دنبلان گوسفندی چیست

دنبلان گوسفندی چه خواصی دارد
زمان مطالعه: 3 دقیقه

دٌنبلان یا دٌنبالان به قسمت بیضه گوسفند، گاو، بز می‌گویند که کباب آن در اکثر کشورهای مدیترانه و بخصوص کشورمان زبان زد است. کسانی که به خوردن مشروب و عرق مشغول هستند معمولا کباب دنبلان را به عنوان یک مزه خوب می‌دانند. از دنبلان گوسفندی بعنوان یک مواد غذایی مغذی بعنوان تقویت کننده اسپرم، رشد فولیکول مو و حتی بالا بردن درصد باروری زنان نام برده می‌شود.

با اینکه حکم خوردن دنبلان از دید مراجع تقلید در کشورمان حرام است اما به دلیل وجود مقدار بالای تستسترون موجود در دنبلان گوسفندی مردم آن را بعنوان یک مواد غذایی عالی برای افزایش هورمون تستسترون مردانه و تقویت کننده اسپرم می‌دانند.

⚪️دنبلان گوسفند جزو اعضای حرام گوسفند است

در دین اسلام هفت عضو حرام گوسفند 1)آلت تناسلی نر، ۲) آلت تناسلی ماده، ۳) بیضه، ۴) مثانه (شاش‌دان)، ۵) کیسه صفرا (زهره)، ۶) خونی که در زمان سر بریدن از گلوی حیوان خارج می‌شود، و ۷) غده‌های موجود در گوشت را شامل می‌شود.

⚪️برای تقویت اسپرم مردانه می‌توانید دنبلان را انتخاب کنید

از دید پزشکی شاید خوردن دنبلان زیاد مفید نباشد اما به دلیل وجود مقدار زیادی تستسترون در دنبلان، اکثر مردم خوردن دنبلان را به عنوان یک مواد غذایی عالی برای افزایش هورمون مردانه و بالا بردن تستسترون مردان می‌دانند. با خوردن مواد غذایی عالی و تقویت اسپرم خود می‌توانید درصد بارداری را افزایش دهید.

تقویت اسپرم مردانه با خوردن دنبلان

با خوردن مواد غذایی زیر باعث افزایش تستسترون و تقویت اسپرم شوید

با افزایش سن و عبور از مرز 30 سالگی میزان هورمون تستسترون در آقایان روبه کاهش است و عملا باعث کاهش میل جنسی، بروز اختلالات نعوظی، نوسان خلق‌وخوی و مشکلاتی در تمرکز و حافظه منجر می‌شود. از این رو بهتر است با خوردن مواد غذایی پر انرژی باعث تقویت اسپرم مردانه شوید.

  1. ⬅️عسل
  2. ⬅️گوشت
  3. ⬅️کلم
  4. ⬅️مارچوبه
  5. ⬅️تخم مرغ
  6. ⬅️موز
  7. ⬅️هندوانه
  8. ⬅️بادام
  9. ⬅️مرکبات
  10. ⬅️ماهی تن
  11. ⬅️انار

⚪️چرا خوردن دنبلان حرام است؟

دنبلان به مانند طحال، زهره دان، مثانه و آلت تناسلی جزو اعضای حرام گوسفند محسوب می شود که طبق احادیث آن را حرام می دانند و برای بدن مضر می دانند.

روایت است که امام صادق فرموند: که حضرت ابراهیم در حال قربانی کردن گوسفند بود که شیطان نزد ایشان آمد و گفت سهم من را از قوچ بده. که حضرت ابراهیم فرمودند سهم تو از این گوسفند قربانی که برای فرزندم قربانی می کنم چه خواهد بود. که از جانب خدا وحی شد که سهم ابلیس از گوسفند طحال و بیضه قوچ است که جزو اعضای حرام گوسفند محسوب می شود.

⚪️آموزش درست کردن کباب دنبلان

برای درست کردن کباب دنبلان بهتر است در کنار آن جگر گوسفندی را اضافه کنید تا طعم خاصی به کباب دهد.

مواد لازم برای ساخت کباب دنبلان

  1. دنبلان
  2. جگر گوسفندی
  3. نصف قاشق سیر
  4. روغن زیتون
  5. فلفل سیاه
  6. زیره
  7. نمک

چونکه دمای حرارتی دنبلان بالاست به همین دلیل دنبلان را به قسمت های کوچکتری نسبت به جگر گوسفندی خرد می کنیم. در ادامه با اضافه کردن موادی چون سیر، روغن زیتون، فلفل سیاه، زیره و نمک باعث طعم دار شدن کباب می شویم.

توجه داشته باشید که هنگام سیخ کردن دنبلان و جگر گوسفندی به سرعت سیخ ها را بچرخانید تا دنبلان نیفتد.

 

Rate this post

فهرست مطالب

‫235 نظرها

  1. برخی از اجزای گوسفند، ازجمله دنبلان گوسفند، حرام است (مثل گوشت سگ و خوک، و خوردن فضولات و …) البته هر کسی خودش آزاد هست که هر فضولاتی دلش میخواد بخوره… 🙂

  2. وای به حال این مردم که شکمشون از حرام و نجس پر شده که به خدا و اولیا خدا فحش رکیک میدن، خدا این دشمنان خودش رو ریشه کن بکنه اگر قابل هدایت نیستن ،چرا که وجود نحس اینا برای دیگران سم هست و باعث نزول بلا

  3. دوستان
    به نظرم این همه بد و بیراه گفتن لازم نباشه
    و نظر شخصیم اینه که اگر برای درمان خورده شه ایرادی نداره
    وگرنه چیز خوشمزه زیاده حالا این یه دونه رو برای محکم کاری هم شده نخوریم چون احتمال مریض شدن خودمونه

  4. سلام امام علي عليه السلام فرمودند * سخن بگوييد تا شناخته شويد *
    با احترام وبدون الفاظ ركيك هم ميتوان حرف زد متاسفم براي برخي عزيزان وتاسف بيشتر ازاينكه اينها منعكس هم شده

  5. گوه خورده هرکسی گفته حرومه همون شیخ های حروم زاده بی ناموس خودشون میخورن خودتونتو بازیچه آخوند و دین اسلام نکیند#

  6. گوه خورده هرکی گفته حرومه مادر اون شیخا رو گاییدم ک این کسشعرا رو میگن حروم زاده های بی ناموس گوه خورده کسکشی گفته حرومه کس زن اون شیخا رو گاییدم ک این کسشعرا رو میگن بی ناموس های حروم زایده اینا خودتونو بازیچه دین اسلام و این کسشعرا این شیخاو آخوند های مادر جنده بی ناموس زن جنده نکنینن.

  7. دنبلان و بيضه براى مسلمانان حرام نيست فقط بعضى از شيعيان ان را بى دليل حرام ميدانند

  8. دنبه گوسفند که کونش باشه حلاله خایه اش حروم شده خوده آخوندا بخورن به ناموس مردم رحم نکنن

  9. واقعاً تأسف معلومه که چیزای حرام خوردید که حرف زشت و رکیک میزنید اگر حلال خور بودید این حرفا نمیزدین

  10. اقا بخورید ،نوش جونتون ،هرکس داره مال داره میتونه بخره بخوره هیچ مشکلی هم نداره برای تقویت اسپرم عالیه نوش جان گوارای وجودتون ،کسانی که تو سن بلوغ هستن بزنید بر بدن یه حالی به خودتون بدید
    بازم میگم مشکلی نداره نداره نداره ،از شیر مادر حلال ترتونه

  11. ملت دیگه یه جوری شدن هرچی از دهن این روحانیون و آخوندهای زالو صفت(البته بلانصبت اونهایی که دستشون به بیت المال آلوده نیست)میشنون دقیقا برعکسشو عمل میکنن.دیگه کسی برا اینها تره هم خرد نمیکنه چه برسه بخواد به اراجیفشون عمل کنه.
    آزادی نزدیکه.
    به امید اون روز که همه از تهه دل بخندیم.

  12. هر کی نمیخوره بیاد دنبلان منو بخوره، حلاله، قلوه هم مکروهه، مغزم حرام، هر چی خوشمزست حرامه

  13. حرام بودنش کاملا برام به اثبات رسید معلوم شد وقتی انسان چیزهای حرام میخوره با انسان چه کار می‌کنه کاری می‌کنه که دیگه دهنش چاک وبست نداره هر چی به عقل نخودی بیاد به زبون آورده میشه خیلی ممنون

  14. علماى اسلام پشمكى به كوص ننشون خنيدند كه همچين فتواهايورو صادر مى كنند سيرابى كه كثاواتو مدفوع گوسفند كه در اون جمع شده رو كه براى پاكسازى معده وغيره لازمه وخاصيت داره رو مصرف مى كنن مشكلى نداره اما دومبلان يا همون تخمممم و… مشكل داره با اين وضعيت بدبختيو گرونى كه ٨٠ ميليون ملت بى بخارو بدبختو عقب افتاده كه نشتن توخونهاشون منتظرن يكى بياد نجاتشون بده تخم گوسفند كه چه عرض كنم تخم سگم از سرشون زياديه…

  15. سلام این بحثهای الکی مضخرف چیه میگید گوسفند میاد کونتون می‌ذاره بخورید بیاشامید ولی کوس ننتون گوسفند می‌کنه اگه نخورید تموم میشه جامیمونید خخخخخخ کمم اومد ماله منم هست کسی خواست بیاد در خدمتم حضرت ابراهیمم گفته هرکس از این حرفها بجای من زده گوه خورده حرام است حلاله حلاله اگه حرام است چرا تو قصابیا هست زیادن برا کیرهم تقویت داره گردنشو کلفت می‌کنه

  16. اینجا کجاس مردم انقد بهم دری وری میگن چرا اجازه میدین ثبت شه ؟ زن و بچه های مردم میبینن مگه غیرت نداریم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *