فواید و مزایای شیر گوسفند برای سلامت بدن

فواید و مزایای شیر گوسفند
زمان مطالعه: 2 دقیقه

شیر گوسفند به دلیل داشتن خواص زیادی که دارد بهترین جایگزین شیر گاو است. شما اگر دارای افزایش وزن هستید و از وزن بالای خود رنج می برید بهتر است قبل از مصرف شیر گوسفند با پزشک خود مشورت کنید. از جمله فواید و مزایای شیر گوسفند می توان به کاهش فشار خون، مقابله با سرطان، تحریک رشد و تکامل، پیشگیری از نواقص مادرزادی، تقویت استخوانها و کاهش سطح کلسترول اشاره کرد.

شیر گوسفند به دلیل درصد بالای پروتئین و چربی بیشتر نسبت به شیر گاو برای درست کردن محصولات لبنیاتی چون پنیر و ماست به صرفه تر است. شیر گوسفند با داشتن 5.4 گرم پروتئین در هر 100 گرم شیر, بهتر از شیر گاو (3.2 grams) , شیر بز (3.1 grams) و شیر بوفالو (4.5 grams) است .

سلامتی و ایمنی بدن

  • شیر گوسفند حاوی ویتامین های A و E است که هر دو به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند.
  • وجود این ویتامین ها در شیر گوسفند باعث جلوگیری از بروز بیماری های مزمن و استرس اکسیداتیو می شود.
  • وجود ویتامین E در شیر گوسفند باعث بهبود سلامت و ظاهر پوست شما می شود.

تاثیر شیر گوسفند بر رشد و تکامل افراد

شیر گوسفند به دلیل داشتن 5.4 گرم پروتئین در هر 100 گرم نسبت به شیر گاو، شیر بز، شیر بوفالو درصد بالایی از پروتئین دارد که همین باعث تقویت استخوانها و افزایش رشد و تکامل می شود. شما با نوشیدن شیر گوسفند روزانه می توانید سرحال باشید.

نوشیدن شیر گوسفند و مقابله با سرطان

  • هنگام مبتلا شدن به بیماری سرطان مقدار استرس اکسیداتیو بدن افزایش می یابد.
  • شیر گوسفند حاوی درصد بالایی از نوکلئوزیدها و نوکلئوتیدها است که باعث کاهش استرس اکسیداتیو و رشد سلولی بهتر بدن می شود.

پیشگیری از نواقص مادرزادی و زایمان بهتر با نوشیدن شیر گوسفند

شیر گوسفند به دلیل داشتن ویتامین های B و حاوی سطوح بالایی از فولات است این مقدار از ویتامین و فولات برای سلامت دستگاه تولید مثل خانم ها ضروری است. به طور جدی کمبود فولات با نقایص لوله عصبی جنین ارتباط مستقیم دارد که شیر گوسفند به دلیل سطح بالایی از فولات باعث پیشگیری از نقایص مادرزادی می شود.

تنظیم فشار خون

غلظت اسیدهای آمینه شیر گوسفند نسبت به شیر گاو، شیر بز و شیر بوفالو بالاتر است باعث تنظیم فشار خون می شود. به نوعی شیر گوسفند به مانند یک دارو عمل می کند که برای افراد مبتلا به فشار خون مورد استفاده قرار می گیرد.

تقویت استخوانها

  • شیر گوسفند حاوی مینرالهای ضروری از جمله روی , منیزیم و کلسیم است.
  • به نوعی برای پیشگیری از پوکی استخوان شیر گوسفند بهترین گزینه است.

کاهش سطوح کلسترول

با اینکه شیر گوسفند حاوی درصد چربی بالایی نسبت به شیر دیگر حیوانات است اما حاوی چربیهای بدن نیست. چربیهای غیراشباعی که در شیر گوسفند یافت می شوند می توانند به کاهش سطح کلسترول در بدن کمک می کند . این امر می تواند به پیشگیری از بیماریهای قلبی – عروقی خاص مانند آترواسکلروزیس , حملات قلبی و سکته ها و همچنین بیماری عروق کرونر کمک کند.

Rate this post

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *