گرسنگی و سرمازدگی دلیل مرگ بره ها و بزغاله ها

زمان مطالعه: 2 دقیقه

گرسنگی و سرمازدگی دلیل مرگ بره ها و بزغاله ها

فروش بره شیری یکی از سود آورترین مراحل پرورش گوسفندان است و شاید بتوان گفت تنها دلیل آن افزایش وزن بره ها و بزغاله ها و سود آوری بیشتری نسبت به پرورش گوسفند و بز پیر است. در عین حال که فروش بره شیری سود آور است اما مرگ و میره بره ها و بزغاله ها در سه هفته آغازین تولد نزدیک به 30 درصد است که گرسنگی و سرمازدگی دلیل مرگ بره ها و بزغاله ها است.

رساندن دمای بدن بره و بزغاله به حد نصاب

جالب است بدانید که هنگام تولد بره و بزغاله که مادر آن با زبان بدن آنها را لیس می زند و این یکی از دلایل افزایش دمای بدن بره و بزغاله است زیرا هنگام تولد بره و بزغاله دمای بدن آن سریعا افت می کند و اگر شما نتوانید دمای بدن آنها را به حد نصاب برسانید باعث سرمازدگی و مرگ آنها خواهید شد.

زایمان گوسفندان و بز در محیط سرد یا بدون سر پناه دلیل اصلی سرمازدگی بره ها و بزغاله ها و به تبع مرگ آنها ست.

تغذیه نامناسب بره و بزغاله شیری

شیر مهمترین تغذیه برای بره و بزغاله شیری است زیرا حاوی کلستروم است و هیچ چیزی نمی تواند جایگزین شیر شود. برخی از دامداران با اضافه کردن جایگزین های نامناسب و افزایش بیش از حد آن باعث اسهال بز یا بزغاله می شوند. شاید در نگاه اول فکر کنند هر چقدر مواد مغذی بیشتری به آنها دهند باعث افزایش وزن بره و بزغاله می شوند در صورتی که تنها بعد از دو هفته از تولد باید تنها 14 الی 16 درصد کنسانتره به تغذیه بره شیری اضافه شود و افزایش آن باعث اسهال می شود. حتی چراگاههای شاداب هم دلیلی بر اسهال شدید و مرگ بره و بزغاله می شود.

 

Rate this post

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *