دلایل گرانی گوشت گوسفند

دلایل گرانی گوشت گوسفند
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آیا میدانید چرا گوشت گوسفند به یکباره به صورت تصاعدی گران شده است؟ با گروه گوسفند زنده همراه باشید تا از پشت پرده گرانی گوشت گوسفند بیشتر بدانید!شاید عجیب و دردناک باشد اما باید مدیران این کشور بدانند که قشر عظیمی از مردم از خوردن گوشت قرمز به معنای واقعی محروم شده اند. حقوق های کم و تورم شدید٬خرید گوشت را کم کم برای قشر عظیمی به یک آرزو تبدیل کرده است.

به صورت خلاصه علت های گرانی گوشت گوسفند را توضیح میدهیم ٬ امیدواریم با رفع مشکلات ٬ سبد خرید اقشار مختلف مردم رنگ و بوی گوشت قرمز را نیز ببیند.

علت گران شدن گوشت 

شرایط جوی

مسئولین محترم اعلام کردند به علت خشکسالی ها و نبودن آب کافی در چراگاه ها ٬ جمعیت دام  های زنده کاهش پیدا کرده است. در نتیجه با کاهش تعداد دام های بومی و افزایش تقاضا ٬ قیمت گوشت گوسفند افزایش پیدا کرده است.

فصول مختلف

دو فصل ویژه٬ اواخر زمستان و اوایل تابستان برای بازار دام زنده بسیار حیاتی است. اوایل تابستان دامداران محترم به علت تولید مثل دام و افزایش جمعیت گوسفندان٬ فروش خود را محدود میکنند که قیمت ها به صورت طبیعی به علت کاهش عرضه ٬ افزایش پیدا میکند ٬ و طبیعی است در اواخر زمستان به علت کمبود و محدود شدن دام زنده قیمت ها افزایش پیدا میکند.

گرانی آذوقه دام

متاسفانه بیشتر بازار آذوقه دام های پرواربندی از خارج از کشور تامین می شود. به علت تحریم های شدید و افزایش قیمت دلار ٬ آذوقه دام ها به صورت تصاعدی افزایش پیدا کرده است که نتیجه آن افزایش قیمت دام زنده و در نهایت گرانی گوشت گوسفند شده است. امیدواریم آذوقه دام و طیور به اندازه کافی داخل ایران تولید شود که تحریم ها و قیمت ارز روی آنها تاثیر مستقیم نگذارد.

دلایل گرانی گوشت گوسفند / /livesheep.com

دلایل گرانی گوشت گوسفند

عدم مدیریت واردات و صادرات

متاسفانه بعد از کمبود دام در ایران صادرات آن ممنوع شده است. کارشناسان معتقدند یکی از دلایل اصلی گرانی گوسفند زنده مدیریت نادرست در میزان صادرات است. متاسفانه عده ای سودجو (دولتی و غیر دولتی) به خاطر قیمت بالای ارز ٬ صادرات دام زنده را به مصرف داخلی (ریالی) ترجیح میدهند.

با بی ارزش شدن پول ایران و افزایش ارزش دلار – دینار و … قاچاق دام زنده به کشورهای همسایه شدت گرفته است. قاچاقچیان با خرید دام زنده به صورت گله ای در ایران و خارج کردن آنها به صورت غیر قانونی از کشور (قاچاق) در کشورهای همسایه دام ها را با ارز همان کشورها می فروشند و ارز حاصل شده را داخل ایران به ریال تبدیل میکنند و چند برابر سود میکنند٬ موضوعی است که باعث افزایش قیمت گوشت گوسفند در بازار ایران شده است.

و …

مردم نمیتوانند گوشت قرمز نخرند ٬ مدیران باید هر چه سریع تر علت های گرانی گوشت را شناسایی و برای رفع آنها اقدام کنند!

 

آیا به دام زنده ( گوسفند – گوساله) و طیور زنده( مرغ و خروس ) نیاز دارید؟ هم اکنون برای سفارش آنلاین با ما تماس حاصل فرمایید .

ارسال رایگان به همراه قصاب حرفه ای و باسکول 

قیمت های منصفانه + تضمین سلامت دام را از ما بخواهید + مجوز رسمی از شهرداری تهران

Rate this post

فهرست مطالب

یک نظر

  1. درخواست خریدپنجاه راس بره یک روزتایک ماه هستم پیام ازاستان مرکزی اراک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *