معرفی اسب نژاد کلاید سدال

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

معرفی اسب نژاد کلاید سدال

اسب نژاد کلاید سدال (Clydesdale horse) یکی از معروف ترین نژادهای اسب در جهان است که از جمله نژادهای سنگین وزن به شمار می آید. این اسب ها اسکاتلندی هستند نام این اسب ها از منطقه ای به نام لانارک شایر که رود کلاید از آنجا عبور می‌کند گرفته شده است. این منطقه در واقع خاستگاه و محل اولیه پرورش این اسب ها بوده است.

اسب نژاد کلاید سدال یکی از تکامل یافته ترین و پرورش یافته ترین اسب ها در انگلستان است. پرورش این اسب ها در نیمه دوم قرن هجدهم با هدف اصلاح نژاد اسب‌های کاری و بومی کشاورزان رایج شد. سال ها قبل از این تاریخ فردی به نام پاترسون از لوچ لایوچ اسب های جدیدی را پرورش داد که از نظر رنگ به نژاد اسب کلاید سدال بسیار شبیه بودند.

معرفی اسب نژاد کلاید سدال

در اوایل قرن نوزدهم برخی از پرورش دهندگان اسب معتقد بودند که منشا اسب‌های کلاید سدال و شایر یکی است و بر همین اساس این دو نژاد را آمیزش داند.

این نژاد همواره یکی از نژادهای اسب محبوب در انگلستان بوده است به گونه ای که در سال 1877 میلادی انجمنی موسوم به انجمن اسب کلاید سدال در انگلستان تاسیس شد. این اسب های استثنایی در قرن بیستم به شهرت جهانی رسیدند و طرفداران زیادی از سراسر دنیا پیدا کردند.

اسب نژاد کلایدسدال بسیار قوی،کاری، فعال و در عین حال باظرافت بود و به همین دلیل برای کار در مزارع بسیار مناسب بود. خیلی زود این انجمن اسب نژاد کلایدسدال را به کشورهای دیگر از جمله آمریکای شمالی، استرالیا، آمریکای جنوبی و روسیه صادر کرد. اسب نژاد کلایدسدال هنوز هم یکی از محبوب ترین و قوی ترین اسب های سنگین وزن در جهان به شما می آید.

 

Rate this post

فهرست مطالب

‫4 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *