معرفی انواع خروس

معرفی انواع خروس
زمان مطالعه: 2 دقیقه
  • خروس خراسانی
  • خروس نژاد اصفهانی
  • خروس نژاد یاماتو
  • خروس نژاد وایندوت

پرورش مرغ و خروس یکی از مشاغل پر زحمت اما با بازده خوب در کشور ما و تمام دنیا به شمار می رود. زیرا همیشه مصرف گوشت و تخم مرغ در همه جای دنیا رونق دارد و نیاز به مصرف آن وجود دارد.

اما انواع خروس و مرغ متفاوت و با نژادهای مختلفی پرورش داده می شوند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

در ادامه بیشتر به معرفی انواع نژاد مرغ و خروس زنده که پرورش داده شده و نیاز غذایی ما را تامین می کنند اشاره می نماییم. ابتدا لازم می دانیم عرض کنیم انواع خروس بسیار متنوع بوده و در این مطلب نمی گنجد. از این رو چند نوع شاخص را در این مطلب معرفی می نماییم.

خروس خراسانی

یکی از انواع و نژادهای خروس، خروس خراسانی می باشد که بومی منطقه شرق کشور و استان خراسان است. این نژاد تنوع رنگی بالایی دارد. تاج آن از نوع توت فرنگی بوده و ریش های بلندی دارد.

این نژاد خروس به طور معمول دم خود را به صورت ایستاده نگه میدارد. رنگ نوک آن ها نیز مشکی و رنگ پاهایشان هم سفید است. میزان تخم گذاری سالیانه در حدود ۱۱۰ تخم در سال است. میزان وزن تخم مرغ آن ۴۵ تا ۵۰ گرم است. در این نژاد وزن مرغ در حدود ۱/۷ کیلوگرم و وزن خروس در حدود ۲/۵ کیلوگرم است.

معرفی انواع خروس

خروس نژاد اصفهانی

نژاد اصفهانی دیگر نژاد مطرح در کشور است که در روستاهای استان اصفهان با رنگ پر و بال سیاه به وفور دیده می شود. رنگ پوسته تخم مرغ این نژاد قهوه ای تا سفید می باشد. این نژاد در سن ۲۳ هفتگی به سن بلوغ می رسد و وزن خروس آن ۲/۴ کیلو گرم است و میزان تولید سالیانه تخم مرغ آن ۱۳۳ عدد است و وزن تخم مرغ تولیدى در حدود ۵۰ گرم است.

خروس نژاد یاماتو

نژاد یاماتو نژادی اصالتا ژاپنی است که که حدودا شبیه نژاد شامو است و دارای اندامی بزرگ و تنومند می باشد. پاها و ساق های چاق و قوی و سر بسیار بزرگ با غبغب و چین و چروک فراوان از خصوصیات منحصر به فرد این نژاد به شمار می رود.

خروس نژاد وایندوت

خروس وایندوت نژادی استاندارد شده آمریکایی به شمار می رود و دارای بدنی نسبتا گرد و جمع و جور است. رنگ پوست این نژاد معمولا زرد می باشد و پرهایی پرپشت دارد.

این نژاد از نظر تولید گوشت و تخم مرغ بسیار خوب و به صرفه به شمار می رود. از نظر رنگ هم، کبکی، طلایی، نخودی و سفید را نیز داراست که البته رنگ سفید آن بسیار بیشتر به چشم می آید و مورد توجه قرار می گیرد.

همشهریان عزیز تهرانی  می توانند هر گونه خروس زنده یا سر بریده را جهت قربانی و دفع بلا و همچنین خیرات سفارش داده و در محل تحویل بگیرند. در داخل سایت، شماره تلفن های ثابت در مناطق مختلف شهر تهران نیز درج شده که شما عزیزان می توانید بر اساس محل زندگی خود با نزدیک ترین شماره تماس حاصل فرموده و سفارش دهید.

3/5 - (1 امتیاز)

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *