کله پاچه بخوریم یا نه؟؟؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

کله پاچه بخوریم یا نه؟؟؟

کله پاچه یکی از محبوب ترین غذاها در بین ایرانیان است که در فصول سرد طرفداران زیادی دارد. برخی معتقدند تاریخچه خوردن کله پاچه در ایران به 4000 سال پیش بر میگردد. واقعیت این است که کله پاچه انرژی و چربی بسیار بالایی دارد و به همین دلیل خوردن آن به بیماران توصیه نمی شود.

بخش پاچه گوسفند که بسیار خوشمزه می باشد یکی از پرچرب ترین بخش های کله پاچه است و خوردن آن برای افرادی که چربی خون بالایی دارند توصیه نمی شود. البته پاچه گوسفند فواید زیادی نیز برای بدن دارد. چشم گوسفند نیز همچون پاچه چربی بسیار زیادی دارد. زبان گوسفند ماهیچه بیشتری دارد و بیشتر شبیه گوشت می باشد.

البته پاچه از بخش های دیگر گوسفند کم چرب تر است و فواید بیشتری نیز دارد. بهتر است از خوردن مغز گوسفند اجتناب کنید زیرا کلسترولی معادل 8 عدد تخم مرغ دارد و مصرف آن توصیه نمی شود و اگر خیلی به خوردن آن علاقه دارید می توانید ماهی یک بار کمی از آن مصرف کنید.

.برخی افراد فکر می کنند وقتی دچار شکستگی استخوان می شوند اگر کله پاچه بخورند زودتر خوب می شوند اما واقعیت این است که کله پاچه بیشتر دارای چربی است که خوردن زیاد آن می تواند خطرناک باشد.

خواص کله پاچه:

  • انرژی بسیار زیاد به دلیل دارا بودن مقدار زیادی پروتئین که این پروتئین برای بازسازی بخش های اسیب دیده بدن مناسب می باشد.
  • قسمت زبان کله پاچه حاوی مقدار زیادی از ویتامین های گروه ب است.
  • خوردن کله پاچه برای مادران شیرده مفید است وموجب افزایش شیر آن ها می گردد.

مضرات کله پاچه:

  • دارا بودن کلسترول بسیار بالا مخصوصا بخش مغز گوسفند
  • بالا برنده چربی خون و تری گلیسیرید
  • دیر هضم بودن

پاچه بهترین بخش کله پاچه و مغز بدتری بخش آن از نظر سلامتی است.

روش طبخ کله پاچه:

طبخ کله پچه آسان است. مواد لازم برای طبخ آن یک پیاز بزرگ، نمک، زردچوبه، فلفل و کمی نخود به همراه یک کله پاچه تمیز شده است. همه را در قابلمه ریخته و روی آن ها آب سرد ریخته تا پر شود. سپس درب قابلمه را گذاشته بگذارید به مدت 7 ساعت روی شعله ملایم بپزد. برای بردن بوی بد کله پاچه می توانید برگ بو و سیر را به آن اضافه کنید.

Rate this post

فهرست مطالب

‫2 نظرها

    1. هیچ غذایی به خودی خود مشکلی نداره. مشکل اینه که کله پاچه کالری زیادی دارد و برای سوزاندن این کالری باید انرژی زیادی یا از طریق ورزش و یا از طرق دیگر مصرف بشه و چون ایرانی ها معمولا آدم های تنبلی هستند خود بخوانید ادامه داستان را

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *