سیزده روش برای کاهش هزینه های پرواربندی و پرورش گوسفندان

سیزده روش برای کاهش هزینه های پرواربندی و پرورش گوسفند زنده
زمان مطالعه: 3 دقیقه

سیزده روش برای کاهش هزینه های پرواربندی و پرورش دام ها

خیلی از افراد با متوجه شدن بالا رفتن قیمت گوسفند زنده سریعا می گویند که پرواربندی گوسفند بهترین شغل می باشد که سوددهی بالایی دارد اما باید به این نکته توجه کنید که اگر به خوبی گوسفندان را نشناسید و از آنها مراقبت نمی کنید نه تنها به سوددهی نمی رسید بلکه ضرر می کنید. در این مقاله قصد داریم به شما سیزده روش برای کاهش هزینه های پرواربندی و پرورش گوسفند زنده توضیح دهیم که با استفاده از این روش ها بتوانید هزینه های نگهداری و مراقبت از گوسفندان را کاهش دهید.

  1. گله گوسفندان را بشناسید : سعی کنید هر روز زمانی را صرف چک کردن گله گوسفندان خود کنید و با چک کردن رفتارهای آنها متوجه سو تغذیه یا بیماری آنها شوید. گوسفندانی که تمایل به جدایی از دیگر گوسفندان را دارند بشناسید بخصوص مراقب میش هایی باشید که باردار می باشند و اگر به خوبی از آنها برسید می تواند سوددهی خوبی برای شما داشته باشد.
  2. بالا بردن دانش خود در رابطه با گوسفند  : به هنگام آوردن دامپزشک به خوبی حرف آنها را گوش دهید و دانش خود را درباره انواع بیماری های گوسفندان بالا ببرید. سعی کنید در سایت های معتبر چون دامداری پیام مقالات مفید آنها را بخوانید تا در پرواربندی گوسفند دچار مشکل نشوید و با مدیریت درست هزینه ها را کاهش دهید.بیماری های شایع در گوسفندان
  3. بردن گوسفندان به چرا : گوسفندان هنگامی که به چرا برده می شوند بسیار سالم تر هستند اما باید توجه داشته باشید که به هنگام برگشت به طویله زیر آنها مناسب باشد و به خوبی به آنها آب و علوفه بدهید.

 

  1. خرید مراتع و کاهش هزینه های تغذیه : همانطور که می دانید خرید یونجه و کنسانتره و دیگر مواد غذایی برای گوسفندان لازم است اما تا می توانید سعی کنید که با اجاره کردن علفزار آنها را به خوبی پرورش دهید زیرا خرید یونجه، کنسانتره بسیار گران است.خواص استفاده از یونجه برای پرورش گوسفندان
  2. منابع تغذیه سالم انتخاب کنید : برخی از دامداران به اشتباه با دادن مواد غذایی چون نان، سیب، کدو تنبل، دانه ذرت سعی در پرورش زود هنگام گوسفندان دارند. اما باید بدانند که این مواد تغذیه برای گوسفندان نامناسب است و ممکن است آنها را بیمار کند.
  3. آب تمیز به گوسفندان بدهید : آب یکی از ارزشمندترین و ارزان ترین مواد غذایی برای گوسفندان است. سعی کنید به موقع به گوسفندان آب بدهید. هنگام تهیه مواد معدنی سعی کنید موادی با سطوح پایین مس انتخاب کنید.
  4. روش های بهداشت را یاد بگیرید : اگر شما شغل دامداری را انتخاب کرده اید حتما موارد بهداشتی چون چیدن پشم، برش سم ، زایمان گوسفندان را یاد بگیرید اینها خیلی ضروری می باشد.
  5. خرید از جاهای معتبر : هنگام خرید مواد مغذیی چون ملاس، تفاله چقندر یا کنسانتره سعی کنید از جاهای معتبر خرید کنید و حتی برای خرید وسایل مربوط به دامپزشکی هم از جاهای معتبر خرید کنید.کنسانتره چیست؟
  6. استفاده از موارد روزمره برای کاهش هزینه ها: شما می توانید با انتخاب یک تایر ماشین آنرا بعنوان یک محل برای ریختن آب و دادن به گوسفندان انتخاب کنید. حتی می توانید هنگام پانسمان کردن بره یا گوسفندان از فرش های کهنه ای که در خانه دارید استفاده کنید و آنرا بعنوان زیر انداز استفاده کنید.
  7. بازارها و دامداران دیگر را دنبال کنید : با اطلاع از دامداران دیگر می توانید بره های کم سن و سال را برای پرواربندی انتخاب کنید و حتی هنگام شیوع یک نوع بیماری سریعا مطلع شوید.
  8. گوسفندان خوب را انتخاب کنید : سعی کنید میش ها خوب را که سوددهی خوبی برای شما دارند انتخاب کنید که هم از پوست و شیر و هم از باردار شدن آنها و داشتن بره ها بتوانید به سوودهی برسید.
  9. بهترین بره ها را انتخاب کنید : در هنگام انتخاب این شغل شما باید بدانید که خرید بره ها می تواند به شما خیلی سود برساند تا اینکه گوسفندان پیر را انتخاب کنید.
  10. مدیریت درست : در آخر باید به شما بگوییم که با مدیریت درست و پرواربندی مناسب گوسفندان می توانید به پول خوبی برسید.
Rate this post

فهرست مطالب

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *