پرورش گوسفند در اسلام

زمان مطالعه: 2 دقیقه

پرورش گوسفند در اسلام

گوسفند یکی از مهمترین حیوانات حلال گوشت است و یکی از اولین دام هایی است که هزاران سال پیش توسط انسان ها اهلی شده است. استفاده از گوشت، شیر، پوست و پشم گوسفند در سراسر جهان امری رایج است. پرورش و نگهداری گوسفندان مخصوصا گوسفندان شیرده در تمام ادیان مخصوصا در دین اسلام بسیار سفارش شده است و روایات مختلفی در مورد آن وجود دارد.

در روایتی مشهور از گوسفند به عنوان بهترین مال نام برده شده است. در روایتی دیگر نقل شده است که هر گاه در خانه ای گوسفندی نگهداری می شود فرشتگاه آن ها را تقدیس می گویند و آن ها را پاک می کنند. پس در خانه ای که گوسفندان نگهداری می شوند ملائکه به آن خانه سر زده و اهل خانه را طاهر و پاک می سازند.

پرورش گوسفند در اسلام

در روایتی دیگر نیز آمده است که در هر خانه ای که سی گوسفند وجود داشته باشد ملائک محافظ آن خواهند بود. در واقع نگهداری و پرورش گوسفندان برای صاحبخانه برکت و روزی می آورد. در یکی از روایات مشهور دیگر به نماز خواندن در آغل گوسفندان سفارش شده است زیرا در اسلام گوسفندان یکی از حیوانات چهارپای بهشتی نامیده می شوند.

سنت قربانی کردن یکی از سنت های دیرین در دین اسلام است و همه مسلمانان هر ساله در روز عید قربان دامی حلال گوشت و اغلب گوسفندی را قربانی کرده و گوشت آن را بین فقرا تقسیم می کنند. عقیقه کردن نیز یکی دیگر از سنت های دین اسلام است.کسی که خداوند فرزندی به او عنایت کرده، بنا بر نظر برخی از فقها، واجب است در روز هفتم ولادت فرزندش، گوسفندی را به عنوان عقیقه جهت حفظ فرزند از بلاها ذبح کند و گوشت آن ‌را حداقل به ده نفر اطعام کند.

گروه گوسفند زنده به صورت شبانه روزی و در هر کجای تهران آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. تنها با یک تماس با ما گوسفند زنده همراه قصاب و باسکول با کمترین هزینه به محل مورد نظر شما ارسال میشود. همچنین برای رفاه حال شما به دلخواه مشتری خرد کردن گوشت هم بر عهده قصاب می باشد.

Rate this post

فهرست مطالب

‫3 نظرها

  1. متاسفانه دولتمردان از پتانسیل که در جوانان مملکت ما وجود دارد بهره نمیبرد

    در بخش کشاورزی و دامداری میتوانیم قطب مهمی شویم

    ولی دستهای پنهان و سودجو و مخرب نمیگذارند

  2. باسلام و عرض ادب و ممنون از راهنمایی ارزشمند شما
    من ذاتا عشایر هستم و کارمندم بعنوان شغل دوم قصد دارم به زودی کار نگهداری گوسفند پرواری را امتحان کنم چون ریسک پایین تری داره.این صنعت بسیار ضروری و با اهمیت است و دولتمرد ایران باید درصد قابل توجهی از جوانان بیکار را با حمایت تسهیلات مالی و آموزش به این صنعت رهنمون گردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *