تزریق بلوس کلسیمی به گاو برای کمبود کلسیم

تزریق بلوس کلسیمی به گاو برای کمبود کلسیم
زمان مطالعه: 3 دقیقه

گروه گوسفنده زنده به طور شبانه روزی و در هر کجای تهران در خدمت شماست. برای خرید گوسفند زنده ،گوساله و یا خروس زنده خود تنها کافی است با شماره های موجود در سایت با ما تماس بگیرید. گوسفند زنده همچنین اقدام به ارسال دام و قصاب همراه با باسکول به آدرس مورد نظر شما خواهد نمود.


ابتلا گاو به بیماری های تب شیر، هیپوکلسمی به دلیل کمبود کلسیم در اواخر دوره حاملگی رخ می دهد. چنانچه به درستی تغذیه گاو آبستن انجام نشود با کمبود کلسیم و منیزیم بدن گاو آبستن پس از زایمان دچار شکستگی و حتی فلج شدن می شود. بهتر است برای جبران کمبود کلسیم بدن گاو در طول دوره آبستنی از ترزبق بلوس کلسیمی به گاو استفاده کنید.

بلوس کلسیمی فیورتریت پلاس علاوه بر جبران کلسیم در بدن گاو منیزیم هم وارد خون گاو می کند. این بلوس کلسیمی با استفاده از بلوس خوران وارد بدن گاو می شود. با خوراندن بلوس کلسیمی باعث پیشگیری ابتلا به بیماری تب شیر در گاو می شوید.

⚪️تزریق کلسیم به گاو

پس از زایمان گوساله برای تغذیه گوساله نیاز به دادن شیر آغوز است. شیر آغوز باعث کاهش سریع غلظت کلسیم در بدن گاو مادر می شود. برای کمبود کلسیم بدن گاو باید اقدام به تزریق وریدی کلسیم به گاو کنید. در صورتی که کمبود کلسیم به شدت صورت بگیرد منجر به فلج شدن گاو پس از زایمان و حتی مرگ دام می شود.

برای کمبود کلسیم بدن گاو بهتر است قبل از زایمان گاو و در طول دوره آبستنی گاو اقدام به خوراندن بلوس کلسیمی به گاو کنید تا به هنگام زایمان با کمبود کلسیم مواجه نشود.

⚪️ویژگی های بلوس کلسیمی و منیزمی فیورتریت پلاس

  1. تزریق مکمل های کلسیمی اثر موقت دارد اما بلوس کلسیمی در دراز مدت اثر می گذارد و کلسیم و منیزیم را جذب بدن گاو می کند.
  2. مصرف آشامیدنی مکمل‌های کلسیم خطر مشکلات تنفسی را دارد اما با خوراندن بلوس کلسیمی مشکل تنفسی گاو حل می شود.
  3. پوشش بلوس به مدت ۴۸ ساعته در شکمبه گاو جذب خون می شود.
  4. پوشش بلوس باعث جلوگیری از حل شدن آن در دهن گاو می شود.

⚪️مقدار کلسیم و منیزیم خالص در هر بولس

کلسیم با رهش سریع۱۶/۶گرم
کلسیم با رهش متوسط۳/۶ گرم
کلسیم کیلات شده۰/۶ گرم
منیزیم۲/۴ گرم

⚪️مصرف بلوس کلسیم برای گاوهای شیرده و زمین گیر

۲ عدد بلوس به‌طور هم‌زمان و با مشاهده علائم زایش به گاو خورانده شود و سومین بلوس به فاصله ۲۴ ساعت پس از خوراندن اولین بلوس مصرف شود. با نظر دانپزشک گله، پس از تزریق مکمل کلسیم و بلند شدن گاو و اطمینان از عادی شدن وضعیت بلع حیوان، ۲ عدد بلوس خورانده شود. سومین بلوس نیز به فاصله ۲۴ ساعت پس از خوراندن اولین بلوس مصرف شود.

⚪️رعایت نکات مهم هنگام خوراندن بلوس کلسیم

  • از خوراندن بلوس هنگام ابتلا گاو به بیماری تب شیر جلوگیری کنید.
  • با بلوس خوران اقدام به خوراندن بلوس کلسیم به گاو کنید.
بلوس خوران
بلوس خوران
Rate this post

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *