دنبلان گوسفندی چیست

دنبلان گوسفندی چه خواصی دارد
زمان مطالعه: 3 دقیقه

دٌنبلان یا دٌنبالان به قسمت بیضه گوسفند، گاو، بز می‌گویند که کباب آن در اکثر کشورهای مدیترانه و بخصوص کشورمان زبان زد است. کسانی که به خوردن مشروب و عرق مشغول هستند معمولا کباب دنبلان را به عنوان یک مزه خوب می‌دانند. از دنبلان گوسفندی بعنوان یک مواد غذایی مغذی بعنوان تقویت کننده اسپرم، رشد فولیکول مو و حتی بالا بردن درصد باروری زنان نام برده می‌شود.

با اینکه حکم خوردن دنبلان از دید مراجع تقلید در کشورمان حرام است اما به دلیل وجود مقدار بالای تستسترون موجود در دنبلان گوسفندی مردم آن را بعنوان یک مواد غذایی عالی برای افزایش هورمون تستسترون مردانه و تقویت کننده اسپرم می‌دانند.

⚪️دنبلان گوسفند جزو اعضای حرام گوسفند است

در دین اسلام هفت عضو حرام گوسفند 1)آلت تناسلی نر، ۲) آلت تناسلی ماده، ۳) بیضه، ۴) مثانه (شاش‌دان)، ۵) کیسه صفرا (زهره)، ۶) خونی که در زمان سر بریدن از گلوی حیوان خارج می‌شود، و ۷) غده‌های موجود در گوشت را شامل می‌شود.

⚪️برای تقویت اسپرم مردانه می‌توانید دنبلان را انتخاب کنید

از دید پزشکی شاید خوردن دنبلان زیاد مفید نباشد اما به دلیل وجود مقدار زیادی تستسترون در دنبلان، اکثر مردم خوردن دنبلان را به عنوان یک مواد غذایی عالی برای افزایش هورمون مردانه و بالا بردن تستسترون مردان می‌دانند. با خوردن مواد غذایی عالی و تقویت اسپرم خود می‌توانید درصد بارداری را افزایش دهید.

تقویت اسپرم مردانه با خوردن دنبلان

با خوردن مواد غذایی زیر باعث افزایش تستسترون و تقویت اسپرم شوید

با افزایش سن و عبور از مرز 30 سالگی میزان هورمون تستسترون در آقایان روبه کاهش است و عملا باعث کاهش میل جنسی، بروز اختلالات نعوظی، نوسان خلق‌وخوی و مشکلاتی در تمرکز و حافظه منجر می‌شود. از این رو بهتر است با خوردن مواد غذایی پر انرژی باعث تقویت اسپرم مردانه شوید.

  1. ⬅️عسل
  2. ⬅️گوشت
  3. ⬅️کلم
  4. ⬅️مارچوبه
  5. ⬅️تخم مرغ
  6. ⬅️موز
  7. ⬅️هندوانه
  8. ⬅️بادام
  9. ⬅️مرکبات
  10. ⬅️ماهی تن
  11. ⬅️انار

⚪️چرا خوردن دنبلان حرام است؟

دنبلان به مانند طحال، زهره دان، مثانه و آلت تناسلی جزو اعضای حرام گوسفند محسوب می شود که طبق احادیث آن را حرام می دانند و برای بدن مضر می دانند.

روایت است که امام صادق فرموند: که حضرت ابراهیم در حال قربانی کردن گوسفند بود که شیطان نزد ایشان آمد و گفت سهم من را از قوچ بده. که حضرت ابراهیم فرمودند سهم تو از این گوسفند قربانی که برای فرزندم قربانی می کنم چه خواهد بود. که از جانب خدا وحی شد که سهم ابلیس از گوسفند طحال و بیضه قوچ است که جزو اعضای حرام گوسفند محسوب می شود.

⚪️آموزش درست کردن کباب دنبلان

برای درست کردن کباب دنبلان بهتر است در کنار آن جگر گوسفندی را اضافه کنید تا طعم خاصی به کباب دهد.

مواد لازم برای ساخت کباب دنبلان

  1. دنبلان
  2. جگر گوسفندی
  3. نصف قاشق سیر
  4. روغن زیتون
  5. فلفل سیاه
  6. زیره
  7. نمک

چونکه دمای حرارتی دنبلان بالاست به همین دلیل دنبلان را به قسمت های کوچکتری نسبت به جگر گوسفندی خرد می کنیم. در ادامه با اضافه کردن موادی چون سیر، روغن زیتون، فلفل سیاه، زیره و نمک باعث طعم دار شدن کباب می شویم.

توجه داشته باشید که هنگام سیخ کردن دنبلان و جگر گوسفندی به سرعت سیخ ها را بچرخانید تا دنبلان نیفتد.

 

1/5 - (1 امتیاز)

فهرست مطالب

‫235 نظرها

  1. حرامه نخورید
    دستور خداوند و اسلام هست نخورید حرامه
    خخخخ شما دیگه کی هستید به خوایه گوسفند هم رحم نمی کنید .

  2. سلام بمن گفتن برای تقویت مو مفیده میخام بدونم کسی نتیجه گرفته عایا چند وقت استفاده کرده ممنون میشم

  3. اخه حلال گوشت همه چیز ان را میشه خورد میخوام بگم خدا به کی گفته دنبلان حرامه یه مشت اخوند ابله میان کس شر میگن بهشون بگید خدایی خودتون نمیخورید

    1. میخورن خوبم میخورن . فقط برای ماها حرام میکنن . ما ک همین الان خوردیم نووش جونمون ،????????

  4. باسلام.من.ازاینکه.خیلی.خوردنیهارا.حرام.کردن.ازطرف..خداقبول.ندارم.خداوند.عقل.شعور.داده.وباکسی.حرف.نمیزند.آنهایی.که.حرفهارا.بخدانسبت.میدهند.دروغ.هستند.چون.میخواهند.اسم.خدارا.پرده.قراربدهند.تاخودرا.به.مردم.تحمیل.کنند.هیچ.چیز.حرام.نیست.هرام.خود.کم.عقل.کسانی.است.حرام.آفریده.خداوند.راحرام.میگویند.مثال.میزنم.وبه.چندتا.اشاره.دارم.یک.حیوان.به.اینجیبی.میگویند.نجس.سگ.به.خرگوش.خوک.ماهی.اوزونبرون.خاویار.وخیلی.چیزها.دنبلان.یاخورنیهای.زیادی.درطبیعت.هست.حرام.گفته.اند.زمان.آن.دروغهاگذشته.من.توی.عمرم.خیلیهاراحرام.شنیدم.رادیو.تلویزیون.ماهواره.شیرآبیاری.ماشین.خلاصه.هرچیزی.اول.اختراع.کردن.حرام.شد
    .بعد.که.حق.وحساب.دریافت.شد.بدشد.حلال.قند.کجایش.حرام.است.ماهی.کجا.حرام.است.عقل.شعور.کم.میکند.انسان.خودباید.انتخاب.کند.چه.چیزی.رادوست.دارد.یاندارد.همین.الان.خیلی.دکترها.تشخیص.غلط.به.مردم.تجویز.میکنند.برادران.وخاهران.خیلی.مواطب.باشید.ازآنهایی.که.هیچ.بکاری.نمیکنند.نشستند.یک.جاهای.خاص.برای.من.شما.فقط‌کلاه.میدوزند.اگرحواص.خودراجمع.نکنیم.کلاهمان.پس.معرکه.است.خداوند.مهربان.است.کسانی.که.من.شما.ازچیزهایکه.به.چشم.نمشود.دید.میترسانند.حقه.بازی.قبول.نمکنیم.ووکسانی.کلاهبردار.هستند.هیچ.کاری.بلد.نیستند.فقط.وراجند.که.تامن.شمارا.باحرف.ممغز.ش٬شویی.کنند.که‌.تاخودمفت.خوری.کنند.البته.یک.اشاره.کوچک.بود.گفتم.بقیه.بخودمان.مربوط.میشود.شاد.باشید.خندان.هیچ.وقت.خندیدن.رقیصیدن.فراموش.نشود.

    1. هر چیزی که برای انسان ضرر دارد قطعا از طرف الله متعال حرام گردیده است ، خدای باریتعالی بی دلیل چیزی را حرام نکرده است و پیامبر بزرگوار اسلام هم فرمایشات خدای متعال را به مردم ابلاغ فرموده است و جالب است بدانید تمام خوردنی هایی که از طرف خدا حرام گردیده امروز توسط دانش پیشرفته پزشکی مضرات آن اثبات شده است که این باعث مسلمان شدن و ایمان آوردن دانشمندان و خیلی از مردم عادی به کلام وحی قرآن کریم شده است .

  5. وقتی یک مسلمان معتقد بجای دعا برای کسانیکه راهی را اشتباه میرن و طلب هدایت برای او به فحاشی و بی احترامی متوسل بشه مطمئن باشید که ۱۰ تا کامنت پایینتر یک بی ادب بی دین و ایمان به کتاب خدا توهین خواهد کرد.
    برای همه مان از صاحب اصلی جهان زیبایمان آرزوی فهم، شعور، درک، تحمل نظرات مخالف، قدرت تحقیق و توانایی ابراز کلمات زیبا و تفکر برانگیز خواهانم.
    میدانم خدا و پیامبر با زبان شیرین و خلق و خوی زیبا مردم را جذب میکردند و امروزبرخی مدعیان دینداری اصلا راه امر به معروف و نهی از منکر را گم کرده اند.
    خداجان مارو ببخش.????

    1. خاک تو سر کسایی که می خورن .
      و خاک تو سر کسایی که پست می زارن برای خوردن چیزهای حرام

    1. حالت خوب میشه نگران نباشد فقط داروهاتو حتما سروقت بخور ، یادت نره

    1. آدم های احمق و نادان قطعا برای نجاست و عرق خوردن هم دلیل احمقانه دارند ، خداوند متعال بی دلیل چیزی را حرام نکرده است و به طبع آن پیامبر گرامی اسلام دستور الهی را به مردم ابلاغ و گوشزد نموده اند ، حالا آدم هایی هستند که از خوردن خون کثیف و نجاست باکی ندارند ، اینها همان پیروان شیطان لعین و دشمنان خداوند متعال هستند. اطمینان داشته باشید بین حق و باطل فرق بسیار است همانگونه که بین روز و شب فرق زیادی هست و همانگونه که بین بدی و خوبی و خیر و شر از زمین تا آسمان فاصله هست ، غذاهایی که حلال و پاکیزه باشد ، با هر چیز حرام و کثیف قطعا فرق بسیار دارد ، خوردن کثافت و چیزهای حرام نوش جان آدم های کثیف و نجس ، همانگونه که خوردن غذاهای حلال و پاک نوش جان آدم های پاک و با ایمان . . . . . .و در پایان لعنت ابدی الله متعال بر دشمنان حق و حقیقت و انسان و انسانیت .

    2. بله بخورید و بیاشامید اما اصراف نکنید ، اما آنچه حلال و پاکیزه باشد ، نه اینکه مثل حیوانات درنده هر چیزی را کوفت کرد

  6. من هیچی نمیگم چون آدم خواب رامیشه بیدارکردولی کسی که خودش رازده به خواب بیدارنمیشه فقط یک سوال دارم اگریک آدم بی سوادبهتون بگه این قرص رابخوربرات خوبه ولی دکتربگه اگربخوری خیلی ضررداره حرف کدوماگوش میکنی قطعاهمتون میگیددکتردلیلتونم اینه که اون چندسال درس خونده وبه بدن انسان آگاهی بیشتری داره حالاخدایی که خودش خالق بدن توهست بهترمیفهمه چی برات خوبه چی بدیاخودت که هنوزنمیدونی چندتارگ وسلول خدابرات آفریده که اگریکی ازچندمیلیون سلول بدنت کارشادرست انجام نده تبدیل میشه به غده ی سرطان توبدنت حالاتوبگوخوبه خدابگه بده توبخورخودت کم کم میفهمی خاک برسرمابنده هاکه حرف یک دکتربرامون سندش بالاترازحرف خداس بهترگوش میکنیم به حرف دکترتاخدا

  7. واقعا بی فرهنگی بین یسری نامسلمونا دادمیزنه..خداازتون نگذره به پیامبر واسلام توهین میکنین…متاسفم یه همچین هم وطنایی دارم..واقعا مایه ننگ هستین شماها

  8. بخورید و نوش جان کنید هرکی هم نمیخوره چکار به دیگران داره
    فقط متوجه شدم اونایی که میگن نخورید باعث تحریک طرفداران دنبال شدن
    یکی از بهترین و خوشمزه ترین قسمتهای گوسفند بخصوص بز نر دنبلان هستش
    حالا شاید فوایدش از نظر پزشکی مردود باشه ولی واقعا خوشمزه و لزیز هست

    1. خیلی هم خوشمزه و مقوی.اسلام اخوتدی همه جیزای خوب و حرام کرده.خودشون میخورن تا خرخره البته چیزای بقول خودشون حرامو

  9. سلام علیکم
    اذا خاطبکم الجاهلون قالوا سلاما
    اونایی که به خدا و پیامبر خدا توهین کردن خدا جوابشون رو‌میده فقط ان شاء الله خدا از سرتقصیراتشون بگذره
    اینجا حرام و حلال خدا گفته شد حالا اون کسی که به اسلام اعتقاد داره کار حرام نمیکنه و دیگر مذاهب باخودشونه
    بعضیا میگن خوشمزه هست خوشمزه بودنش حلالش نمیکنه و بدمزه بودنش حرامش نمیکنه
    حرام خدا حرامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *