گوشت چرخ کرده سالم

زمان مطالعه: 2 دقیقه

گوشت چرخ کرده سالم

گوشت چرخ کرده یکی از گوشت های پرمصرف در تهیه غذاهای سنتی ایرانی است. گوشت چرخ کرده در غذاهای مشهوری مانند انواع کباب کوبیده، دلمه برگ مو، خوراک بادمجان شکم پر و … کاربرد دارد.

گوشت چرخ کرده دام های مختلف برای تهیه انواع غذاهای گوشتی کاربرد دارد و گوشت چرخ کرده گوسفندی به دلیل نرم و لطیف بودن و همچنین خوشمزه بودن آن یکی از مرغوب ترین گوشت های چرخ کرده است.

کباب کوبیده یکی از محبوب ترین کباب های ایرانی است که شهرتی جهانی دارد. برای تهیه کباب کوبیده می توان از گوشت های قرمزی چون گوشت گوسفند و گوساله استفاده کرد. بهترین گوشت برای کوبیده گوشتی است که چربی کمتری دارد مانند گوشت قلوه گوسفندی و گوشت راسته گوساله

برای تهیه گوشت چرخ کرده لازم برای طبخ غذاهای مختلف تا چه حد می توان به گوشت های چرخ کرده آماده در بازار اطمینان کرد؟

گوشت چرخ کرده های آماده موجود در بازار تنها در صورتی قابل اطمینان است که محصول کارخانه های معتبر باشد. اما واقیت این است که متاسفانه بیشتر گوشت های چرخ کرده موجود در بازار غیر استاندارد هستند زیرا به دور از چشم مشتری و توسط افراد سودجو تهیه میشوند.

این افراد سودجو اغلب برای افزایش وزن گوشت های چرخ کرده، مقادیر زیادی چربی های ناسالم مانند پیه، پوست مرغ و … به آن اضافه می کنند. برخی نیز برای قرمز کردن این گوشت های پر از چربی به آن ها پودر خون، نیتریت سدیم یا رنگ های قرمز صنعتی و غیرمجاز اضافه می کنند.

از طرفی گاهی شرکت های نامعتبر بخش های از دام  مانند طحال، لوزالمعده یا غدد پستانی را نیز به گوشت چرخ کرده اضافه می کنند. گاهی نیز برای پیش گیری از فاسد شدن گوشت چرخ کرده به آن مواد نگهدارنده می افزایند.

تازه بودن گوشت های چرخ کرده

همچنین در مورد تازه بودن گوشت های چرخ کرده آماده در بازار نمی توان مطمئن بود. گوشت های تازه طعم بسیار لذیذتری دارند.

بهتر است خودتان در خانه اقدام به تهیه گوشت چرخ کرده نمایید. برای این کار می توانید قسمت های مناسب گوشت تازه گوسفندی مانند بخش سردست را جدا نموده و پس از تکه تکه کردن با استفاده از چرخ گوشت چرخ نمایید.

بهترین گوشت برای چرخ کردن، گوشت های نرم و لطیف است. بخش های نرم و ترد گوشت گوسفند اغلب دارای چربی بیشتری بوده و همین چربی موجب نرم و خوشمزه بودن گوشت می شود.

برای داشتن گوشت تازه بهتر است اقدام به خریدن گوسفند زنده نمایید. گروه گوسفنده زنده به طور شبانه روزی و در هر کجای تهران در خدمت شماست. برای خرید گوسفنده زنده خود تنها کافی است با ما تماس بگیرید. گوسفند زنده همچنین اقدام به ارسال دام و قصاب همراه با باسکول به آدرس مورد نظر شما میکند.

Rate this post

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *