نحوه تشخیص گوشت گاو از الاغ

تشخیص فحلی گاو
زمان مطالعه: 3 دقیقه

نحوه تشخیص گوشت گاو از الاغ

احتمالا بارها خبرهایی با مضمون فروش گوشت الاغ به جای گوشت گاو و اخباری از این قبیل شنیده اید. کم نیستند افراد سودجویی که با فریب مشتری، گوشت هایی ناسالم را به جای گوشت گاو یا گوسفند فروخته اند. اما آیا واقعا راهی برای تشخیص گوشت سالم از گوشت ناسالم وجود دارد؟ چگونه از واقعی بودن گوشت گاو یا گوسفند مطمئن باشیم؟ در این مطلب شما را با روش های تشخیص گوشت گاو از الاغ آشنا می کنیم.

نحوه تشخیص گوشت گاو از الاغ

تشخیص گوشت سالم

گوشت گاو، گوشت الاغ و یا حتی گوشت اسب از نظر ظاهری بسیار به هم شبیه بوده و تشخیص آنها برای اغلب افراد مشکل است. بنابراین بهترین کاری که می توانید بکنید خرید گوشت گاو و گوسفند از مراکز و قصابی های معتبر و مطمئن است.

شناسایی سلامت و نوع گوشت هایی که به صورت بزرگ به فروش می رسند کار چندان سختی نیستند. برای مثال گوشت های موجود در قصابی ها و یا قسمت های مختلفی گوشت که به صورت جداگانه در کارخانه بسته بندی می شوند از این نوع گوشت ها هستند.

تشخیص صحت و سلامت گوشت هایی که چرخ کرده و یا تکه ای هستند کاری مشکل و تقریبا تخصصی است. بسیاری از افراد سودجو گوشت های ناسالم و غیراصل را به همین طریق به فروش می رسانند. بهتر است گوشت چرخ کرده یا تکه ای مورد نیاز خود را از قصاب های مورد اعتماد یا برندهای معتبر خریداری کنید.

متاسفانه تشخیص گوشت الاغ از گوشت گاو گوسفند کار سختی است زیرا طعم و مزه آنها بسیار به هم نزدیک است. هر چند بسیاری معتقدند گوشت الاغ شیرین بوده و قابل تشخیص است اما این مساله یک باور عمومی اشتباه است. تشخیص گوشت الاع تنها توسط افراد مجرب و در آزمایشگاه های مخصوص امکان پذیر است.

بارزترین ویژگی گوشت الاغ این است که پس از خوردن فرد به سرعت احساس سیری کرده و این احساس سیری مدت زمان بیشتری نسبت به دیگر گوشت های قرمز ادامه دارد. گوشت الاغ از نظر ظاهری نیز تا حدی قابل تشخیص است و این مساله بیشتر به آشنایی فرد با ویژگی های ظاهری دیگر گوشت ها بستگی دارد.

ویژگی های ظاهری انواع گوشت قرمز

گوشت بره: روشن و صورتی پررنگ، زود پز، کم چرب و بسیار خوشمزه و خوش طعم

گوشت گوسفند: قرمز روشن، دارای استخوان و چربی بسیار کمی (۱۰ درصد چربی گاو) نسبت به گوشت گاو دارد. گوشت گوسفند بیشتر در ماههای اول پاییز به فروش می رسد و در ماه های اول بهار کمیاب تر است.

گوشت گوساله: گوشت گاو قرمز پررنگ بوده چربی کمتر نسبت به گوشت گاو دارد. این گوشت بیشتر اواخر بهار تا اوایل پاییز به فروش می رسد.

گوشت گاو: قرمز پررنگ و چربی بالا

گوشت گاو و گوساله طبعی سردتر نسبت به گوشت گوسفند دارد. گوشت گوسفند به دلیل طعم خوشمزه و فواید زیادش همواره طرفداران بیشتری داشته و به همین دلیل نسبت به دیگر گوشت ها گرانتر است.

با توجه به مطالب گفته شده گوشت الاغ شباهت های زیادی به گوشت گاو دارد و به همین دلیل تشخیص این دو از هم توسط افراد معمولی بسیار سخت است. بنابراین توصیه می کنیم گوشت گاو و گوسفند از تنها از مراکز معتبر و قصابی های شناخته شده خریداری کنید.

همه چیز در مورد گاو
همه چیز در مورد گاو

 

Rate this post

فهرست مطالب

‫7 نظرها

  1. چراملتوسرکارکذاشتی کوشت الاغ یاهمان خرازبوش ازسرخوردنش معلومه درضمن بوی بد باچسبناکیش معلومه

  2. چرا اطلاعات نمیدین به شوهرم گوشت خر دادن یه جوری چسبنده است که چرخ کردم همه اش مثل رب شد و قرمز روشن بود و وقتی پخته کردم یه لایه چربی زرد غلیظ روی آب وایستاد
    و اینکه یکم پخته که کردم بو کردم و بوی خر میداد در حدی که بالا آوردم از بوی اون
    چرا خیلی هم راحت تشخیص داده میشه خودت نباید خر باشی تا گوشت خر بهت نندازن
    حیفتون میاد به مردم اطلاعات بدین عوضیای بی مصرف

  3. سلام سه ساعت سر کارمون گذاشتی که طریقه تشخیص گوشت الاغ از گاو را توضیح بدهید که خودتونم نمی دونید واز مراکز معتبر خرید کنید خودمون می دونیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *