کدام بخش های گوسفند برای کباب کردن مناسب تر است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یکی از لذیذترین و مفیدترین گوشت ها در جهان، گوشت گوسفند است که طرفداران بسیاری دارد. گوشت گوسفند برای طبخ انواع غذاها مناسب می باشد. گوشت گوسفند به دلیل درصد چربی کمتر و طعم لذیذتر محبوبیت بیشتری دارد. گوشت گوسفند طبعی گرم دارد و استخوان دار است. این گوشت خوش طعم و لذیذ گرانتر از سایر گوشت ها قرمز است اما با این وجود تمایل به خرید آن نیز در بین مردم بیشتر است.

بخش های مختلف گوشت گوسفند برای تهیه غذاهای متنوعی مناسب است. کباب یکی از محبوبترین غذاهایی است که می توان با گوشت گوسفند درست کرد اما نکته مهمی که وجود دارد این است که همه بخش های گوشت گوسفند برای کباب کردن مناسب نیست. در این مقاله شما را با بهترین بخش های گوسفند برای کباب کردن آشنا می کنیم.

معمولا بخش های پرتحرک گوشت گوسفند طعم بهتری نسبت به دیگر بخش های آن دارد. این بخش ها سفت تر بوده و بیشتر برای غذاهای آب پز مناسب هستند. بخش های کم تحرک گوشت گوسفند نرم تر و تردتر از سایر بخش های گوشت گوسفند بوده و برای کباب کردن بسیار مناسب هستند.

کدام بخش های گوسفند برای کباب کردن مناسب تر است؟

گوشت راسته برای کباب برگ

کباب برگ یکی از محبوترین غذاهای سنتی ایران است که برای درست کرد آن اغلب از گوشت راسته گوسفند استفاده می کنند. گوشت راسته در واقع گوشت اطراف ناحیه ستون فقرات است. این ناحیه تحرک کمتری نسبت به دیگر بخش های بدن گوسفند دارد و به همین دلیل گوشت آن نرم و ترد است.

گوشت راسته به دلیل چربی کم، نرم بودن و طعم منحصر به فردش گرانتر از سایر بخش های گوشت گوسفند بوده و اغلب برای کباب کردن خریداری می شود. گوشت راسته برای طبخ انواع کباب ها از جمله کباب برگ به کار می رود. معمولا گوشت راسته ۳ کیلوگرم از وزن کلی گوشت گوسفند را شامل می شود.

گوشت فیله برای کباب برگ و چنجه

یکی دیگر از بخش های نرم و ترد گوسفند قسمت راسته آن است که درست در بخش پشتی کمر و پشت جگر سفید گوسفند قرار دارد. گوشت فیله گوسفند نیز به دلیل طعم خوب و نرمی برای درست کردن انواع کباب های خوشمزه مخصوصا کباب برگ و چنجه استفاده می شود.

دنده برای کباب شیشلیک

کباب شیشلیک بدون شک یکی از محبوبترین و لذیذترین کباب های ایرانی است. برای درست کردن این کباب خوشمزه از دنده گوسفندی استفاده می شود که گوشتی نرم و نازک، پرچرب و  البته بسیار خوش طعم دارد.

شانه گوسفند

بخش شانه گوسفند نیز از بخش های ترد و خوش طعم گوشت گوسفند است که درست در ناحیه پایینی بدن گوسفند قرار دارد. شانه گوسفند به دلیل وجود استخوان، ارزانتر از دیگر بخش های گوشت گوسفند است. می توانید کباب های بسیار خوشمزه ای با این بخش از گوشت گوسفند تهیه کنید. توصیه می کنیم برای خوشمزه و طعم دار شدن کباب شانه از سبزیجات معطر استفاده کنید.

 

Rate this post

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *