معرفی نژاد بز شیری نیجریه ای

نژاد بز شیری نیجریه ای
زمان مطالعه: 2 دقیقه

معرفی نژاد بز شیری نیجریه ای

به مانند گوسفندان نژادهای مختلفی از بزها در جهان موجود است که مشهورترین نژاد بزهای جهان بز سانن و بز آلپاین است. در این بین بزهای زیادی در جهان موجود است که با توجه به خصوصیات رفتاری و سازگاری آنها با شرایط آب و هوایی و میزان شیردهی در روز می توانند پرورش داده شوند. بز نژاد نیجریه ای یک بز کوتوله است که در دو دسته آمریکایی و آفریقای جنوبی در جهان وجود دارد.

بز نیجریه ای  جزو دسته بزهای شیری است که در روز بین ۴۰۰ گرم تا سه کیلوگرم شیر می دهد. البته بزهای شیری نیجریه ای را با توجه به قد آنها بز کوتوله می نامند زیرا بلندترین بز نیجریه ای ارتفاع ۵۷ سانتی متر دارد.

آشنایی با نژاد بز شیری نیجریه ای

نژادی از بز در آفریقای جنوبی است که قبلا برای تهیه خوراک باغ وحش و حیوانات از آن استفاده می شد اما به دلیل آسان بودن پرورش بز و همچنین میزان شیردهی بالای بز نیجریه ای از آن بعنوان یک نژاد بز شیری برای پرورش بز استفاده می شود.

خصوصیات ظاهری بز کوتوله نیجریه ای

  1. بز نر نیجریه ای بین ۴۸ الی ۶۰ سانتی متر قد دارد.
  2. بز ماده نیجریه ای بین ۴۳ الی ۵۷ سانتی متر قد دارد.
  3. به رنگ های سفید، سیاه، قهوه ای وجود دارد.
  4. چشمان آبی بز باعث تمایز بین این نژاد بز با تمامی بزهای جهان است.

میزان شیردهی بز نیجریه ای

این نژاد از بز جزو بزهای شیری نامیده می شود که با اینکه از قد کوتاهی بهره مند است اما پستان های بزرگ و شیردهی دارد. این نژاد بز هم در آفریقای جنوبی و همچنین در آمریکا پرورش می یابد. کوتاهترین قد بز ۴۳ سانتی متر و بلندترین قد نژاد این بز ۶۰ سانتی متر است. میزان شیردهی بز قابل توجه است و در روز بین ۴۰۰ گرم تا سه کیلوگرم شیر دارد و از شیر آن فراورده های لبنی چون پنیر، خامه و صابون استفاده می شود.

Rate this post

فهرست مطالب

‫2 نظرها

  1. این بز ها در افغانستان پیدا میگردد؟ اگر میشود، من خریداری میکنم و لطفا همکاری نمایید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *