معرفی اسب نژاد آنجلو عرب

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

معرفی اسب نژاد آنجلو عرب

اسب نژاد آنجلو عرب (Anglo-Arab) یکی از نژادهای مشهور اسب در جهان است. این اسب ها از آمیزش مادیان اسب‌های عرب و اسب های نر تروبرد بوجود آمدند و جثه ای بزرگتر از اسب های عربی خالص دارند.

اسب های آنجلو بعدها از آمیزش مجدد اسب‌های تروبرد با آنجلو عرب، عرب با آنجلو عرب، یا آنجلو عرب با آنجلو عرب نیز حاصل شدند. این اسب ها از آمیزش های متعدد و متفاوتی بوجود آمده اند و به همین دلیل اندازه، خصوصیات ظاهری و درصد خون اسب عربی آن ها با هم متفاوت است.

معرفی اسب نژاد آنجلو عرب

از میان اسب های آنجلو عرب آن هایی که از آمیزش نریان عرب با مادیان اسب تروبرد بوجود آمده اند، بزرگترین جثه را دارند. این اسب ها مانند اسب های عربی بسیار مقاوم و با استقامت هستند و از طرفی مانند اسب های تروبرد سریع اند.

کشور فرانسه از اوایل قرن نوزدهم بیشترین تعداد اسب های آنجلو عرب را پرورش داده است. اسب آنجلو عرب فرانسوی از آمیزش دو نریان عربی به نام های مسعود عرب و اسلم که از ترکیه آورده شده بودند با سه مادیان تروبرد انگلیسی به نام های دیئر، کموس و سلیم بوجود آمدند. بر اثر آمیزش این نریان و مادیان، اسب های آنجلو عرب به نام های دلفین، کلوویس و دانه بوجود آمدند.

این اسب های جدید، اولین اسب‌های مسابقه و سوارکاری شدند به طوری که بعدها یکی از مشهورترین اسب های ورزشی به نام سل فرانسیس از این نژاد بوجود آمد.

 

Rate this post

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *