فواید دل، قلوه و مغز گوسفند

فواید دل، قلوه و مغز گوسفند
زمان مطالعه: 3 دقیقه

فواید دل، قلوه و مغز

مسلما گوشت گوسفند یکی از بهترین گوشت های حاضر جهان می باشد اما با توجه به نحوه ذبح گوسفند در برخی از کشورها که با تیراندازی به قسمت کله گوسفند آنرا می کشند و سپس آنرا سلاخی می کنند کله پاچه گوسفند به هیچ وج در چنین کشورهایی خورده نمی شود . اما در کشورهای اسلامی به دلیل ذبح اسلامی گوسفند خیلی از مردم همیشه مایل هستند کله پاچه گوسفند، دل ، قلوه و جگر گوسفند را بخورند. اما هر کدام از این قسمت ها طبعی متفاوت دارند که با توجه به اینکه برخی از این قسمت ها دیر هضم می شود باید توجه کنید که در کنار خوردن آنها باید مکمل ها و چاشتی هایی در کنارش خورده شود تا به راحتی هضم شود. در این مقاله کاربردی به صورت دقیق فواید دل، قلوه و مغز گوسفند را برای شما شرح می دهیم.

خاصیت گوشت گوسفندی

گوشت گوسفند نسبت به گوشت گاو دارای ارزش پروتیینی مساوی می باشد اما به دلیل بافت نرم تر گوشت گوسفند به راحتی هضم می شود اما باید توجه کرد که به طور کلی بیماران گرم مزاج از خوردن گوشت قرمز جلوگیری کنند زیرا علاوه بر افزایش فشار خون باعث بروز مشکلاتی چون بالا رفتن چربی و… می شود.

خواص قلوه ( کلیه )

این قسمت از گوسفند طرفداران زیادی دارد که هنگام کباب کردن و سفارش دادن کباب ترجیع می دهند قلوه را به همراه لایه های چربی اطراف سیخ کباب میل کنند. اما باید توجه داشته باشند که طبیعت قلوه گوسفند معتدل می باشد و به سختی هضم می شود.

خواص قلوه ( کلیه ) گوسفند
خواص قلوه ( کلیه ) گوسفند

خواص دل

در هنگام خوردن دل گوسفند اگر به همراه آن فلفل و زیره خورده شود به راحتی قابل هضم است. اما به طور کلی دل گوسنفد نیز گرم و تر می باشد و به سختی هضم می شود. بهترین قسمت گوسفند دل آن می باشد اما به دلیل دیر هضم شدن و ایجاد یبوست بهتر است به قطعات ریز تقسیم شود.

خواص دل گوسفند
خواص دل گوسفند

فواید سیرابی و شیردانی

سیرابی گوسفند محل فضولات گوسفند می باشد بنابراین هنگام طبخ این قسمت باید توجه کنید که به صورت کامل آنرا تمیز کنید . این قسمت نیز سرد و به سختی هضم می شود.

فواید سیرابی و شیردانی گوسفند

خواص پاچه

همیشه هنگام شکستگی دست و پا پزشکان توصیه می کنند که از قسمت کله پاچه گوسفند بخورند زیرا به دلیل لزجی که دارد به راحتی باعث می شود که قسمت شکستگی دست و پا زودتر جوش بخورد. پاچه گوسفند بسیار لذیذ می باشد و در کله پاچه فروشی ها یکی از قسمت های پر فروش گوسفند می باشد. پاچه گوسفند معتدل و زود هضم می باشد.

خواص مغز

مغز گوسفند به اندازه 8 تخم مرغ کلسترول دارد و به همین دلیل توصیه نمیشود که بخورید اما معمولا می توانید این قسمت از گوسفند را به نوجوانان بدهید که برای رشد آنها خوب است.

خواص مغز گوسفند

جگر برطرف کننده کم خونی

جگر گوسفند، گاو و یا مرغ بخش عمده ای از فراهم کننده آهن می باشد که افرادی که دارای کم خونی هستند می توانند با خوردن جگر مقدار زیادی از آهن را جذب کنند البته باید مواظب باشند که جگر سالم بخرند و آنرا ب خوبی طبخ کنند و البته مصرف جگر گوسفند به کودکان زیر یکسال به هیچ وجه توصیه نمیشود.

شما برای تامین تمامی پروتین بدن خود می توانید با خرید گوسفند زنده و ذبح آن توسط قصاب های ما از بهترین قسمت های بدن گوسفند یعنی جگر، دل، پاچه آن استفاده کنید.

 

 

Rate this post

فهرست مطالب

‫6 نظرها

  1. خیلی خوب بود ،، دنبال یه چیز دیگه تو گوگل بودم اومدم اینجا شانسی

    سایت جالبی دارید لینکتونو برای چندتا از دوستام فرستادم بدردشون میخوره ،، ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *