گوشت گوسفند برای رستوران

گوشت گوسفند برای رستوران
زمان مطالعه: 3 دقیقه

گوشت گوسفند برای حفظ مشتریان رستوران از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.اغلب مردم حداقل چند مرتبه در سال به رستوران ها می روند تا غذای مورد علاقه خود را در کنار دوستان یا خانواده خود در فضایی زیبا میل کنند. برخی از افراد نیز مشتریان دائم رستوران ها هستند و ممکن است هر روز برای صرف غذا به رستوران مورد علاقه شان مراجعه کنند. بنابراین رستوران ها نقش مهمی در تامین غذای افراد جامع دارند.

آنچه در این میان بسیار مهم است کیفیت و بهداشت غذاهایی است که در رستوران ها به مردم عرضه می شود. رستوران ها و هتل ها لیستی متنوعی از غذاهای مختلف در منوی خود دارند که در پخت بسیاری از آنها از گوشت گوسفند استفاده می شود.

طعم و مزه غذاهایی که با گوشت گوسفند درست می شود بیشتر از هر چیز به کیفیت گوشت آن بستگی دارد. بنابراین رستوران دارها، صاحبان هتل و … باید برای تهیه غذاهای خود باکیفیت ترین و تازه ترین گوشت گوسفند زنده را خریداری نمایند. در ادامه مطالبی در مورد نحوه انتخاب گوشت مناسب، تفاوت گوشت فاسد و تازه بهترین روش خرید گوشت تازه گوسفندی برای رستوران را ذکر کرده ایم. یا ما همراه باشید.

مشخصات گوشت گوسفندی سالم

همه ما غذاهای خوشمزه و خاطره انگیز زیادی را با طعم گوشت گوسفند میشناسیم که از مهمترین آنها میتوان به ماهیچه، شیشلیک، کباب برگ، کباب کوبیده و …اشاره توجه کرد. مهمترین عامل در خوشمزه و خوش طعم شدن این غذاها کیفیت گوشت گوسفندی مورد استفاده است.

می توانید مقاله مرتبط زیر را هم مطالعه نمایید:

راهنمای خرید گوشت گوسفندی سالم

گوشت باکیفیت و خوش طعم پیش از چیز به نژاد و نحوه پرورش گوسفند زنده بستگی دارد. بنابراین پیش از خرید گوشت باید ببینید دام مورد نظر به صورت پرواربندی شده پروش یافته و یا در مرتع نگهداری میشده است.

رستوران داران و سرآشپز هتل ها برای خرید گوشت گوسفند باید به این نکات توجه کنند:

  • گوسفند باید در کشتارگاه‌های مجاز ذبح شده و بر روی آن مهر دامپزشکی زده شده باشد.
  • گوشت سالم و تازه باید رنگی روشن داشته و تیره نباشد. البته گوشت گوساله به طور طبیعی تیره تر از گوشت گوسفند می باشد.
  • سطح گوشت سالم چسبنده نیست.
  • رنگ گوشت تازه و سالم قرمز روشن است پس وجود رنگ سبز، قهوه‌ای و خاکستری نشانه فساد گوشت است.
  • گوشت سالم قوام خوبی داشه و سفت است.
  • چربی گوشت سالم و تازه باید سفید رنگ و سفت باشد.
  • خشک و چروکیده بوده گوشت علامت کهنگی آن است.

علائم فاسد بودن گوشت گوسفند

  • بوی تعفن و ترشیدگی
  • چسبنده بودن
  • بیش از حد تیره رنگ بودن
  • چروکیده بودن
  • شل بودن گوشت

بنابراین رستوران داران برای خرید گوشت گوسفند باید آن را کاملا بررسی کرده و از بهداشت جایگاه کشتار گوسفند اطمینان حاصل کنند.

گوشت تازه برای تهیه کباب برگ

کباب برگ یکی از غذاهای محبوب در رستوران های ایرانی است که از گوشت گوسفند تهیه می شود. گوشت مناسب برای کباب برگ برای درست کردن یک غذای لذیذ و با طعم عالی قبل از ترفندهای آشپزی و نوع طبخ مواد اولیه بسیار تاثیرگذار است. رستوران داران برای تهیه این غذا باید گوشت تازه و خوش طعمی تهیه کنند.

این غذا با گوشت راسته گوسفند درست می شود که هرچه تازه تر و پر گوشت تر باشد طعم و کیفیت غذا را بهتر خواهد کرد. بنابراین رستوران داران برای تهیه گوشت این خوراک باید احتیاط زیادی به خرج بدهند.

می توانید از مقاله زیر جهت آشنایی بیشتر استفاده نمایید:

کدام بخش های گوسفند برای کباب کردن مناسب تر است؟

خرید گوشت گوسفند برای تهیه شیشلیک

شیشلیک یکی دیگر از محبوب ترین کباب های ایرانی است که برای تهیه آن از دنده گوسفند استفاده می شود. نحوه کباب کردن و پخت دنده کمی پیچیده است و تازگی و کیفیت گوشت در طعم آن تاثیر زیادی دارد.

نتیجه گیری:

به طور کلی بهترین راهکار برای تهیه گوشت گوسفند مورد نیاز رستوران ها خرید گوسفند زنده با پرورش مناسب و ایده آل است. گروه گوسفند زنده یکی از معترترین مراکز عرضه دام و گوسفندان پرواری از نژادهای مختلف ایرانی است که اقدام به فروش دام های مورد تایید دامپزشکی با هر تعدادی می نماید. گوسفندانی که توسط مرکز فروش گوسفند زنده عرضه می شود همگی در مناطق ییلاقی پرواربندی شده و با مناسب ترین قیمت ها به فروش می رسند.

Rate this post

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *