درمان اضطراب و افسردگی در گوسفندان

زمان مطالعه: < 1 دقیقه
آیا میدانستید حیوانات نیز مانند انسان ها افسرده میشوند؟

دانشمندان می گویند که حیوانات نیز مانند انسان ها دچار اضطراب و افسردگی می شوند. از علائم افسردگی در حیوانات میتوان به عدم انجام فعالیت های مورد علاقه حیوان، کم شدن اشتها و عدم میل به غذاهای مورد علاقه اش و همچنین کاهش میل جنسی در حیوان اشاره کرد. در میان حیوانات، پستانداران به دلیل شباهت مغزشان به انسان، رفتارهایی مشابه انسان دارند. افسردگی در حیواناتی مانند گوسفند و حیوانات خانگی مثل سگ و گربه و … مشاهده شده است.

گوسفندی که برای مدت طولانی به تنهایی در مزرعه زندگی کند دچار افسردگی می شود. تشخیص این افسردگی در گوسفند از طریق معاینه ضربان قلب، آزمایش خون و تغییر نوع صدای آن امکانپذیر است.

اخیرا دانشمندان انگلیسی در پژوهش های خود دریافته اند که گوسفندان افسرده و مضطرب را از طریق نشان دادن عکس گله گوسفندان میتوان درمان کرد. با نشان دادن عکس گوسفندان دیگر، میتوان باعث تسکین اضطراب و درمان آنها شد. این درمان در واقع نوعی درمان بصری است که برای تمام حیوانات حتی حیوانات خانگی نیز بسیار مفید است.

همچنین این درمان سرعت خوبی دارد و باعث رام شدن حیوان و کاهش آشفتگی در او میشود. این دانشمندان همچنین گزارش داده اند که گوسفندان دارای حافظه بوده  و می توانند چهره 5 انسان و 50 گوسفند دیگر را به خاطر سپرده و به یاد بیاورند. این قدرت تشخیص در آنها طوری است که حتی از نیم رخ نیز شخص یا گوسفند دیگر را به خاطر می آورند.

Rate this post

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *