد گاو گالووی باعث می گردد که زایمان این گاو آسان تر می گردد.

خلاصه مشخصات گاو گالووی

  • مقاومت بالا در برابر انواع آب و هوا
  • داشتن پوست کلفت
  • دارای موهای بلند و پرپشت
  • دارای قابلیت چرای عالی
  • رنگ غالب سیاه رنگ
  • به صورت طبیعی بدون شاخ

قیمت نژاد گاو گالووی

قیمت نژاد گاو گالووی بسته به جثه، جنسیت، وزن و بالغ یا گوساله بودن این نژاد متغیر می باشد.

Rate this post

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *