خواص شیر گوسفند

خواص شیر گوسفند
زمان مطالعه: 2 دقیقه

خواص شیر دام

به طور کلی همه پزشکان معتقدند که تمام گروه سنی می توانند شیر بخورند و شیر می تواند باعث رشد کودکان، مانع از پوکی استخوان و حتی بهبود کیفیت خواب شما و شادابی پوستتان شود. در این بین شاید گران ترین شیر در جهان شیر الاغ باشد که در کشور لهستان و پرو استفاده می شود و حتی از شیر گاو به عنوان دارویی برای درد اسهال نام برده می شود. اما شما می توانید با پرواربندی گوسفند و استفاده از لبنیات آن چون شیر و پنیر گوسفند درآمد زایی کنید. در این مقاله شما را با خواص شیر گوسفند آشنا می کنیم.

خواص شیر گوسفند

تفاوت بین شیر گاو و شیر گوسفند

با اینکه شیر گاو در بالاترین تولید شیر محسوب می شود اما با گذشت سالیان زیاد پزشکان به این نتیجه رسیده اند که شیر گوسفند دارای خواص بهتری نسبت به شیر گاو می باشد و به نوعی می توان گفت که لبنیات گوسفندی بهترین گزینه برای اقتصاد هر کشوری می باشد.

شیر گوسفند نسبت به شیر گاو درصد چربی، گازیین و جامد بودن بیشتری دارد به همین دلیل پنیر آن زود گرفته می شود و مقاومت آن بیشتر از پنیر گاو می باشد به عنوان مثال از هر چهار یا پنج کیلو شیر گوسفند می توان یک کیلو پنیر گرفت اما برای گرفتن یک کیلو پنیر در بین گاو باید از ده کیلو شیر گاو استفاده کنید.

  • درصد پروتیین شیر گوسفند بیشتر از گاو می باشد
  • درصد جامدی و چربی شیر گوسفند بیشتر از گاو می باشد.
تفاوت بین شیر گاو و شیر گوسفند
تفاوت بین شیر گاو و شیر گوسفند

به طور کلی دوستان طب سنتی معتقدند که در هر زمانی نباید شیر بخورید بعنوان مثال اگر در صبحانه یک لیوان اب پرتقال بخورید و سپس شیر بخورید خاصیت شیر از بین می رود.

به گفته طب سنتی شیر گوسفندان سیاه بهتر از گوسفند سفید می باشد.

Rate this post

فهرست مطالب

‫11 نظرها

  1. سلام انسانیت به فقیر غنی سیاه وسفید غرب شرق نیست چه بسافقیرترینها بهترینن ودهاتیهاوسیاهاو…. خداکنه ازخواب غفلت بیدارشیم وانسان واقعی باشیم

  2. اون دوستي که از شهري و دهاتي حرف ميزنه بايد بهت بگم که خيلي نادوني ،بيچاره يکي دو نسل قبلترتو نگاه کن ببين خودت از کجايي؟!!! ادمه تازه به دوران رسيده مصداق خوده شما .

  3. بله همه ی بچه های دهات پرفسور و مبتکرن. اما وقتی بی عدالتی حتی در سیستم آموزشی کشور موج بزنه بچه های شهری میشن دکتر! اونم چه دکتری!!!! خخخ.
    بهترین شیر شیر گوسفند. اگر کسی معده ی ضعیفی داره از شیر گاو استفاده بکنه

  4. شیر بهترین ماده خوراکی برای تندرستی است به ترتیب شیر گوسفند شیر بز و شیر گاو از بهترین ها هستند
    مصرف پنیر و ماست بز یا گاو برای انسان مضر و آسیب های فراوانی به جسم وارد می کند

    شیر همیشه بخورید اما پنیر و ماست هرگز نخورید

  5. اصلا اینطور نیس شیر گاو بهترین شیر برای مصرف انسان چون دوران بارداریش نزدیک ترین به دوران بارداری انسانه

    1. شیر گاو برای کودکان دیر هضم تر از ک کازئین بیستری نسبت به شیر بز و گوسفند دارد و چربی آن نیز بیشتر از آن دوست برای همین برای کودکان کمتراز یک سال باید با احتیاط بدیم

  6. سلام.بنده یک لیوان شیر گوسفندهای قرمزوسیاه راباده تالیوان شیرگاو عوض نمی کنم.چراکه بیشترین پروتئین وچربی برای استخوانبندی بدن انسانرا داراست.

  7. خیلی خوب اما لبنیات دامسنگین بهتر برعکس گوشت دام سبک ازپایین ببالا دریایی پرنگان دامسبک نیمسنگین سنگین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *