خواص شیر الاغ

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شاید تاکنون مطالب زیادی در مورد شیر الاغ و خواص آن شنیده باشید. جالب است بدانید شیر الاغ به دلیل خواص ضد باکتری که دارد گران قمیت ترین شیر در کشورهای اروپایی است. در ادامه شما را با برخی از مهمترین خواص شیر الاغ آشنا می کنیم.

دوره آبستنی الاغ ماده ۱۲ ماه است و پس از این زمان حجم پستان های آنها نهایتا به ۲٫۵ لیتر می رسد. الاغ ها میتوانند روزانه ۱ تا ۱٫۳ لیتر شیر تولید کنند و روند شیردهی آنها تا ۶ یا ۷ ماه پس از زایمان ادامه دارد.

شیر الاغ شباهت زیادی به شیر انسان دارد. میزان لاکتوز، پروتئین و ترکیب اسیدآمینه های تشکیل دهند این شیر شباهت زیادی به شیر انسان دارد ولی چربی شیر الاغ از سایر شیرها کمتر است.

شیر الاغ حاوی پروتئین های لیزوزیم و لاکتوفرین بوده که خاصیت ضدمیکروبی دارند. این ترکیبات در شیر انسان نیز وجود دارند اما در شیر گاو و بز مشاهده نمی شوند. لیزوزیم موجود در شیر الاغ مقاومت بالایی در برابر پروتئاز و حرارت دارد و به همین دلیل در روده نیز همچنان خاصیت ضد میکروبی خود را حفظ می کند.

می توانید مقالات زیر را هم مطالعه نمایید:

خواص شیر گاو

خواص شیر بز

خواص شیر الاغ

شیر الاغ مانند شیر انسان حاوی فاکتورها و هورمون های تنظیم کننده رشد سلولی است که از مهمترین آنها می توان به لپتین، تری یدو تیرونین، اسید های چربی امگا ۳ و …اشاره کرد که در تنظیم اشتها و متابولیسم بدن نقش حیاتی دارند.

در طب سنتی ایران شیر الاغ خواص دارویی زیادی داشته و مزاج آن سرد می باشد. از این شیر برای لاغری و کاهش وزن نیز میتوان استفاده کرد.

  • حفظ انرژی و شادابی با نوشیدن روزانه شیر الاغ
  • قرقره کردن این شیر میتواند درد دندان را تسکین دهد.
  • با چکاندن یک یا دو قطره شیر الاغ در حفره های بینی میتوان خون دماغ را درمان کرد.
  • مطابق با آموزه های طب قدیم چکاندن این شیر در بینی میتواند به رفع بی خوابی کمک کند.
  • موثر در درمان اسهال و مسمومیت
  • درمان سوزش چشم بر اثر برق زدگی
  • و …

مضرات مصرف شیر الاغ

در ادامه توضیح خواص شیر الاغ باید بگوییم این شیر مضراتی هم دارد. به طور مثال خوردن شیر الاغ برای افرادی که مزاجی سرد دارند به ویژه قبل از خواب به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا میتواند خطرات جدی برای سلامتی فرد به دنبال داشته باشد.

نتیجه گیری :

گروه گوسفنده زنده به طور شبانه روزی و در هر کجای تهران در خدمت شماست. برای خرید گوسفند زنده ،گوساله و یا خروس زنده خود تنها کافی است با شماره های موجود در سایت با ما تماس بگیرید. گوسفند زنده همچنین اقدام به ارسال دام و قصاب همراه با باسکول به آدرس مورد نظر شما خواهد نمود.

5/5 - (1 امتیاز)

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *