معرفی نژاد گوسفند های لند

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

معرفی نژاد گوسفند های لند

گوسفند های لند سیه چهره  یکی از پرطاقت ترین گوسفندهای جهان است که در شرایط سخت محیطی مختلف دوام می آورد. خاستگاه این نژاد منطقه ای کوهستانی در اسکاتلند است و پرورش این گوسفندان در این منطقه بسیار آسان بوده و نیازی به غذای تکمیلی و یا استفاده از پناهگاه ندارند.

این گوسفندها بسیار سرزنده هستند و قوچ و میش آن ها دارای شاخ می باشد. شاخ میش این نژاد کوچکتر از قوچ آن ها است. شاخ قوچ های لند سنگین، دراز و پیچ خورده است. این نژاد در ناحیه ساق و صورت فاقد پشم بوده و رنگ آن سیاه است که گاها دارای لکه های رنگی می باشد.

این نژادهای پشمی با تارهای ضخیم دارد که طول آن حدودا بین 20 تا 38 سانتیمتر می باشد. از پشم این نژاد برای تهیه قالی، تشک و کاموا استفاده می شود. ویژگی مهم این نژاد توانایی تحمل تغییرات درجه حرارت و نیز مقاومت بالا در طوفان و هوای سرد است. این ویژگی مهم به دلیل ترکیب خاص پشم این نژاد است.

پشم این نژاد در ناحیه خارجی ضخیم و سرد است در حالی که سطح داخلی و مجاور بدن پشم های ظریف و گرم دارد که حیوان را در برابر تغییرات دمایی مقاوم می کند.

معرفی نژاد گوسفند های لند

جثه این نژاد کوچک و عضلانی است که موجب شده این گوسفندان بسیار چابک و تند و تیز باشند. این نژاد از نظر قدرت شیردهی قابل توجه است. گوسفند نژاد هایلند جزء نژادهایی با پشم ضخیم است.

ویژگی های وزنی گوسفند های لند

قوچ نژاد های لند در هنگام بلوغ وزنی در حدود 75 کیلوگرم و میش این نژاد وزنی در حدود 60 کیلوگرم دارد.

 

 

 

Rate this post

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *