معرفی اسب نژاد سافولک

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

معرفی اسب نژاد سافولک

اسب نژاد سافولک (Suffolk Punch) یکی از قدیمی ترین و سنگین ترین نژادهای اسب در جهان است. پرورش این نژاد به قرن16میلادی برمی گردد . نامگذاری این اسب به منطقه آنجلین، مکان پرورش این نژاد برمی گردد.

اسب سافولک اسبی قوی وکاری است که به دلیل داشتن شانه‌های بسیار قوی و اندام‌های حرکتی ایده آل توانایی حرکت آسان بر  روی خاک‌های رسی و بسیار سنگین آنجلیای شرقی را داشته است. اسب سافولک یکی از منحصر به فرد ترین نژادهای اسب در دنیا است.

نژاد سافولک یکی از نژادهای خالص اسب است و بدن آن به رنگ شاه بلوطی است. این نژاد با وجود وزن بسیار زیاد اندام‌های حرکتی نسبتاً کوتاهی دارد.

معرفی اسب نژاد سافولک

این اسب ها با وجود جثه های سنگین بسیار اقتصادی و به صرفه هستند زیرا نسبت به جثه شان به خوراک نسبتا کمی برای رشد و کار کردن احتیاج دارند. این نژاد خیلی زود به سن بلوغ می رسد و مادیان آن کره زایی زودتری نسبت به دیگر نژادها دارد.

اسب نژاد سافولک به طور میانگین 30 سال عمر می کند.

این اسب ها در سن 2 سالگی قادر به انجام کارهای سبک بوده و در سن 3 سالگی می توانند کارهای سنگین انجام دهند.  قدرت بدنی بالا، خلق وخوی آرام و عمر طولانی اسب سافولک را به یکی از محبوب ترین و مشهورترین نژادهای در جهان مبدل کرده است.

تعداد زیادی از این اسب ها در ایالات متحده پرورش داده شده و به کشورهای دیگری همچون استرالیا، آفریقا، روسیه و پاکستان برای کاربردهای نظامی صادر شد. در گذشته از این اسب ها برای کشاورزی استفاده می شد و هنوز هم در شرق انگلستان از این اسب ها برای کار در مزرعه و حضور در نمایش های مختلف استفاده می شود.

 

 

 

Rate this post

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *