کباب بره با ادویه هندی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

کباب بره با ادویه هندی

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که می توان با گوشت بره تهیه کرد کباب بره با ادویه هندی است. این کباب یکی از پرطرفدارترین  و لذیذترین کباب های بره است. این غذا پس از یک ساعت و نیم آماده می شود که البته پیش از کباب کردن باید گوشت را در ادویه و نمک خواباند.

  1. گوشت تازه گوسفند (دنده)
  2. یک عدد لیموی تازه
  3. روغن خردل 125 میلی لیتر
  4. چهار عدد بادیان
  5. نمک، فلفل
  6. سرکه مالت
  7. یک عدد پاپایا کوچک
  8. سس نعناع
  9. 85 گرم آرد نخودچی
  10. 3 عدد فلفل سبز، یک حبه سیر

طرز تهیه کباب بره با ادویه هندی:

ابتدا باید دنده ها را در نمک، فلفل، آب لیمو و سرکه می خوابانیم و در ظرفی جداگانه در یک تابه 100 میلی لیتر روغن خردل را داغ کرده و سپس آرد نخودچی را به آن اضافه کنید.

آرد و روغن را به خوبی هم زده تا یکدست شوند وخمیری نرم تشکیل شود. سپس خمیر که حنایی رنگ شد آن را به درون کاسه می ریزیم تا خنک شود. بادیان را در هاون کوبیده و به همراه موادی دیگر یعنی پاپایا، سیر و فلفل به باقی مانده روغن می افزاییم و در یک مخلوط کن به خوبی هم می زنیم تا خمیر دیگری درست شود.

سپس این دو خمیر را به گوشتی که خوابانده بودیم اضافه می کنیم و می گذاریم 4 ساعت در یخچال بماند. فر را به اندازه 200 درجه سانتی گراد گرم کرده تا برای کباب کردن آماده باشد. دنده ها را از از ماده خارج کرده تا کمی خشک شوند.

در یک ماهیتابه تمیز روغن می ریزیم و دو طرف گوشت ها را کمی سرخ می کنیم. سپس تکه های گوشتی که کمی سرخ شده اند را در سینی فر گذاشته و به فر منتقل می کنیم. گوشت ها را به مدت 10 تا 20 دقیقه کباب می کنیم و در پایان کمی سس نعناع در کنار گوشت ها قرار می دهیم.

این غذای خوشمزه برای وعده های ناهار و شام بسیار مناسب است. این مواد برای 4 نفر کافی می باشد.

کباب بره با ادویه هندی دارای 762 کالری انرژی است که شامل 57 گرم پروتئین، 28 گرم چربی اشباع، 4 گرم کربوهیدرات، 58 گرم چربی، ا گرم شکر و کمی نمک است.

Rate this post

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *