آشنایی با مرغ و خروس نژاد سلطان

زمان مطالعه: 4 دقیقه

گروه گوسفند زنده جهت فروش انواع مرغ و خروس زنده آمادگی لازم را خواهد داشت. جهت خرید اینترنتی مرغ و خروس زنده جهت قربانی یا مراسم خاص می توانید از سایت اقدام به خرید و سفارش نمایید.  کافیست به راحتی با شماره های موجود در سایت تماس حاصل نموده و مرغ یا خروس زنده خود را سفارش دهید تا به طور زنده  و همراه با قصاب در درب منزل و یا محل کار خود آن ها را تحویل گرفته و استفاده نمایید.


منشا نژاد مرغ و خروس سلطان

منشا اصلی نژاد مرغ و خروس سلطان ترکیه می باشد و از قدمت زیادی برخوردار می باشند. نژاد مرغ و خروس سلطان در بین شاهان عثمانی دارای محبوبیت زیادی بوده است و در باغ و بوستان های اشرافی نگه داری خواهد شد. دلیل نامگذاری این نژاد هم به همین دلیل می باشد که در قدیم در بین عثمانی ها شهرت داشته اند.

خصوصیات ظاهری نژاد مرغ و خروس سلطان

خصوصیات ظاهری مرغ و خروس نژاد سلطان را می توان ظاهری با آرایش پرو بال و کاکل آن دانست که منحصر به فرد می باشد. این تفاوت ها نسبت به نژادها می تواند آن ها از سایر نژادها متمایز نماید. در واقع نژاد مرغ و خروس سلطان از جمله نژادهای محبوب و تزیینی محسوب می شود. مرغ و خروس اصیل سلطان از با ارزش ترین نژادها در بین مرغ و خروس ها می‌باشد.

مشخصات مرغ و خروس نژاد سلطان

نژاد مرغ و خروس سلطان سینه ای بزرگ، تاج پرپشت، شانه شکل V ریش و همینطور بال های بلند بوده که می تواند ران ها را بپوشاند. پاهای مرغ و خرو ها از پر پوشیده شده و در هر پا پنج انگشت وجود دارد. رنگ این مرغ ها و خروس ها سفید رنگ بوده و دارای ران های تکه ای می باشند. ترکیب مرغ و خروس ها با مرغ و خروس لهستانی آن ها را به رنگ سفید و سیاه درآورده است. وزن خروس های نژآد سلطان سه کیلوگرم و مرغ های نژاد سلطان 2 کیلوگرم می باشد.

خصوصیات رفتاری نژاد مرغ و خروس سلطان

مرغ و خروس نژاد سلطان آرام بوده و در برابر رطوبت بالا دوام نخواهند آورد. این مرغ به آمریکا هم انتقال یافت و توسط انجمن طیور رسمی در سال 1874 به ثبت رسید.

مکان نگه داری مرغ و خروس سلطان

نژاد مرغ و خروس سلطان آرام هستند و می توانند در فضای کوچکی هم نگه داری شوند. مقدار فضایی که برای نگه داشتن این نژآد موردنیاز می باشد حدقل ده متر مربع می باشد که فضایی مناسب جهت زاد و ولد و زندگی سالم آن ها خواهد بود.
در صورتی که می خواهید فضایی کوچک تر از این فضا جهت نگه داری نژاد مرغ و خروس سلطان در نظر بگیرید بهتر می باشد که ارتفاع مکان را تا ۱۵۰سانتی متر در نظر بگیرید تا در زمان پر زدن پرهای این پرنده صدمه نبیند و شکسته نشود.
جای مناسب این دست از پرندگان باید جایی باشد که پوشیده از پوشال چوب، ماسه، علوفه های خشک و سایر این موارد باشد. چون این پرندگان در مناطق مرطوب مشکل دارند باید زیر پای آن ها جای خوبی باشد و کاملاً در جای خشک قرار بگیرند. پس مواردی را مانند مواردی که گفته شد برای آن ها قرار دهید تا در زمان تخمگذاری هم راحت باشند. سن بلوغ نژاد مرغ و خروس سلطان شش ماهگی و مقدار تخمگذاری آن ها به میزان ۱۸۰ عدد در سال می‌باشد.

پرورش نژاد مرغ و خروس زنده سلطان در منزل

نژاد مرغ و خروس زنده سلطان به دلیل داشتن پرهای زیاد دارای جذابیت زیادی می باشد. این نژآد به نام مرغ و خروس های زینتی به فروش خواهد رسید. افرادی که به پرندگان علاقه دارند و دوست دارند نمونه ای از این پرنده زینتی را پرورش دهند می توانند با رعایت کردن شرایط نگه داری از این پرنده زیبا و پرطرفدار در منزل خود نگه داری نمایند.
نژاد مرغ و خروس سلطان دارای اندازه هیکلی کوچکی می باشد و گوشت کمی دارد. به طور متوسط نژاد مرغ و خروس سلطان 60 الی 80 تخم می گذارد و از لحاظ اقتصادی پرورش آن برای تخم گذاری و یا مرغ گوشتی با صرفه می باشد. تخم مرغ های نژآد سلطان سفید رنگ و به نسبت کوچک می باشد.

روش پرورش مرغ و خروس نژاد سلطان

  1. شرایط پرورش نژاد مرغ و خروس زنده سلطان به صورت معمولی می باشد و پرورش آن ها کار سختی نمی باشد.
  2. دمای مناسب جهت پرورش نژاد مرغ و خروس سلطان بین 22 الی 26 درجه سانتی گراد می باشد. دقت نمایید که گرما و سرمای زیاد برای پرنده ضرر دارد.
  3. از آنجایی که بر روی انگشتان پای مرغ و خروس نژآد سلطان پرهای زیادی وجود داردتوجه به بهداشت محیط بسیار مورد مهمی می باشد.
  4. دقت نمایید که کثیف بودن جای مرغ ها و خروس ها می تواند باعث کثیفی پرهای آن ها بشود. این موضوع هم زیبایی آن ها را کاهش می دهد و هم آلودگی و بیماری را زیاد خواهد کرد. با چوب، پوشال، کاه، علف خشک و … می توانید باعث شوید پرهای آن کثیف شود.
  5. دقت نمایید که استفاده از خاک اره ریز جهت جای مرغ ها و خروس ها مناسب نمی باشد و می تواند رشد میکروب ها را ایجاد نماید و بیماری پرندگان را ایجاد نماید.
  6. مرغ و خروس سلطان به رطوبت حساسیت زیادی دارند و باید تلاش نمود که رطوبت به صورت کامل کنترل گردد و از حد معمول بیش تر نشود. رطوبت بالا می تواند رشد باکتری ها و قارچ هایی که بیماری زا می باشد را زیاد نماید.
  7. مرغ و خروس های سلطان پرندگان آرامی می باشند که مکان زیادی جهت پرورش نیاز نخواهند داشت.
  8. تخم مرغ های نژاد مرغ و خروس را باید در داخل دستگاه های را جوجه کشی معمولی قرار دهید.
  9. دمای مناسب دستگاه جهت قرار گرفتن تخم مرغ های نژآد سلطان بسیار مهم می باشد و شما می توانید جهت انجام این کار با متخصص کاربلد مشورت نمایید. جوجه های آن 23 روز بعد از تخم در می آیند.
Rate this post

فهرست مطالب

یک نظر

  1. من یک جوجه ی سلطان دارم که تازگی ها رفتارش عجیب شده دیشب افتاده بود یک گوشه هرچیبا دسته ی جارو زدمش پا نشد الان هم خیلی بی حاله اسهال هم داره چکارش کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *