خطرات وجود حشرات در دامداری ها

خطرات وجود حشرات در دامداری ها
زمان مطالعه: 2 دقیقه

 برای خرید دام زنده تنها کافی است با شماره های موجود در سایت با ما تماس بگیرید. 

⚪️کنه ها

کنه ها یکی از خطرناک ترین حشره ها در انتقال بیماری های مختلف به دام ها هستند. این حشرات میتوانند بیمارهای تک یاخته های خونی مانند بابزیوز و تلیریوز و همچنین بیماری های ویروسی مانند تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و بیماری اسپیروکتوز را به دام های مختلف منتقل کنند. همانطور که در عکس هم مشخص می باشد شما می توانید چسبیدن کنه ها به موی گوسفند را ببینید. در ادامه مهمترین روش های مبارزه با کنه ها را مشاهده می کنید.

⬅️مبارزه با کنه ها:

بهترین روش برای مبارزه با کنه ها استفاده از انواع سموم حشره کش مانند کومافوس، فن والریتد، پرمترین ساپرمترین و فلومترین می باشد.

⚪️جرب ها

این حشرات میتوانند موجب بروز انواع بیماری های پوستی مانند درماتیت، ریزش پشم و مو، خارش، چروکیدگی و زخم های پوستی در دام شوند. همانطور که در عکس هم مشخص می باشد شما می توانید ریزش مو در گوسفند را ببینید.

⬅️راهکاری های مبارزه با جرب ها:

  1. حمام کردن دام ها با سمومی چون کومافوس، فوسمات، توکسافن و …
  2. استفاده از حشره کش های تزریقی سیستمیک مانند آیورمکتین در محل نگهداری دام ها

⚪️شپش ها

یکی از انواع حشرات موذی در گاوداری ها هستند که میتوانند مشکلات زیادی را برای سلامتی دام ایجاد کنند. به طورکلی شپش ها شامل دو گروه شپش های خونخوار و شپش های گزنده هستند.

⬅️شپش های خونخوار: این شپش ها که اغلب در دام ها دیده می شوند میتوانند موجب بروز کم خونی در میزبان و انتقال انواع بیماری های عفونی به دام های مختلف شوند. 

⬅️شپش های گزنده:این شپش ها بیماری های پوستی مختلفی در میزبان ایجاد میکنند که موجب بروز علائمی مانند خارش و تحریک شدید پوست، ریزش مو و ایجاد دلمه بر روی پوست می شوند. شپش های گزنده بیشتر در طیور دیده می شود.

⬅️مبارزه با شپش ها: بهترین روش برای درمان شپش ها استفاده از ترکیبات ارگانوفسفره است. در این روش سم مورد نظر (به صورت پودر یا پور) مستقیما بر روی بخش های درگیر بدن دام ریخته می شود.

 

Rate this post

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *