فروش گوسفند عید قربان

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یکی از سنت های رایج در دین اسلام قربانی کردن حیوان حلال گوشت مانند گوسفند، گاو و یا شتر میباشد. قربانی کردن بیشتر برای دفع بلایا و یا تشکر از خداوند صورت می گیرد. عید قربان یکی از مهمترین اعیاد مسلمانان می باشد که مصادف با روز دهم ذی الحجه است. عید قربان روزی است که حضرت ابراهیم چاقو بر گلوی فرزندش اسماعیل نهاد تا او را در راه خدا قربانی کند و قربانی کردن گوسفند در این روز نمادی از این واقعه می باشد. در این روز بر حجاج حاضر در مراسم حج واجب است که در هنگام ظهر گوسفندی را قربانی کنند. بر دیگر مسلمانان قربانی کردن گوسفند در این روز واجب نیست اما مستحب است و برخی مسلمانان در این روز گوسفند یا گاو قربانی میکنند و گوشت آن را بین همسایگان و مستمندان تقسیم میکنند. همچنین معمولا هنگام بازگشت حاجی به کشور به شکرانه به زیارت خانه خدا نائل شدن حاجی  برای او گوسفند قربانی میکنند.

قربانی کردن گوسفند در واقع نمادی از مبارزه و کشتن نفس اماره در این روز می باشد.

احکام قربانی عید قربان:

  • گوسفند قربانی باید سنش هفت ماه تمام شده باشد و اگر گاو بود کمتر از دوسال نباشد و اگر شتر بود کمتر از پنج سال نباشد.
  • خیلی جوان یا خیلی پیر نباشد.
  • بیمار نباشد.
  • جوان باشد.
  • سالم باشد و نقصی نداشته باشد. مثلا پایش لنگ نباشد یا یک چشم نباشد و گوسفند کاملا سالمی باشد.
  • لاغر نباشد و بهتر است کمی چاق باشد.
  • یک حاجی حتما باید یک گوسفند حداقل قربانی کند ولی دو حاجی نباید یک گوسفند قربانی کنند. اما اگر قربانی واجب نیست و فرد مستحبا نذر کرده اشکالی ندارد شراکتی باشد.
دعای قربانی :

در هنگام قربانی کردن شخصی که گوسفند را ذبح می کند باید این دعا را بخواند:

(بسم الله وَجَّهْتُ وَجْهِیَ لِلَّذِی فَطَرَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ حَنِیفاً مسلما وَ ما أَنَا مِنَ الْمُشْرِکِینَ، إِنَّ صَلاتِی وَ نُسُکِی وَ مَحْیایَ وَ مماتی لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِینَ، اللّهمّ‏ منک و لک)

خرید گوسفند عید قربان:

روز عید قربان نزدیک است. برای خرید گوسفند زنده قربانی نگران نباشید گروه گوسفنده زنده به طور شبانه روزی و در هر کجای تهران در خدمت شماست. برای خرید گوسفنده زنده خود تنها کافی است با ما تماس بگیرید. گوسفند زنده همچنین اقدام به ارسال قصاب همراه با دام جهت مراسم قربانی شما عزیزان مینماید.

Rate this post

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *