خواص کله پاچه

خواص کله پاچه
زمان مطالعه: 3 دقیقه

کله پاچه یکی از غذاهای سنتی و لذیذ ما ایرانی هاست که بهترین وعده برای خوردن آن صبحانه است. افراد ضعیف و کسانی که مبتلا به تب، سستی در روده یا بواسیر هستند غذای کله پاچه می تواند بسیار مفید باشد اما در کنار تمام خواص کله پاچه یک سری از مضررات دارد که در این مقاله شرح خواهیم دارد.

خوردن کله پاچه برای بهبود شکستگی توصیه می شود و برای کسانی که فشار خون دارند خوردن آن ممکن است باعث سکته مغزی شود.

اخرین قیمت های دام را در بهترین مرکز فروش گوسفند زنده در تهران بخواهید .همراه با ارسال دام بصورت شبانه روزی و قصاب رایگان 

کله پاچه چیست؟

کله پاچه یک غذای سنتی در ایران و ترکیه است که در خاورمیانه به نام های دیگر آن را می شناسند. در ارمنستان، آذربایجان و گرجستان کله پاچه را با نام خاش، در کشورهای عربی باجه و در بلغارستان آنرا پاچه می نامند. قدمت این غذای لذیذ در ایران به چهار هزار سال قبل می رسد.

اجزای کله پاچه

  1. زبان
  2. مغز
  3. گوشت صورت
  4. چشم
  5. پاچه
  6. بناگوش

بهترین و سالم ترین قسمت کله پاچه چیست؟

کله پاچه یک غذای بسیار لذیذ و پر چرب است و طبع کله پاچه گرم است. مغز گاو، گوسفند دارای کلسترول زیادی معادل هشت زرده تخم مرغ است که همین باعث افزایش غلظت خون افراد می شود. خوردن این غذای پرچرب برای بیمارانی که فشار خون دارند به هیچ وجه توصیه نمی شود. بهترین قسمت و در واقع کم چرب ترین قسمت کله پاچه را پاچه می دانند.

خواص کله پاچه برای زنان باردار

به گفته متخصصین آبگوشت و کله پاچه می تواند باعث افزایش رشد جنین شود زیرا داخل آن انواع حبوبات وجود دارد که برای زنان باردار خوب است و در عین حال باعث افزایش شیردهی آنها می شود.

خرید کله پاچه

واحد کله پاچه را دست می نامند هر دست کله پاچه  شامل یک کله، دو پاچه و دو دست است که قبل از آن پیش غذا آب کله پاچه است که با ریختن نان در آن خیلی خوشمزه می شود.

خرید کله پاچه
خرید کله پاچه

بعد از کله پاچه چه بخوریم؟

کله پاچه به مانند کباب نیاز به طعم دهنده هایی چون سماغ ندارد اما اضافه کردن آبلیموه می تواند آن را خوش طعم کند و هضم آن را راحت تر کند.

نحوه طبخ کله پاچه
نحوه طبخ کله پاچه

بهترین زمان برای خوردن کله پاچه

صبحانه یک وعده عالی برای خوردن کله پاچه است. کله پاچه به دلیل داشتن انرژی زیاد نیاز به هضم کردن دارد به همین خاطر صبحانه کله پاچه بخورید بهتر هضم می شود در صورتی که شام آنرا میل کنید حتی ممکن است باعث بی خوابی و بی قراری شود.

طبع کله پاچه گرم است یا سرد

به طور کلی طبع کله پاچه گوسفند گرم است و در عین حال کله پاچه گاو، بز طبع خیلی سردی دارند و دیر هضم می شوند.

نحوه طبخ کله پاچه

طبخ کله پچه آسان است. برای تهیه کله‌پاچه نخست کله و پاچه گوسفند را جدا و پاک می‌کنیم و آن‌ها را به خوبی می‌شوییم؛ پاک کردن و شستن اجزای کله را فرد ماهری باید انجام بدهد.

  1. مواد لازم برای طبخ آن یک پیاز بزرگ، نمک، زردچوبه، فلفل و کمی نخود به همراه یک کله پاچه تمیز شده است. همه را در قابلمه ریخته و روی آن ها آب سرد ریخته تا پر شود.
  2. درب قابلمه را گذاشته به مدت ۷ ساعت روی شعله ملایم بپزد. برای بردن بوی بد کله پاچه می توانید برگ بو و سیر را به آن اضافه کنید.
Rate this post

فهرست مطالب

یک نظر

  1. با سلام بنده دوستدارم یک بار کله پاچه کوساله را امتحان کنم ایا جای فروش انرا انجام میدهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *