چگونه خواص درمانی شیر را افزایش دهیم؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شیر دارای خواص درمانی بسیاری است و خوردن آن به همه افراد در تمام سنین توصیه می شود. این ماده حیاتی باید به گونه ای مصرف شود که خواص ارزشمند آن از بین نرود. روش های زیادی برای افزایش خواص درمانی شیر وجود دارد.

در گذشته خوردن شیر همراه با دارچین بسیار رایج بود. متخصصان طب سنتی معتقدند دارچین سردی شیر را می گیرد. از طرفی دارچین به بردن شیر تا مفاصل کمک می کند. در واقع دارچین با بردن شیر به مفاصل اثر گذاری آن را افزایش داده و خواص درمانی آن را افزایش می دهد. امروزه نیز خوردن شیر همراه با دارچین بسیار توصیه می شود.

برای مصرف دارچین همراه با شیر می توانید همزمان با گرم کردن شیر، پودر دارچین را به آن اضافه کنید. همچنین می توانید چای دارچین دم کرده و پس از گرم کردن شیر کمی از این چای را با شیر مخلوط کرده و میل کنید.

افزودن دارچین به شیر طعم و بوی بهتری به آن می دهد. برخی افراد پس از خوردن شیر دچار نفخ و دل درد می شوند، افزودن دارچین به شیر موجب از بین رفتن مشکلات نفخ ناشی از آن می شود. توصیه می شود افرادی که با خوردن شیر دچار مشکلات گوارشی می شوند با افزودن دارچین این مشکل را از بین برده و از خوردن شیر لذت ببرند.

چگونه خواص درمانی شیر را افزایش دهیم؟

شیر کمی لینت مزاج است اما موجب ایجاد اسهال و ناراحتی های گوارشی نخواهد شد. برای خوشمزه تر شدن شیر دارچین می توانید به آن کمی عسل اضافه کنید تا مفیدتر و خوشمزه تر شود.

توصیه می شود با شکم خالی و  ناشتا شیر میل نکنید زیرا مضر بوده و دل درد ایجاد می کند. در طول روز حداقل دو لیوان شیر بنوشید. بهترین شیر، شیرهای تازه محلی گاو، گوسفند و یا بز است که البته مورد تایید سازمان های بهداشتی باشد. شیرهای محلی را پیش از میل کردن به خوبی بجوشانید. شیر تازه و محلی نسبت به شیر پاستوریزه یا استرلیزه ارجح است.

برای جوشاندن شیر باید ابتدا مقداری آب به آن اضافه کنید و آن را روی شعله گاز قرار دهید. بگذارید آب کاملا بخار شود و از شیر خارج شود. پس از جوشیدن کامل و خروج آب از شیر، گاز را خاموش کنید.

از خوردن شیر همراه با میوه جدا خودداری کنید زیرا باعث فاسد شدن شیر در معده خواهد شد. می توانید شیر را همراه با عسل یا خرما میل کنید. خوردن شیرکاکائوهای صنعتی را به هیچ وجه توصیه نمی کنیم.

می توان برای تغذیه کودکانی که به هر دلیل از خوردن شیر مادر محروم هستند و یا در کنار شیر مادر از شیرخشک استفاده می کنند، از شیر بز یا شیر گاو همراه با عسل استفاده کرد. این شیرها جایگزین بهتری نسبت به شیر خشک است. همچنین می توان به شیر این نوزادان دارچین نیز اضافه نمود.

شیرها دارای درصدهای مختلفی از چربی هستند. این چربی طبیعی بسیار مفید بوده و به جذب بهتر کلسیم کمک می کند. بهتر است چربی شیر را از آن جدا نکنید و آن را به همان شکل طبیعی میل کنید. چربی شیر را از تغذیه خود حذف نکنید. بهتر است به جای آن چربی های مضر و سرخ کردنی ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

Rate this post

فهرست مطالب

یک نظر

  1. Hi, i think that i saw you visited my website thus i
    came to “return the favor”.I am trying to find things to enhance my website!I suppose its ok to use some of your ideas!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *