فواید سیرابی و شیردان

زمان مطالعه: 4 دقیقه

شاید در نگاه اول هر کسی با دیدن سیرابی یاد بوی بد تعفن آن بیفتند و با خود بگوید عمرا این غذا را بخورم. جالب است بدانید که خوردن سیرابی در تمامی کشورهای جهان انجام می شود به طوری که حتی در کتاب شکسپیر از آن یاد شده است. اما در کشور ایران غذای سیرابی جز غذاهای اصیل و سنتی است . در اینجا ما فواید سیرابی و شیردان برای شما شرح می دهیم.

سیرابی یا شیردان چیست؟

به لایه داخلی معده گوسفند و گاو سیرابی می گویند که هنگام ذبح گوسفند بوی بدی از تعفن دارد که شما با تمیز کردن آن می توانید آنرا بخورید. البته باید ذکر شود که هرچه بافت سیرابی مثل لایه زنبور به صورت بافت مانند باشد بهتر است. جالب است بدانید سیرابی یا همان شیردان دارای انواع ویتامین ها است که برای بدن انسان ضروری است و خوردن سیرابی برای درمان بیماریهایی چون سرطان، ام اس و کم خونی توصیه می شود.

کالری موجود در سیرابی یا شیردان گوسفند و گاو با اینکه کمتر از کالری موجود در گوشت قرمز است . اما وجود پروتین زیاد در آن باعث می شود که هر کسی را مجاب به خوردن کند. به خصوص اینکه با خوردن سیرابی و شیردان می توانید باعث کمک در رشد کودکان خود شوید.

خواص درمانی سیرابی یا همان شیردان گوسفند و گاو

قسمت داخلی نشخواران مثل گوسفند و گاو دارای خواص عالی است که شامل موارد زیر است  :

  • بهترین غذا برای درمان کم خونی
  • بهترین گزینه برای رشد کودکان شما
  • باعث درمان بیماریهای عصبی و افسردگی می شود
  • درمان بیماری ام اس
  • کاملا ضد سرطان
  • کاملا مفید برای زخم معده و تقویت کننده معده و رود شما
  • بسیار غذای مفیدی برای ریزش مو است

فواید سیرابی و شیردان زیاد بوده و این در حالی است که این غذای لذیذ را خیلی از مردم دوست ندارند بخورند و حاوی ویتامین A است که برای سلامت پوست و رشد مو بسیار مفید است و در واقع تنها جگر و سیرابی سرشار از ویتامین A هستند.

سیرابی سرشار از ویتامین B

همانطور که می دانید گوشت گوسفند و گاو سرشار از انواع ویتامین B است که بخصوص قسمت سیرابی آن دارای ویتامین B12 است. با دریافت این ویتامین انرژی به طور کلی از بدن شما خارج می شود و باعث بهبود بینایی و عملکرد مغز شما می شود

فواید و مضرات استفاده از سیرابی و شیردان

کسانی که دارای چربی خون و فشار خون هستند کمتر از سیرابی استفاده کنند زیرا حاوی کلسترول با است.

  • توصیه می شود هر هفته دو بار سیرابی مصرف کنید
  • در هنگام خرید سیرابی حتما به بو و رنگ سیرابی توجه کنید

مزایای استفاده از سیرابی برای مردان

همانطور که می دانید با تولید اسپرم سالم باعث می شود که در تخمک گذاری تاثیر به سزایی داشته باشد و باعث ایجاد نطفه شود. حال یکی از عواملی که باعث تولید اسپرم سالم می شود مصرف سیرابی است.

نکات رعایت شده هنگام خرید سیرابی

هنگام خرید سیرابی باید توجه کنید که حتما سیرابی دارای بوی بد نباشد. و تشخیص رنگ سیرابی به صورت زیر است

  • به دلیل خوردن دام خشک در زمستان و بهار رنگ سیرابی تیره است
  • به هنگام خرید سیرابی در فصل تابستان و پاییز رنگ آن سفید است زیرا علوفه تازه خورده است.
نکات رعایت شده هنگام خرید سیرابی
نکات رعایت شده هنگام خرید سیرابی

طرز پخت سیرابی و شیردان

برای اینکار در ابتدا خیلی خوب آنرا بشورید طوری که هیچ چیزی روی آن نباشد و سپس به قطعاتی مختلف آنرا تقسیم کنید و با ریختن آب و حتی اضافه کردن جگر می توانید یک غذای لذیذ را نوش جان کنید.

رابطه بین الکل و سیرابی

مرسوم بوده از زمان های قدیم افرادی که مشروبات الکلی مصرف میکردند، هر گاه احساس معده درد میکردند و یا بصورت هفتگی سیرابی و شیردان مصرف میکردند. گفته میشود که سیرابی پرز های معده که توسط الکل آسیب دیده است را بازسازی نموده و باعث بهبود حرکت روده ها می شود.

نتیجه گیری :

جالب است بدانید که یکی دیگر از فواید سیرابی و شیردان در بارداری است که باعث جذب ویتامین B به بدن می شود و علاوه بر آن طبق طبع سنتی گفته می شود که عاملی برای کاهش حالت تهوع است و در واقع برای ویار خوب است.

گروه گوسفنده زنده به طور شبانه روزی و در هر کجای تهران در خدمت شماست. برای خرید گوسفند زنده ،گوساله و یا خروس زنده خود تنها کافی است با شماره های موجود در سایت با ما تماس بگیرید. گوسفند زنده همچنین اقدام به ارسال دام و قصاب همراه با باسکول به آدرس مورد نظر شما خواهد نمود.

گوسفند زنده و خروس زنده
Rate this post

فهرست مطالب

‫42 نظرها

  1. من هر غذایی میخورم احساس سنگینی و نفق میکنم فقط سیرابی خوردنی احساس سبکی تو معده ام میکنم عالیه

  2. سلام من عاشق سیرابی و شیردان که باهم پخته بشه هستم اگه خوب بپزه و آبش غلیظ بشه محشر میشه و فقط و فقط صبحانه ها لذت بخشه. بینظیره . هیچگاه درد معده احساس نکردم و اینکه میگن برای درد معده خوبه واقعت داره

  3. من 76 سالم است، 2 سال از گرسنگی دائم و غش و ضعف معده رنج میبردم، بعد از شروع به خوردن سیرابی و شیردان، بلافاصله شفا پیدا کردم، ولی فراموش نکنید که به جز سیرابی و شیردان چیز دیگری نخوردم، فقط برای لینت مزاج آنرا با کدو مسمائی رنده شده شب بار میگذارم و ازصبح زود تا شب در 3 وعده میل میکنم.

  4. سلام..یکی از بهترین و با خواص ترین اندام گاو و گوسفند همون سیرابی یا شیردان گوسفند هستش…من عاشقشم یعنی به شخصه کلا یه شیردان کامل رو میخورم سرشار از ویتامین هستش توصیه میکنم بخورید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *