طبع گوشت بره

زمان مطالعه: 2 دقیقه

طبع گوشت بره گرم و تر است. گوشت بره بهترین گوشت برای انسان است زیرا منبع غنی از آهن و روی می­باشد و به همین دلیل مصرف آن مخصوصا برای زنان و کودکان توصیه می­شود. گوشت بره باعث افزایش قوای ایمنی بدن و مبارزه بهتر با بیماری ها می گردد.

متخصصین طب سنتی ، با حذف کامل گوشت از تغذیه روزانه انسان ها مخالف هستند زیرا آنها گوشت را یک از ماده های غذایی مقوی و اصلی برای سلامتی انسان ها می دانند. در طب سنتی مصرف خوراکی های زیادی توصیه می شود که دارای ارزش غذایی بالایی هستند ولی در میان آنها گوشت گوسفند یکی از اصلی ترین منابع مورد نیاز بدن انسان است و اگر فردی مصرف گوشت بره را به طور کامل حذف کند می تواند آسیب و ضررهای بزرگی را به بدن خود وارد کند.

مصرف دل و جگر و کلیه گوسفند برای تقویت قلب و کبد و کلیه انسان مفید است.

 

 

مصرف گوشت بره برای افرادی با مزاج سرد و خشک و افرادی با مزاج سرد و تر به شدت توصیه می شود. اما افراد با مزاج گرم و خشک و مزاج گرم و تر باید در مصرف آن احتیاط کنند. گوشت بره دارای رنگ قرمز و درخشنده و همچنین خاصیت ارتجاعی دارد. اگر فرد به فراموشی های ناشی از سردی و رطوبت دچار است می تواند برای درمان از گوشت گوسفند به همراه نخود و زیره و دارچین استفاده نماید .

استفاده 2 بار از گوشت بره در طول هفته به همه افراد توصیه می شود.

همچنین خوردن گوشت بره برای ورزشکاران و بدنسازان و کسانی که فعالیت بدنی بالا دارند ضروری است.

گوشت گوسفند برای تهیه انواع غذاها مانند آش ها، سوپ ها، حلیم ها، آبگوشت، کباب و بریانی مناسب است. همچنین استفاده از پاچه و سیرابی گوسفند برای افرادی که از یبوست و کولیت روده رنج می برند مفید است.

در واقع در هر سنی که هستید مصرف گوشت گوسفند به شما توصیه می­شود.

www.livesheep.com با فروش گوسفند زنده در تهران و آوردن آن امکان مشاهده قبل از ذبح می نماید. همچنین اقدام به ارسال قصاب همراه با دام جهت مراسمات شما عزیزان می نماید.

 

Rate this post

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *