فواید حمام بزها و چگونگی انجام آن

بز نژاد کشمیرى
زمان مطالعه: 2 دقیقه

فواید حمام بزها و چگونگی انجام آن

فواید حمام بزها و چگونگی انجام آن

هر چند بزها شسته شدن را زیاد دوست دارند اما حمام کردن آنها برای درمان و پیشگیری از ابتلای آنها به انواع انگل های خارجی میتواند بسیار موثر و ضروری است. حمام میتواند بسیاری از پارازیت های معمولی مانند شپش ها را از بدون بزها حذف نماید.

نکاتی در مورد حمام بزها

  • بزها آب گرم را به آب سرد ترجیح میدهند بنابراین برای حمام کردن آنها بهتر است از آب نسبتا گرم استفاده کنید. البته برای فصول گرم سال بهتر است از آب خنک تر برای این کار استفاده کنید.
  • توصیه می شود شامپوی دامی یا شامپوی مخصوص شستشوی بز را تهیه کرده و برای حمام بزها از آن استفاده کنید.
  • بزغاله ها باید با احتیاط بیشتری حمام شوند پس مراقب آنها باشید.
  • موی بزها نقش حیاتی در سلامتی آنها دارد زیرا موهای بلند، آنها را در روزهای سرد سال گرم نگه داشته و موهای کوتاه، در فصول گرم سال به خنک شدن آنها کمک کرده و از طرفی اجازه می دهد نور خورشید به بدن و پوست بز رسیده و آلودگی ها و شپش ها روی پوست آنها را از بین میبرد. بنابراین توصیه می شود موی بزها در اواخر فصل زمستان و اوایل فضل تابستان اصلاح شود.

فواید حمام بزها و چگونگی انجام آن

نکاتی در مورد حمام بزها

  • اصلاح موی روی پستان، شکم، ران و دم نیز میتواند بزها را در فصل گرم از گرمای بیش از حد دور نگه داشته و به خنک شدن آنها کمک کند. کوتاه کردن ریش و موی داخل گوش بزها نیز احساس خنکی بیشتری به آنها خواهد داد.
  • تمیز کردن منظم سم های بز نیز برای حفظ سلامتی او ضروری است. بهتر است سم های بز هر ۶ تا ۸ هفته یک بار تمیز شده و هر گونه سنگ یا چوب فرو رفته در سم را خارج کنید.
  • اگر پای بز بوی ناخوشایندی بدهد احتمالا سم او دچار پوسیدگی شده است که در این صورت بهتر است بز بیمار توسط دامپزشک معاینه شود.
Rate this post

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *