پنج نژاد برتر گوسفند

زمان مطالعه: 4 دقیقه


خرید گوسفند زنده از جمله مواردی است که در مناسبت ها و یا مصارف شخصی بسیار استفاده می شود و جزو مایحتاج عمومی مردم می باشد. شما عزیزان در صورتی که نیاز به خرید گوسفند زنده ای دارید که از خرید آن مطمئن می باشید با گروه لایو شیپ تماس گرفته و بهترین دام زنده و مورد تایید را خریداری نمایید.

مهم ترین و پر استفاده ترین منبع تغذیه انسان ها از تولید گوشت می باشد. بنابراین تامین گوشت از دام زنده وهمچنین تهیه گوشت تازه از مواردی می باشد که باید به آن توجه نمود. گوسفندان نژادهای مختلفی را دارند که هر مدل از انواع این گوسفندها با نژادهای گوناگون جهت تولید گوشت مناسب می باشند و در برخی انواع دیگر آن حتی تولید پشم یا شیر را هم خواهند داشت. در این مقاله قصد داریم تا برای آشنایی بیش تر افراد پنج نژاد برترگوسفندان در سراسر دنیا را به همراه خصوصیات آن معرفی نماییم که نشان دهیم نژادهای برتر گوسفندان کدام ها می باشند.

نژاد برتر گوسفند 

نژاد رومانف

گوسفند نژاد رومانف یک نوع نژاد گوشتی محسوب می شود. این نژاد چند قلوزا می باشد. از خصوصیات ظاهری آن می توان به گوسفندی بدون دنبه اشاره نمود. گوسفند رومانف بسیار زودرس بوده و از بره آوری بسیار بالایی برخوردار است. قابلیت مادری گوسفند نژاد رومانف بسیارعالی می باشد. گوسفند نژاد رومانف در تمام فصل ها می تواند زاد و ولد کند و هر دو سال به تعداد سه سری بره به دنیا می آورد. در صورتی که از لحاظ تغذیه به این گوسفند اهمیت داده شود حتی می تواند در سال دوسری بره به دنیا بیاورد. حس مادری گوسفند نژاد رومانف بالا بوده و می تواند چند قلوهای خود را بزرگ نماید و به آن ها رسیدگی کند.

البته بره های این نژاد دارای وزن خیلی کمی هستند ولی به سرعت سرپا می شوند. گوسفند نژاد رومانف برای تولید گوشت در کشورهایی می باشد که دارای آب و هوای معتدل می باشند. به این مورد که گوسفند نژاد رومانف در مناطق گرم و خشک سازگاری دارد تحقیقی انجام نشده است.
به دلیل اینکه گوسفند نژاد رومانف دارای پشم زیادی می باشد می تواند سرمایه خوبی محوب شود. رنگ پشم این نژآد ترکیبی از رنگ های سیاه و خاکستری می باشد که در صنعت بسیار استفاده می شود. گوسفند نژاد رومانف در ایران نیز وجود دارد که شما می توانید از طریق همین سایت پیگیر آن شوید.

نژاد چیوس

گوسفند چیوس از آمیزش گوسفند بومی یونان با ترکیه تولید شده است. رنگ بدن گوسفند نژاد چیوس سفید با لکه های سیاه می باشد. این لکه های سیاه در اطراف چشم ها، گوش ها، شکم و پاها می باشد. ترکیب بدن میش های گوسفند چیوس به رنگ شیری است و نژآدی نیمه دنبه می باشد. وزن میش گوسفند نژاد چیوس بین 50 الی 70 کیلوگرم و وزن قوچ این نژآد بین 65 الی 90 کیلوگرم می باشد. شیر تولیدی از گوسفند نژاد چیوس بین 120 الی 300 کیلوگرم بوده که تا 600 کیلوگرم در 270روز هم رسیده است.
گوسفند چیوس نژادی با پشم های سفید می باشد که طول الیاف آن بین 8 تا 14 سانتی متر بوده و با قطری بین 28 الی 36 میکرونی می تواند در سال 1.2 الی 2.5 کیلوگرم پشم را تولید نماید.

نژاد ایست فریزین

گوسفند نژاد ایست فریزین از بخش ناحیه شمالی آلمان و هلند منشا گرفته است. گوسفند نژاد ایست فریزین سفید رنگ بوده و دارای دم نازک ولی بدون پشم می باشد. گوسفند نژاد ایست فریزین از بزرگ ترین گوسفندهای شیری آلمان محسوب می شود. در آلمان در مصرف های شخصی از گوشت و شیر این در گله های 7 الی 10 راسی استفاده می گردد. پشم گوسفند نژاد ایست فریزین سفید رنگ بوده و الیاف آن هم طول 120 الی 160 میلی متری و قطر الیاف آن 35 الی 37 میکرونی می باشد. وزن میش های گوسفند نژاد ایست فریزین 75 الی 95 کیلوگرم بوده و وزن قوچ های گوسفند نژاد ایست فریزین بین 100 الی 130 کیلوگرم می باشد.

نژاد مورسیا گرانادا

منشا بز نژاد مورسیا گرانادا کشوراسپانیا می‌باشد. بز نژاد مورسیا گرانادا رنگ قهوه ای و سیاه داشته و در آب و هوای گرم و خشک مقاومت خوبی را دارد.
بز نژاد مورسیا گرانادا به دو روش متمرکز و غیر متمرکز پرورش پیدا می نماید. بز نژاد مورسیا گرانادا چند قلوزا بوده و آمیزش غیر فصلی دارد. از مهم ترین ویژگی بز نژاد مورسیا گرانادا شیر آن می باشد که بسیار عالی برای ساختن پنیر استفاده خواهد شد. چربی شیر این نژاد ۵.۶ درصد، پروتئین 3.6 درصدی دارد و دارای تولید شیر ۵۰۰ کیلو در یک دوره خواهد بود.

گوسفند نژاد شاروله

منشا گوسفند نژاد شاروله فرانسه می باشد که این نژاد دارای نرخ بره زایی 185 درصد می باشد. گوسفند نژاد شاروله از نمونه گوسفندهایی با شیردهی بالا می باشد و به همین دلیل جزو نژاد های برتر گوسفندان حساب می شود. وزن میش گوسفند نژاد شاروله 80 الی 100 کیلوگرم و وزن قوچ آن 100 الی 150 کیلوگرم می باشد. میش های گوسفند نژاد شاروله در شبانه روز در چراگاه مشغول تغذیه می باشند و فقط در شب و در زمستان به آغل برده می شوند. مقدار پشم تولید شده برای گوسفند نژاد شاروله بین 2 الی 2.5 کیلوگرم می باشد و طول الیافی بین 4 الی 6 سانتیمتر دارد. همچنین قطر الیاف گوسفند نژاد شاروله ۳۰ میکرون می باشد.

Rate this post

فهرست مطالب

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *