آشنایی با نژاد گاو برانگوس (Brangus)

زمان مطالعه: 3 دقیقه

تاریخچه گاو گوشتی نژاد برانگوس(Brangus)

گاوهای برانگوس از نژادهای گوشتی محسوب می شوند که در واقع از تلاقی گاوهای آنگوس و برهما ایجاد شده اند. اولین بار تلاقی این گاوها در بخش سوئیزیانای آمریکا شکل گرفته است. گاو گوشتی نژاد برانگوس رنگی سیاه دارد و بدون شاخ است. نژاد گاو رانگوس سازگاری بسیار خوبی با هر نوع آب و هوای مختلف دارد و دارای مشخصات مادرخوب، نتیجه غذایی بالا و همچنین تولید لاشه مناسب می باشد. از مشخصات دیگر گاو گوشتی نژاد برانگوس، داشتن موهای سیاه و کوتاه به صورت راست می باشد. در بخش سر این گاو نیز متوسط بوده و دارای پیشانی و پوزه پهن می باشد. البته گاوهای نژاد گوشتی برانگوس کوهان ندارند و از لحاظ کیفیت گوشت آن ها و مقدار چربی که درون ماهیچه می باشد شبیه به آنگوس خواهد بود. در این نژاد گوساله های به راحتی زاییده شده و بنابراین گاوهای نر برانگوس می توانند جهت افزایش نژاد با نژاد تلیسه به کار برده شوند. در ادامه مقاله قصد داریم تا اطلاعات جامع تری در مورد آشنایی با گاو نژاد برانگوس بدهیم پس با ما همراه باشید.

معرفی نژاد گاو برانگوس

از نژادهایی که بسیار توانا بوده و همچنین در مورد تولید گوشت بسیار سنگین وزن می باشد گاو نژاد برانگوس است که گوشتی با کیفیت بالا و ممتاز را پرورش می دهد. گوشت گاو برانگوس از لذیذترین و در عین حال از باارزش ترین گوشت های گاوی در مراکز خرید و فروش گوشت گاو در جهان می باشد.نژاد گاو برانگوس از آمریکا است و از تلاقی گاوهای برهمن و آنگوس ایجاد شده است .

مشخصات گاو نژاد برانگوس

گاوهای نژاد برانگوس گاوهایی هستند که به صورت کامل سیاه هستند و برخی از آن ها هم رنگی قرمز و بدون شاخ دارند. از این نشانه های در نژاد برانگوس وجود دارد که دارای ترکیب ژنی از آنگوس و برهمن می باشد و خصوصیت هر دو گاو این نژاد ها را به صورت ترکیبی دارد. برای کشاورزان انتخاب گاو نژاد برانگوس که از نزدیک شدن دام های شاخ دار با بقیه گاوها و یا دام ها نگرانی دارند، بسیار انتخاب مناسبی می باشد.

خصوصیات رفتاری گاو نژاد برانگوس

گاو نژاد برانگوس می تواند با تمام شرایط آب و هوایی سازگاری بالا داشته باشد و همچنین دارای حس مادرانه بسیار بالایی می باشد. اگر مناطقی دارای درجه حرارات بالا و یا رطوبت بالایی باشند این گاو ها می توانند از پیش آمدن مسائلی مثل کم بودن آب و یا گرمازدگی جلوگیری نماید. پوست نژاد گاو برانگوس می تواند در آب و هوای سرد، گرمای موردنیاز را تامین نماید. از لحاظ مقدار چربی داخل ماهیچه ای مشابه با آنگوس می باشد و از لحاظ مقدار چربی در بالاترین سطح می باشد و همچنین چربی های داخل ماهیچه ای این نژاد برانگوس هم در کم ترین مقدار خواهد بود .

صفات برجسته نژاد گاو برانگوس

  • توانایی تولید غذایی بالا
  • تولید کردن لاشه گوشتی مناسب
  • دارای گوش های تقریباً بزرگ
  • دارای پوست گشاد وهمچنین پوست مدل تاشده
  • وجود داشتن برجستگی کامل بر روی پشت گاو
  • وجود داشتن توده گرد در پشت گاو
  • داشتن ویژگی خاص و متمایز در این نژاد
  • آسان زاییده شدن گوساله ها
  • راست و کوتاه بودن موهای برانگوس
  • داشتن سری متوسط و همچنین پیشانی و پوزه پهن
  • فاقد کوهان بودن گاو نژاد برانگوس
  • کیفیت گاوهای نر نژاد برانگوس جهت آمیزش با تلیسه های سایر نژادها

قیمت گاو نژاد برانگوس

قیمت گاو نژاد برانگوس با توجه به اندازه، جنسیت، وزن و گوساله یا بالغ بودن آن ها متغیر می باشد.

Rate this post

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *