کاهش استرس گوساله ها هنگام انتقال به مزرعه جدید

زمان مطالعه: 2 دقیقه

کاهش استرس گوساله ها هنگام انتقال به مزرعه جدید

مسلما هر چقدر گوساله های بیشتری داشته باشید میزان درآمد شما از گاوداری بیشتر می شود، اما مشکل آنجاست که مراقبت از گوساله ها سخت است . شما باید به طور کامل یک سری اصول مانند تغذیه گوساله شیری، جدا کردن از مادر هنگام از شیر گیری را رعایت کنید، در عین حال راه های کاهش استرس گوساله ها را هنگام انتقال به مزرعه جدید بدانید.

خرید گوساله شیری و پرورش آن

اگر قصد خرید گوساله شیری دارید و می خواهید با پرورش آن به سوددهی بالا برسید باید بدانید که در این زمان گوساله دارای استرس بالایی است زیرا هم از مادر خود دور شده است و هم اینکه مشکلاتی چون اخته کردن و عادت دادن گوساله ها به تغذیه جدید را باید تجربه کنید.

شما باید بدانید که تغذیه گوساله هایی که تازه از شیر گرفته شده اند نیاز به زمان دارد یعنی حداقل سه هفته نیاز است که گوساله ها به مزرعه جدید عادت کنند و به در آخور به خوردن علوفه عادت کنند. اما پیشنهاد می شود که طبق تحقیقات تارا فلیکس (Tara Felix)، استاد دانشگاه پنسیلوانیا و متخصص توسعه گوشت گاو از رول کردن علوفه ها یا همان سیلاژ کردن علوفه ها و گذاشتن آن در آخور به گوساله ها اجتناب کنید.

بهتر است از علوفه ها با ساقه های بلند استفاده تا در هزینه های گاوداری هم اذیت نشوید.

بهترین تغذیه برای گوساله های شیری و تازه جدا شده از مادر

اگر بخواهید گاو ها و گوساله ها را به حال خود بگذارید تا هر جور که می خواهند تغذیه کنند کاملا اشتباه است شما باید جیره غذایی گوساله ها را بر پایه دانه بچینید و دانه ذرت با رطوبت بالا باعث افزایش انرژی گوساله ها و گاوها می باشد که کاملا عالی است.

  • سیلاژهای ذرت برای گوساله ها مناسب هستند.
  • دانه های کوچک باعث زود هضم شدن آن در معده گوساله ها می شود و سرعت حرکت آن در دستگاه گوارش گوساله ها و گاوها بسیار خواهد بود.

از دادن برخی از خوراکی ها به گوساله ها و گاوها چون که درصد بالایی از روغن سویا دارد و افزودن مواد غذایی دوز بالایی از داروی کوکسیدیوز اجتناب کنید که بسیار خطرناک است و به دلیل قیمت بالای پودر خون و پنبه دانه آنرا از جیره غذایی گوساله ها و گاوها حذف کنید.

قبل از اینکه گوساله های اخته شده را به آخور بفرستید نسبت به درمان آن کارهای لازمه را انجام دهید.

Rate this post

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *